Dochter 3 jaar - playmobil of duplo?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by poema, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Over drie weken wordt mijn dochter drie jaar. En nu twijfel,ik heel erg wat we haar zullen geven. In eerste instantie dacht ik aan het prinsessenkasteel van Playmobil. Die is echt zo gaaf! Maar met Sinterklaas heeft ze de vijver daarvan gekregen en daar kijkt ze eigenlijk amper naar om...
    Dus nu dacht ik: dan maar weer duplo. Verleden jaar heeft ze daarvan de boerderij gekregen en die vindt ze nog steeds leuk. Maar is ze daar niet snel te groot voor?
    Ik denk dan nu bijvoorbeeld aan de dokterskliniek van duplo. Of misschien de trein. Maar ik twijfel nog steeds over dat kasteel van playmobil.
    Wat is jullie ervaring? Wat vinden meisjes van die leeftijd nou het leukste? Duplo of playmobil?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier vind ze het allebei leuk.. Is gewone Lego geen optie?
    Hier hebben we thuis Lego, bij oma duplo maat ze vindt het beiden leuk.

Al speelt ze thuis vooral met de playmobil en bouwt daar dan haar treinbaan en Lego doorheen. Grote chaos op dat kleine kamertje altijd dus :)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als ze de vijver heeft gekregen en daar niet naar omkijkt dan zo ik niet nog meer playmobil kopen. Toen mijn dochter 3 werd had ik haar ook gerust duplo kunnen geven. Ze is nu 4 en speelt er nog steeds veel mee, maar ze speelt nu ook graag met kleine lego. Met playmobil heeft ze niets, ze heeft de school en doet er weinig tot niets mee.Mijn kinderen zijn echt lego/duplo kinderen. Mijn zoontje heeft babyplaymobil en kijkt daar ook niet naar om.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik denk er ook over om iets van playmobil te geven. Vind het ziekenhuis zo leuk.
    Met duplo speelt ze wel, maar ze bouwt niet echt, maar meer dat de poppetjes naar bed moeten enzo en dat ze boodschappen gaan doen. Dus meer het rollenspel idee. Ze heeft met Sinterklaas de playmobil stoomboot gehad en speelde daar toen heel leuk mee. Dus ik denk dat het hier wel een succes zal zijn.

5. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Tja, ik vindt het echt lastig. Misschien is gewone lego inderdaad ook nog wel een optie. Maakt het nog lastiger ;)
    Ik ben zo bang dat duplo te snel te kinderlijk voor haar wordt (ze is namelijk al behoorlijk ver in haar ontwikkeling). Lastig hoor. Misschien is die vijver van playmobil gewoon te moeilijk voor haar. En heeft ze meer met kasteel of vakantiehuis ofzo...

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik denk dat ze met een huis of kasteel oid meer hun fantasie kwijt kunnen dan met een vijver, is ook leuk, maar met een huis kun je wat meer 'kanen'op denk ik, Snap je.

Ik twijfel ook nog wel hoor. En de hele kleine dingetjes houd ik sowieso nog wel even apart. Daar kan ze nog niet zoveel mee.

7. mickey80

mickey80 Actief lid

Aug 24, 2008
    359
    1
    18
    Hier heeft ze de speeltuin van playmobile dat is echt een aanrader!
    en Duplo is trouwens best lang nog leuk hoor. Tenminste mijn nichtje van 6 speelt er ook nog mee.

Share This Page