Moe.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by deniseappeltje, Sep 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

Mar 14, 2014
    488
    189
    43
    Female
    NULL
    Alkmaar
    Hoi!

Zoals het de titel het al zegt ben ik echt moe.
    Ik heb een dochter van 4.5 en 2.5.
    Mijn jongste dochter is tegenwoordig een hels klein meisje.
    Ze was altijd heel rustig en lieg en makkelijk. En sinds kort is ze onherkenbaar dwars boos en wil helemaal niks. Vooral het woordje nee is een uitvinding.
    Boodschappen doen is een soort marteling geworden van achtervolgen en daarna van de vloer afrapen. En schoenen uit gooien en jas proberen uit te trekken. Ik word er nu moedeloos van. Ik heb echt een hoop geduld maar mn trucendoos raakt leeg!
    Wie kan mij helpen? Wie heb de gouden tip?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Peuterpuberteit...

Kort houden en maak het jezelf niet te moeilijk. Bv. als ze zicht niet gedraagt en wegloopt ed, dan zet je haar in de buggy. Of voor nu boodschappen doen als je partner thuis is, zodat je dochter niet mee hoeft. En schoenen en jas uit is in de buggy nu ook niet zo'n probleem? Jas uit met dit weer überhaupt niet, lijkt me?

Verder misschien psz, zodat zij lekker kan spelen en jij af en toe rust hebt?

3. deniseappeltje

Mar 14, 2014
    488
    189
    43
    Female
    NULL
    Alkmaar
    Peuterspeelzaal zit ze al sinds der 2e op. Daar is ze altijd lekker aan het ploeteren. De dagen dat der zus er niet is dan word ze vervelend. Verveeld vooral lijkt wel. Echt niks is leuk. Buggy doen ik weinig nog want ze gaat meestal fietsen of loopfiets. Juist om der energie kwijt te kunnen leek dat perfect. Misschien inderdaad maar gewoon weer in de kar of iets bij boodschappen. Mn man is vaak laat thuis of niet.. ben echt opmezelf aangewezen.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik begrijp je punt van de fiets/loopfiets. Kun je haar dan niet in de winkelwagenstoel zetten? Zo kan ze toch nergens heen.

5. deniseappeltje

Mar 14, 2014
    488
    189
    43
    Female
    NULL
    Alkmaar
    Jazeker. Alleen dacht ik dus dat het fijn was voor haar om lekker te lopen. Maar misschien is het wel teveel en word ze daarom zo onwijs kribbig. Verder heb ik het gevoel dat der kiezen doorkomen.. teminste ik voel ze zitten nu.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Van lopen raakt ze haar energie ook kwijt. ;) En de buggy is alleen voor het boodschappen doen dan of andere situaties waarin ze zich gewoon soms even moet 'gedragen'. Je kunt daarnaast natuurlijk ook gewoon een stukje gaan wandelen en zij dan op de fiets of loopfiets? Of de loopfiets tillen als ze echt niet luistert en zij in de buggy of inderdaad in de kar, afhankelijk van de loopfiets kan dat natuurlijk ook. En dan kan ze haar energie toch kwijt? Dat doet ze dan op weg naar de winkel. En in de winkel mag ze ook best lopen: als ze zich aan jouw regels houdt.

Misschien is iets als peutergym of -dans ofzo ook leuk als je het idee hebt dat ze zich verveelt?

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hier is dat ook zo.. ik doe mijn zoontje daarom sinds maanden gewoon weer in de buggy want ik werd er stapelgek van. Als hij expres overal gaat treuzelen, niet wil lopen, niet luistert etc.. dan gewoon overal in de buggy heen. Accepteert ie nu wel redelijk

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Mijn zoon wil altijd graag helpen in de supermarkt. Hij met zon rolmandje en loopt dan met mij mee.
    Met de loopfiets erheen en ik neem de buggy ook mee. Voor de boodschappen of als hij niet meer wil fietsen of moe is. Loopfiets hang ik aan de buggy.

Share This Page