Hallo dames, Vanaf welke leeftijd zijn jullie met jullie kind(eren) naar de tandarts geweest? Noël roept de laatste tijd dat ie pijn heeft bij zijn tandjes Zou hij nu gaatjes kunnen hebben?? We poetsen elke dag zijn tandjes en dat gaat gelukkig zonder gehuil en moeite goed. Ik wil toch maar binnenkort een afspraak maken.
Ik neem ze sowieso altijd mee als ik ga. En vanaf dat mijn dochter 2.5 was keek de tandarts ook naar haar gebit.
Mijn zoontje is met 2 jaar voor de 1e keer meegeweest. Spelenderwijs gekeken. Volgende afspraak nu voor ons allemaal weer in Augustus. Dan is hij 34 maanden. Tandarts zei vanaf 2 jaar eens meenemen en vanaf 3 jaar willen ze toch wel graag eens goed kunnen kijken
Hij was hij bijna 2,5 toen hij voor het eerst ook voor hemzelf in de stoel mocht. Daarvoor ging hij altijd al wel mee als ik voor controle moest, maar ik hoef maar 1x per jaar, dus daar heeft hij vast nog niet veel aan gehad. Je kan denk ik inderdaad binnenkort wel bellen voor een afspraak hoor. De meeste tandartsen beginnen met controles vanaf 2 jaar.
Advies wat doorgaans word gegeven is met 2 jaar. Vaak is het dan vooral kijken en niets doen. Laten zien wat een tandarts is.
Voor t eerst met 2,5 jaar , gaat nog heel speels en ze vond het leuk om op de stoel te liggen net als papa en mama haha
Vanaf 1,5...toen was het meer rondkijken daar en kennismaken met de tandarts.Vanaf 2 jaar: tandjes tellen.
Mijn dochter is al een keer of 4 mee geweest, ze is net 3. Maar ze gaat gewoon de afspraken met mijn man en mij mee om te wennen. Ze is een kat uit de boom kijker en het mondje gaat nog niet open.. de aanhouder wint haha. Maar als je kindje aangeeft pijn te hebben, zou ik ook zsm een afspraak maken.
Ik was wat laat door m'n eigen angst.maar vorige week zijn we geweest. Toen was hij 3 en 9 maanden. Ging echt super. Lieve tandarts. Liet eerst vanalles zien. Blazer, voel je de wind? Zuiger, kijk die geeft kusjes op je buik en je wang En t mooiste,een waterpistool!! En daarmee zo in de zuiger 'schieten' vlak voor z'n gezicht hij genoot! Mondje ging open,tanden geteld, nog even 'gepoetst' Hij mocht een kadootje opzoeken en met de blazer een handschoen opblazen. Hij wilde de volgende dag weer!!
Helaas met 1.5 hij was op zijn mondje gevallen en er brak een stukje tand af. Gelukkig viel het nog mee. Hij heeft even gekeken en mocht toen een cadeautje uitzoeken. Sinds die tijd gaat hij elk half jaar. Hij heeft een super tandarts die ook echt contact maakt met onze uk.
Mijn dochter ging al mee toen ze 5 maanden was. Stond ze in met maxi cosi gezellig bij me. Ze is altijd mee geweest op een gegeven moment keer in de stoel liggen, keer tandjes tellen toevallig laatst keer een foto gemaakt. Ze vind het helemaal prima en doodnormaal
Kinderen gaan altijd mee. Bij 2 jaar keek de tandarts voor het eerst naar de oudste haar gebit. Afgelopen week voor de tweede keer gekeken.
Hier gaan ze al vanaf hun geboorte mee, heb helaas een eigenwijs kind en de tandarts mag absoluut niet in zijn mond kijken van dichtbij. Mijn tante is daar tandarts assistent en zij mag soms even kijken als ze bij ons op visite is en we haar zien op een verjaardag, dan is hij in een prettigere omgeving en is het niet zo'n verplichting. Vind het wel vervelend dat hij nog steeds weigert bij de tandarts, hopelijk gaat het bij mijn dochter makkelijker.
Ik neem altijd m'n dochter mee. Sinds dat ze 2.5 is kijkt de tandarts ook in haar mond. Als mijn vriend gaat, gaat ze ook mee maar kijkt de tandarts niet in haar mond. Omdat ik regelmatiger ga (sowieso 2x per jaar) en mijn vriend niet hebben we er voor gekozen dat ze met mij gaat. Ze vind het overigens super leuk..
Ik heb hem ook altijd meegenomen, de tandarts heeft de eerste jaren alleen tandjes geteld, zodat hij kon wennen aan de stoel etc. Pas na 6 jaar voor het eerst een echte controle gehad.
Vanaf het begin, en sinds de eerste tandjes (rond 6mnd) kijkt de tandarts ook altijd even. Vanaf 1,5 op de stoel op schoot, en de oudste ging vanaf 3 alleen op de stoel.
Hier precies zo... Toen ze 2 1/2 was vond ze tandjes tellen nog niet zo boeiend, hopelijk gaat het volgende week beter ...
Hier gaan ze ook altijd al mee als wij op controle gaan en toen ze twee waren ging de tandarts ook even in hun mond kijken. Ze vonden en vinden het allebei prima.