Ideeën voor ontbijt peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bailief, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter krijgt sinds een tijdje kokhalsneigingen bij een boterham in de ochtend. Dat vond ik niet zo erg, ik geef haar sinds een tijdje een bakje yoghurt in de ochtend en dan rond 9 uur een cracker, dat ging dan altijd wel.

Nou is ze vorige week gestart op het mkd waar ze 4 ochtenden per week heen gaat. Ze begint om 9 uur en ze eten allemaal op hetzelfde moment fruit. Prima natuurlijk maar mijn dochter heeft al veel eerder honger en dat is niet handig. Hebben jullie nog alternatieven zodat ze in ieder geval met een volle maag weg gaat 's ochtends?

Pap lust ze niet, alles wat erop lijkt ook niet. Overnight oats geprobeerd maar ook niet en een cracker lukt dus ook pas tegen 9 uur een keer. Ze is meestal om 6 uur wakker dus eerder opstaan is ook geen oplossing. Soms doe ik wel een banaan met melk in de blender. Dit drinkt ze dan een uur na haar bakje yoghurt maar dat is natuurlijk ook geen geweldig idee voor elke ochtend.

2. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wij geven volkoren cornflakes met melk.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Smoothie misschien?

Wat diepvriesfruit afwisselen (bessen, framboos, aardbei, cranberry, mango, ananas) met een halve banaan/mango/avocado, theelepel kokosolie en een schep havermout of kokosmeel/snippers en aanmaken met plantaardige melk (amandel, haver, kokos), yoghurt of water.

Wat ook lekker is, banaan, cacaopoeder, melk/yoghurt en een dadel.

Altijd zorgen voor wat vezels, beetje vet, liefst wat groente erin (wortel, biet, spinazie, avocado proef je haast niet)

Als je een goede blender hebt, kun je echt veel lekkers maken. Ze krijgen dan meteen fruit, groente, vet en vezels binnen. Veel gezonder dan een boterham. Wel liever eten met een lepel dan een rietje. Dus als je het wat dikker maakt smaakt de eerste versie hier als bosbessenijs.

Fijn is ook dat je al die dingen niet meer terug ziet, gewoon een lekkere roze/paarse massa :D

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.263
    113
    Misschien toch een andere cracker.uk lust graag de LU voltarwe cracker( vierkant) vullen ook redelijk.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Fruit met melk en wat Brinta of havermout in de blender.
    -Melk, banaan, Brinta is erg lekker (soort van goedemorgendrink)
    -Mango, ananas, melk, havermout
    -frambozen, banaan, melk, Brinta
    Etc...

Mijn dochter is ook een slechte eter 's ochtend, maar 'fruitjes' gaan er redelijk in. En droge cracottes doen het goed bij haar.
    In de winter at ze ook nog warme Brinta, maar dat is ook weer klaar.

En vla? Of wil ze dat niet, omdat het op pap lijkt? Liever iets dan niets in dat buikje.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Goede tips lees ik, bedankt!

De smoothie klinkt erg goed maar de verschillende dingen aanmaken met brinta klinkt ook goed. Ik ga morgen gelijk even naar de winkel en het dan in het weekend uitproberen. Alles wat vloeibaar is gaat er doorgaans makkelijk in bij haar.
    Een meer vullende cracker ga ik ook even naar kijken voor het geval dat bovenstaande niet werkt.
    Vla heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Wilde ook liever wat voedzamers dus dat probeer ik eerst even.

7. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Wellicht heb je hier nog wat aan: wij eten meestal een tosti 's morgens. Gewoon een normale boterham met boter en kaas, maar dan even in de Panini maker. Net zo gezond als een normale boterham, maar het lekker krokant, net als een cracker. Onze zoon eet namelijk geen boterham met kaas.

Maar als wij minder op het geld hoefden te letten, zou ik ook wel dagelijks zo'n Carino-ontbijtje nemen :D

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hahaha een carino ontbijtje 😂
    Dat is ook nog wel een idee ja, een tosti. Zeker voor de afwisseling. En anders voor de lunch want die eet ze de laatste tijd heel wisselend 😅.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Even een voorbeeld van een budget smoothie ;)

Aldi verkoopt ook diepvriesfruit, bijvoorbeeld blauwe bessen. Daarbij een halve banaan, melk of yoghurt (scheut) en een schep havermout (goedkoopste pak kost in Ah bijvoorbeeld onder de 50 cent).

Fruit uit het seizoen werkt ook goed. Iets met appel en kiwi en banaan?

De basis van goedkope havermout, melk/yoghurt en een beetje banaan is niet duur. Een beetje extra fruit er in en klaar. Het verzadigt ook beter dan een boterham.

En, alle beetjes helpen. 1x per week een smoothie kan ook he!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Afwisseling is ook lekker en gezond. Ik vind elke dag hetzelfde ontbijt saai. Gewoon wat dingen op tafel zetten anders? Ook een bakje met los fruit, zo voor het grijpen.

11. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hier wordt afgewisseld met:

* Havermout : havermout met wat melk, minuutje in de micro, en daarna wat honing erbij mengen. Ze eet ook graag de havermout multifruits graag, en zit in handige kleine zakjes

* Brood in de broodrooster met wat margarine erop en een kommetje fruit (ze eet smorgens graag een kiwi)

* boterham met smeerkaas of choco

* cornflakes (krijgt ze niet vaak, vind ik nogal veel suikers)

Ze drinkt ook altijd een flesje groeimelk erbij

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon ontbijt ook graag: bakje yoghurt met fruit en een handje muesli.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Jeetje mineetje, wat een hoop heerlijke dingen. Goeie site!!

15. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Zit hier te watertanden bij die site uuz...

16. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn pannenkoekjes favoriet!
    Kwarkpannenkoekjes
    Bananenpannenkoekjes, alleen banaan en ei nodig,
    Havermouttaartjes, banaan,ei,havermout, boekweitmeel in een mok, paar minuten in de magnatron en klaar!

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh wauw, wat een goede ideeën allemaal en die site is helemaal top :D. Stom hoe dat standaard brood eten er dan zo in kan sluipen terwijl er zoveel lekkers is!
    Vanmorgen een smoothie gemaakt met wat rood fruit, banaan, havermout en amandelmelk. Dat viel in de smaak! De bedoeling was het dik te maken zodat ze het met een lepel kon eten maar dat mislukte 😅. Ik ga straks maar eens wat lekkers uitzoeken voor morgenochtend. Dat moet nu wel lukken ;)

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zeker een goede site zeg! Ga 'm onthouden en er binnenkort ook maar eens wat van maken. Zoontje eet hier overigens prima een boterham 's morgens, maar hier ligt het probleem bij het fruit.
    Denk dat wij eens lekker pannenkoeken gaan bakken van de week. :D

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

De bananen pannenkoekjes van die site vanmorgen geprobeerd. Top! Ze heeft er 2 gegeten, ik ook en ik zat er echt vol van dus dochter ongetwijfeld ook :D

Deel Deze Pagina