Sinds een paar dagen krijgt mijn zoontje rijstebloem in zijn laatste fles. Ik begrijp dat dat verzadigend is en daarom in de laatste fles "moet". Nou sliep hij al prima door en nog steeds, maar overdag komt hij juist heel snel om zijn volgende voeding. Dat is ook de reden dat hij nog steeds 6 voedingen per etmaal krijgt. Zou ik die rijstebloem ook in een andere fles mogen doen, zodat hij het overdag wat langer uithoudt tot de volgende fles? Ik zou met zijn vier maanden toch graag eens naar 5 flessen overstappen, maar tot nu toe lukt dat maar niet. Is er iemand die dit weet?
Van wie moet dat in de laatste fles? Je kunt rijstebloem juist beter NIET in de laatste fles doen, omdat die best zwaar op maag kan vallen. Gewoon op het moment dat jouw kindje het meeste honger heeft.
De mijne heeft ook nog best lang 6 flessen gehad. Hongerig type, en rijstebloem hielp er niks bij helaas. Hij is vanzelf over gegaan naar 5 flessen. Maar bv kindjes krijgen ook vaak nog wel 6 of meer voedingen met deze leeftijd, dus raar is het niet. Alleen zat ik met de max van een liter, dat was wel lastig soms. Heel soms kreeg hij ook wel een fles teveel..
@deepfreeze: ach keertje moet kunnen... Als het maar geen dagelijks ritueel is hè Overigens.. Niemand die zegt dat je rijstebloem in welke fles dan ook moet doen. Het is zodat hij/zij minder snel weer honger heeft... En voor ouders die graag slapen 's nachts kan het een uitkomst zijn om het toe te voegen aan de laatste fles. Hier haalde het weinig uit trouwens... Wij zijn denk tegen de tijd dat ze een jaar was flessen water mee naar bed gaan geven. Dat bleek net zo goed te werken als een fles melk geven alleen kon ze het water zelf pakken en hoefde ik er niet voor uit bed. Inmiddels is ze bijna 5.... Maar nog steeds drinkt ze minimaal 1 en soms 2 glazen water 's nachts. Gelukkig vult ze tegenwoordig gewoon zelf dr glas in de douche
Ja, die liter, dat is hier ook wikken en wegen steeds. Ik ben al blij dat ik nu schepjes door rijstebloem kan vervangen. Heb net met mn man overlegd en we gaan het in de late ochtendfles doen. Hopelijk kan ie daarna een uurtje of 4 zonder voeding, dat zou echt een record zijn! De laatste fles wordt weer een gewone fles. Ben benieuwd. Bedankt voor jullie reacties... Oh, dat was trouwens geadviseerd door de kinderarts van het CB!