Ik weet het niet meer! Met onze dochter van bijna 3 jaar begonnen met zindelijkheidstraning. (Voor de zoveelste keer!) Eerste paar dagen gaat goed. Plast op de wc met brilverkleiner (wil niet op een potje). Poepen doet ze wel in haar broek want ze heeft een beetje angst voor haar poep,.. Maar oké, als we buiten de deur gaan plast ze keurig op openbare toiletten. Ook op de peuterspeelzaal. Maar nu plast ze in de ochtenden keurig op het toilet. En in de middagen plast ze alles nat en daarbij de bijbehorende poep! Oké dat ze nog niet poept op het toilet. Maar dat plassen daar worden we gek van. Wie heeft tips,. Even een luier om? Oefen broekjes ? Beloningen ? (Zo zijn we begonnen)
Ik zou zeker geen luier broekjes aan trekken. Ze kan het blijkbaar ophouden en weet hoe te plassen. Dan maar een natte broek. Dit hoort wel bij het zindelijk worden. Je zegt "alweer" bezig te zijn met zindelijkheid. Waarom lukte het de vorige keren niet?
Plast ze komt daarna ontlasting? Dat herken ik namelijk wel van mijn zoontjes. De ontlasting willen tegenhouden en daardoor urine verliezen...
Als ze probeert niet te poepen, kan ze door het ophouden juist in haar broek plassen - hier was bij de oudste broekplassen eigenlijk altijd het signaal dat ze moest poepen en een beetje last had van verstopping door het te lang op te houden. Met poepen op de wc toen flink doorgepakt door haar echt te coachen, aan te moedigen etc. Na de eerste succesvolle poging, werd het meteen al minder spannend. En toen ze het helemaal doorhad en durfde, was het broekplassen ook meteen helemaal over.
Ik denk ook dat het met haar poepen te maken heeft. We gaan er vandaag weer mee verder! Wens mij en mij dochter succes!
succes!! Ja heel die zinlijkheidstraining is een behoorlijke intensieve periode vind ik. Als ze in haar broek plast vind ze dat dan ook erg? Of speelt ze er gewoon mee verder?