Dochter 3 maanden slaapt enorm veel!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Reintje85, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoi!

Ik heb een vraagje over mijn dochter van 3 maanden. Ze slaapt, mijn inziens, echt enorm veel. En met veel bedoel ik:

Ik maak haar shochtends wakker voor haar flesje rond 8:00/8:30. Ze slaapt dan niet meer echt diep hoor,is een beetje aan het knikkebollen en freumelen. verschonen drinken en boertje duurt ongeveer een half uurtje en dan begint ze echt te huilen van de moeheid incl. gapen en oogjes wrijven. Ik leg haar dan weer in bed en rond 12:00 krijgt ze weer een flesje, ze is weer max een half uurtje wakker en dan moet ik haar echt weer neerleggen. Dit herhaalt zich ook bij de volgende flessen om 15:30, 19:00 en 10:30.

Als ik haar wakker maak voor haar flesjes word ze wel echt goed wakker en gaat lachen, geluidjes terug maken, is heel beweegelijk e.d. Zo af en toe word ze tussen 2 flesjes wakker en lacht dan naar me en is echt vrolijk.

Dit is trouwens niet ineens van de een op de andere dag zo gegaan. Eerst huilde ze altijd heel erg veel na de fles en ik heb het idee dat ze toen ook al gewoon wilde slapen, maar toen wist ik dat nog niet en heb ik haar uren getroost. Verkeerd dus, ze was gewoon moe.

Over het algemeen is ze dus zo'n 2 a 2,5 uur wakker per dag. Is dit niet extreem weinig? Moet ik me hier zorgen om maken? Verder groeit ze goed. Ze is geboren met 2650 gram en 48 cm en is nu 6100 gram en 60 cm.

Overigens krijgt ze wel borstvoeding maar omdat aanleggen nooit gelukt is ivm een maand tevroeg geboren, kolf ik fulltime.

groetjes,
    Reintje

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken, het past gewoon bij haar. Je zegt dat ze tussendoor wel eens wakker is, en dan vrolijk is en lacht. Misschien ligt ze wel eens wakker, zonder dat je het in de gaten hebt. Lekker ervan genieten dus dat ze het zo goed doet!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina