Zoon, 3 jaar, wil niet in eigen bed slapen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paige, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paige

Paige Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje wil dus niet meer in zijn eigen kamer liggen. Dit duurt nu een week of 4 en het gezin begint er een beetje aan onderdoor te gaan.

Voorheen hadden wij geen problemen. Hij ging altijd tussen 7 en 8 uur naar bed en dan was hij ook meteen stil.
    Dit is nu compleet anders.
    Als hij zijn kamer al ziet begint hij echt te krijsen. Paniek!

We hebben hebben al veel gedaan voor hem:
    - Speciale wekker gekocht waar je echt het zonnetje onder ziet gaan als het bedtijd is.
    - Warme melk.
    - Een warm bad.
    - In de schommelstoel nog even kroelen en voorlezen.
    - Naast hem liggen tot hij in slaap valt (als je weg loopt is hij vrijwel meteen weer wakker).
    - In de deuropening staan en negeren, tot hij in slaap valt.
    - Geen TV meer aan ruim een uur voor het slapen gaan.
    - (Heel slecht; maar dat is de wanhoop) beneden op de bank in slaap laten vallen en dan naar bed dragen. Dit werkte even - maar nu helaas ook niet meer.

en ga zo maar door....
    Niks lijkt (meer) te werken. Hij zet een behoorlijke keel op en het is een echte volhouder. Hij stopt niet tot hij zijn zin krijgt. Het krijsen gaat echt door merg en been. Mijn andere zoon is dan ook meteen wakker. Voor hem niet leuk, want hij moet de dag daarna naar school.

Inmiddels ligt hij tussen mij en mijn man in. Hij slaapt nu wel de nacht door maar dan moet er minimaal één van ons bij hem liggen. Ik vind het niet zo heel erg, als hij maar slaapt, maar mijn man vind het helemaal niks. We hebben geen tijd meer samen.

Wie heeft er nog tips voor ons?

Alvast bedankt!

2. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik denk dat het een fase is. Onze oudste van 3,5 heeft het ook af en toe.

Ik zou niets aan het ritueel veranderen, als het pas 4 weken is dan hebben jullie al erg veel dinhen geprobeerd. Dat geeft ook onrust voor een kind. Het wijkt af van wat hij gewend is.

Hier werkt het iig het beste als we het standaard bedritueel aanhouden. Ze wil dan heel soms dat we nog eveb boven blijven, maar soms gaan we gewoon naar beneden en praten we door de babyfoon even met haar. Ze valt dan alsnog zo in slaap.

3. Paige

Paige Niet meer actief

Ja, dat klinkt inderdaad erg logisch. Misschien is hij wel, door vooral mijn toedoen, nu helemaal de kluts kwijt wat slapen betreft.

Op een gegeven moment ben je zelf zo moe, dan is logisch nadenken zo lastig.

Bedankt!

Deel Deze Pagina