Mijn dochter van 3 jaar klaagde vanmiddag bij het ophalen uit school over hoofdpijn. Ze is daarna op de bank in slaap gevallen, een uur later braakte ze, en heeft de rest van de middag geslapen en nog 2 x overgegeven. S´avonds heeft ze een beetje gedronken en een paar hapjes gegeten, ze zei dat ze nog steeds hoofdpijn had. Koorts heeft ze niet.Voor het naar bed gaan heb ik haar een zetpil gegeven omdat ze zich zo ellendig voelde en ze is direct in slaap gevallen. Nu ze ligt te slapen begon ik mij ineens zorgen te maken;hoofdpijn en braken niet DE symptomen van meningitis zijn? Ik vind het zo moeilijk inschatten wanneer nou een arts te raadplegen? Normaal zoek ik niet zo snel een arts op.
Nee ze is niet gevallen heb ik extra nog op school gevraagd. Ik wek haar dadelijk zeker nog een keer, zit me niet lekker maar het kan net zo goed niks zijn.
Haar regelmatig wakker maken (en dan echt goed wakker maken he, dat ze je antwoord geeft op een vraag > dat moesten wij tenminste wel van de huisarts bij een vermeende hersenschudding) En er werd gezegd: bij toenemende hoofdpijn of braken DIRECT contact opnemen! Dus als ik jou was: bellen naar de huisartsenpost en wel zo gauw mogelijk! Dan kun je het in elk geval voorleggen en laat je vooral niet te gauw afschepen. Jouw gevoel geeft al aan dat het je niet lekker zit. Dat moet je zeker niet negeren.
Kleine toevoeging: De school kan dan wel zeggen dat ze niet gevallen is, maar daar zien ze ook niet alles. Kan ook in een onbewaakt ogenblik gebeurd zijn.
Symptomen van meningitis weet ik niet zo goed maar ik geloof wel dat dat je dan koorts erbij hebt en erg gevoelig voor licht en in een rap tempo ziek wordt. Maar 3 en ze gaat al naar school? Ik herken je verhaal wel, onze dochter van nu 5 1/2 heeft dit ook regelmatig maar dan zonder het braken maar ze klaagt wel over misselijkheid. Ze heeft het sinds ze 4 is. Ik denk zelf dat het migraine aanvallen zijn, en las er namelijk over op internet laatst. Als mijn dochter erover klaagt dan moet ze vrijwel direct gaan liggen en wil dan slapen, trekt zelf de gordijnen dicht en is dan meteen weg. Na anderhalf uur weer wakker en dan gaat het wel weer tot etenstijd. Het is hier ook vaak na school of in ieder geval in de namiddag. Laatst had ze het ook weer. Ik geef haar dus altijd paracetamol en laat haar even slapen. Ook direct na het avondeten weer naar bed. Volgende dag is het dan vrijwel altijd over. Ik ga het hier nu in de gaten houden en dan eens even naar de huisarts. Sterkte er mee, Charlie
bedankt dames! Ze kan goed genoeg praten en zegt dat dat Ze niet is gevallen .Ja hier gaan Ze vanaf 3 jaar naar school .
Lastig hoor.. Waarschijnlijk is ze gewoon niet fit, maar als zoiets al menigitis door je hoofd flits dan zet je dat moeilijk van je af. Anders even de ha- post bellen. Zij kunnen je vast wel zeggen wat je het best kan doen/waar op te letten. Succes, en beterschap!
Kan toch ook duiden op een hersenschudding? Ik zou sowieso nu even de HA post bellen voor advies. Zij kunnen vertellen hoe het zit met dat wekadvies én of het toch niet verstandig is nu nog actie te ondernemen. Bellen hoor, daar zijn ze voor.
Als ze niet suf is, geen koorts heeft en duidelijk antwoord geeft op je vragen zou ik 'r lekker laten uitzieken. Daar zou ik persoonlijk geen arts voor bellen. Maar jij kent je eigen kind het beste, als je het niet vertrouwd dan bel je, al is 't om advies te vragen.
Ze is net uit zichzelf wakker geworden . Ze is goed aanspreekbaar en geeft antwoord op mijn vragen. Ha post heb je hier niet. Ik zou dan naar het ziekemhuis moeten .Denk dat Ik het wel aandurf vannacht, Ik blijf alert en laat haar naast ons slapen .
ieder uur is Ze wakker geweest.Nog 3 gespuugd en Ze huilt van de hoofdpijn.Ik had voor de zekerheid gisteravond een afspraak (online) voor 930 gemaakt.Dan laat Ik haar even nakijken.
Ik ben terug. Gelukkig niks ernstigs, oorontsteking en Ze dacht kan en buikvirus. Bedankt voor de reacties.
oh, wat een opluchting, het was dus oorpijn. Ik vind het altijd eng als jonge kinderen over hoofdpijn beginnen.
'Gelukkig' is het oorpijn. Dat ging bij zoonlief ook altijd gepaard met spugen. Hopelijk knapt ze snel weer op. Beterschap!