Maandag gaat mijn dochter 1 dag ter observatie naar school. Nu moet ik natuurlijk ook lunch meegeven. Meestal eet ze thuis 2 boterhammen, soms nog een halve of een cracker ofzo extra. Nu dacht ik om mee te geven naar school aan 2 boterhammen en een bakje fruit. Mijn man vond dat weinig en dacht meer aan 3 boterhammen en een bakje fruit. Maar ik vind 3 boterhammen zo veel, zeker omdat ze er als ontbijt vaak ook al wel 2 eet. Dus....hoeveel lunch geven jullie mee?
mijn zoontje, 4,5, krijgt 3 boterhammen mee voor tussen de middag. En voor de ochtend fruit. Hij eet het altijd op. En met het ontbijt eet hij ook 2 boterhammen en soms nog een cracker.
2 boterhammen en de rest van de trommel gevuld met komkommer kerstomaatjes en wortel. Maar ze mag ook niet meer als 4 boterhammen per dag van de dietiste, maximaal aantal voor haar leeftijd! crackers gelden ook als 1 boterham....
Tomaatjes vind ze idd ook erg lekker, maar kan ze echt niet fatsoenlijk eten zonder haar hele shirt onder de zaadjes te hebben .
slabbertje erbij doen Ik koop altijd die het kleinst zijn idd...alyssa kan het ook niet zo goed namelijk hihihi.
Als het de eerste keer is zou ik wat extra meegeven en dan kijken wat er terug komt. Of is het regel op school dat ze op moeten eten wat ze mee hebben? Dan is het ook weer wat sneu als ze het niet op kan..
Mijn dochter krijgt een bakje fruit mee dat eten ze om 10u. En als lunch 2 sneetjes brood en iets extra's als plakje peperkoek, cherry tomaatjes, komkommer, gekookt eitje, blokje kaas oid. Met de boodschap dat niet alles op hoeft. Meestal blijven alleen de korstjes over.
oh trouwens, hier ook voor het tussendoortje fruit in een bakje en een beker ranja. VOor bij de lunch dus groenten erbij, en een beker melk. En voor het naar huis toe gaan (ze kan niet zo goed tegen lang niets eten ivm suikerspiegel) eet ze ook nog fruit om half 3 met water..... Dus bij lange dagen een volle tas mee hier
Hier 2 boterhammen mee. Soms nog wat komkommer of klein plakje ontbijtkoek. Tomaat lust ze helaas niet. S Morgens een flinke bak fruit. Als ontbijt eet ze 2 volkoren beschuiten.
Hier een boterham voor de kleine pauze en een boterham voor de lunch. Dat is wat hij normaal thuis ook eet. De laatste weken wil hij wel 3 boterhammen mee. Soms eet hij er 2 in de kleine pauze, soms 1,5, soms 1. De rest gaat meestal bij de overblijf wel op. Maar hij is ook al 6,5 en flink de lengte in aan het schieten. In jullie geval zou ik 3 meegeven. En dan fruit. En bij de juf aangeven dat ze het niet perse op hoeft te eten. Anders heb je soms overblijfmoeders die zeggen dat ze hun bakje netjes leeg moeten eten..
Eén boterham en een pakje melk. 's Ochtends bij het ontbijt eet ze ook max. één boterham. Verder krijgt ze fruit mee voor de kleine pauze en dan een beker drinken. Totaal niet vergelijkbaar met je dochter dus. Ik zou in haar geval ook gewoon drie boterhammen meegeven of twee en een plakje ontbijtkoek ofzo.
Jongen 5 jaar Ontbijt: Homemade cruesli halfvolle yoghurt Kruidenthee 10-uurtje: Grote bak fruit Water Lunch: 2 volkorenboterhammen met kaas en vleeswaar Water
Hier een langzame eter en ik zou dus zeker niet meer dan 2 boterhammen meegeven. Als ze dat thuis ook eet is dat toch prima. 's ochtends geef ik fruit mee en dat is ook ter grootte van 1 mandarijntje of een halve appel anders neemt ze het toch weer mee naar huis.
Sanne krijgt voor het fruitmoment fruit mee en een beker water. Voor overblijven gewoon 2 boterhammen zoals ze thuis ook eet en thuis eet ze vaak ook een cracker, maar die worden zo slap in de broodtrommel dus doe er nu vaak wat anders bij. Een paar tomaatjes of stukjes paprika of komkommer. Van de week ook een keer een stukje ontbijtkoek. Een enkele keer iets wat ze heel lekker vind verstop ik in haar lunchtrommel. ( piepklein chocolaatje of zo.. haha omdat ik me schuldig voel omdat ze over moet blijven vrees ik en om het een beetje leuk te houden.. gaat eigenlijk nergens over )
Hier 2 boterhammen, knijpfruitje en pakje melk. Of evt 1 boterham en 2 rijstewafels. En s ochtends fruit of een plakje ontbijtkoek en sap. Dochter is 4. Mijn zoon van 6 krijgt het vaak niet eens op omdat ze binnen een kwartier alles opgegeten moeten hebben.
2 boterhammen, fruit. advies van school, zeker in het begin niet te volle lunch fruit doos mee te geven. want ze worden erg trots wanneer zij hun eten helemaal op kunnen maken! en ja, in het begin lukt het niet zo makkelijk.zeiden zij.