Dochter (3) slaapt opeens pas laat

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by rijo, Aug 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Mijn dochter van bijna 3,5 ging, tot ongeveer 2 weken geleden, tussen 18.45/19u naar bed en sliep dan altijd meteen (ze doet geen middagslaapjes meer), maar sinds de laatste hittegolf duurt het inslapen veel langer. We hebben de kinderen tijdens de hittegolf wat later op bed gebracht, omdat het boven veel te warm was. Het duurde bij haar dan alsnog lang voordat ze in slaap viel, wat logisch was met het oog op de warmte. Maar ze valt nu nog steeds heel laat in slaap, het kan echt wel tot 22u duren voordat ze uiteindelijk gaat slapen. Ze doet niet vervelend; ze praat wat tegen haar knuffels of ze leest een boekje, ze heeft verder geen speelgoed op haar kamer. Maar ze is 's ochtends vroeg wakker (6.30u) en is overdag echt wel moe... Het bedritueel is niet veranderd. Wie herkent dit, of heeft tips? Is dit weer zo'n 'fase'? :p

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik herken het direct!

Ook mijn zoon van 3.5 slaapt soms de hitte pas laat.

Wat soms helpt is bij hem gaan liggen. Dan slaapt hij sneller.
    Of overdag een momentje zoeken om nog even te gaan liggen.

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik ga ook wel eens bij haar liggen, maar dat is ze niet gewend en heeft tot nu toe niet echt effect haha. Als ik haar 's middags op bed leg doet ze exact hetzelfde als 's avonds :rolleyes: Bijzonder dat het bij jouw zoontje ook zo gaat sinds de hittegolf! Hopelijk is het van korte duur :cool:

Share This Page