Ik heb nu sinds een tijdje last van mijn schaambot. Eerst was het meer snachts in bed met draaien enzo dat ik echt het idee had dat dat bot mijn hele lichaam niet kon tillen en zou breken.. Dat gevoel heb ik nu nog steeds..maar ik heb het nu ook als ik loop of sta of bezig ben, met bijv. stofzuigen of schoonmaken ofzo. Heb ook het idee dat er druk op staat..beetje zeurend gevoel in mijn onderbuik enzo. Wat kan dit zijn? Als ik google kom ik uit op bekkenklachten..maar ik heb (nog) geen last van mijn bekken ofzo. Herkent iemand dit? en valt er wat aan te doen?
Er staat ook druk op, want je kindje moet straks indalen dus je bekken is ruimer aan 't worden. Valt dus ook niets aan te doen, en als stofzuigen etc. te zwaar wordt: niet meer doen
ik had dat ook rond die tijd, bij mij was het de indalende baby en na enkele weken is het een stuk minder geworden!
Hi Allahin Het is een natuurlijk verschijnsel bij je zwangerschap. Je zou het zelfs als positief kunnen ervaren want je lichaam maakt ruimte voor je kindje. Ik heb er ook al een aantal weken last van en het is inderdaad een erg vervelend gevoel, maar maak je geen zorgen het hoort er allemaal bij. Neem de rust die je nodig hebt en doe geen dingen wat te pijnlijk is. Ik heb geleerd dat sterk zijn en sterk doen tijdens de zwangerschap niet slim is....Laat je partner maar ff een paar weken stofzuigen Succes!
bedankt voor jullie antwoorden. Had vannacht in bed ook echt steken daar..ik hoop maar dat het het indalen is..maar ik twijfel daar een beetje aan..want volgens mij ligt ze nog steeds met haar hoofdje er links naast en haar voetjes in mijn rechter zij..lekker dwars dus..
ik loop bij de fysio en heb oa die klachten. het hoort wel bij je bekken. je bekken werkt als een geheel. je bekken versoepelt nu en 'zakt' vaker door. daar hoef je in je rug geen last van te hebben, maar doordat je daar wat doorzakt, beweegt je bekken voor ook, ter hoogte van je schaambeen. de wrijving die daar ontstaan kan dan wat pijnlijk zijn. hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg, mijn fysio heeft er zo'n handig skelet bij om het voor te doen