De overgang naar geen middagdutje meer doen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jennifer0306, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Hallo iedereen,

Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en we zijn al een tijdje aan het aanmodderen qua middagslaap. In principe slaapt ze altijd nog 's middags, maar ze valt steeds later in slaap. Meestal valt ze in slaap tegen 14.15/14.30, ongeacht hoe laat ik haar in bed leg (13.00, of 13.30 oid.) Ik laat haar nu maximaal een uurtje of anderhalf slapen, omdat het anders s avonds te laat wordt.
    Maar of ze nu tussen de middag een uur, 1.15 uur of anderhalf uur slaapt, ook s avonds heeft ze enorme moeite met inslapen.
    Ik leg haar er om 20.30 in (eerder hoef ik echt niet te proberen want ze is echt niet moe). Ook als ze er om 20.30 in ligt, ze valt altijd pas tegen 22.00 in slaap, en soms pas later!!

Oke, dan zou je dus denken.. eruit met dag middagslaapje zodat ze om 19.30 naar bed kan en ook echt moe is. Ik heb dit een paar dagen geprobeerd wanneer ze wat later wakker was (8.15/8.30). Ze valt dan echter tegen 17.00 in slaap. Maakt niet uit waar, zittend, staand, op een kleed, op de bank. Ze trekt het echt niet langer.

Herkent iemand dit? Wanneer kon jullie kindje zo nu en dan een dagje echt opblijven? Lopen er meerderen hier tegenaan? Tips? Herkenning? :D

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier word met drie jaar nog tussen de middag geslapen. Dus geen ervaring

als ik jou was zou ik even de zoek functie gebruiken. Er word zeer regelmatig een topic over geopend

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    En als je om de dag een middagdutje doet? Hier doet de oudste de ene dag wel en de andere dag geen middagdutje. Maar als hij geen middagdutje doet, haalt hij de avond gewoon. Hij is soms alleen wat chagrijniger ;)

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    Idd om de dag, de dag dat je geen middagdutje laat doen tussen de middag wel "rust" bieden. Lekker op de bank filmpje kijken.

Zoontje rommelt ook al met de middagslaapjes. (Dochter is pas sinds kort er af) ik laat hem Max een uur slapen en niet na 3 uur, anders is het laat savonds.
    Vanmiddag heeft hij niet geslapen, kwart voor 7 lag hij op bed en binnen 5 min sliep meneer.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik bekeek het per dag en zoontje kon ook tot 22 uur wakker liggen maar bleef rustig liggen dus had er geen problemen mee. Inmiddels is z'n middagslaapje helemaal weg maar hij wil om 17 uur ook wel eens op de bank in slaap vallen, dan maak ik 'm na een uurtje ofzo wakker...eten, douchen/bad/spelen en naar bed. Soms als ik zie dat ie het moeilijk heeft gaat ie 17 uur in bad, zo kunnen we ook op een normale tijd eten en naar bed...

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Oh ja een bad rond die tijd is wel een goede tip. Kunnen we nog wel eens proberen. Bedankt voor het meedenken!

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hier gaat zoontje alleen naar bed als hij een intensieve ochtend heeft gehad zoals psz en zwemmen. Verder gaat hij niet omdat hij dan ook echt niet moe is. Hij slaapt nu zo'n 3 keer per werken de andere dagen dus niet.

8. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Afleiden bij vermoeidheidssignalen werkt hier heel goed omdat hij als ie ook maar even in slaap valt (wagen/auto) het savonds een groot drama is
    Nu gaat ie netjes tussen half acht - kwart over 8 naar bed zonder problemen
    De problemen savonds met inslapen kwamen overduidelijk door t middagdutje die steeds later viel..
    Bij toeval x middag nie kunnen slapen en toen was t probleem opgelost
    Tuurlijk is ie nog wel eens moe eind vd middag
    Maar door af te leiden, iets te ondernemen, is ie er zo overheen en dan na t eten langzaamaan voorbereiden op bed
    Nog f rustig voor de tv met ons, lekker in bad, boekje lezen etc

Share This Page