Op zoek naar pop, help!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Uuz, Aug 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik wilde dl een pop geven voor haar verjaardag. Maar kom er niet uit hoe groot zo'n pop moet zijn.... Het wordt een stoffen pop, met kleertjes enzo.
    20 cm? 30 cm? 40cm?

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik denk 30cm. Dat is een mooi formaat en nog prima in een tas mee te nemen desnoods.

3. misa

misa Niet meer actief

Hoe oud is ze? Wij hebben voor de derde verjaardag deze gekocht. Fijne en mooie pop! Je hebt ze ook nog een slag groter, ook erg mooi.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dertig cm lijkt een beetje gemiddeld he? Als ik tenminste online kijk.
    Maar ik vraag me wel af of dat groot genoeg is.

Het moet knuffelbaar zijn en in haar minibuggy passen.
    Met kleertjes spelen komt bij alle maten wel goed, die priegelt ze ook van ieniminie knuffeltjes af.

Misa, welke is 'deze'?
    Ze is bijna 2 (maar oogt 3, zit al bijna in maat 98).

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Begin er niet aan haha;))
    Hier lang getwijfelt over pop en toch gekocht maar wel niet stof maar paola reina (sport real pop) is echt nu "baby" ze moet naakt en altijd in bed.. Daarnaast heeft ze zo ini mini engel baby (die met verschillende mutsen) en nu is continu: klein baby, groot baby...
    We worden gek van hier ;))

Maar 30 cm lijkt mij goed;)

Ik heb btw nu proberen poppen vervangen door stoffen "muisjes" die je kan ook aankleden, in doosjes laten slapen, in ini mini wagentje rijden etc...

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ja muisjes en kabouters hebben we. Dl zoekt altijd dieren uit! Daarom wil ik juist een pop geven, qua zelfbeeld etc. Maar je brengt me wel op een idee, een leuk klein popje kan ik alvast geven.
    En dan die grote misschien zelf maken.

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0

Als je zelf handig bent is zonnekindpop wel wat kan je zelf maken..
    Ik vind rubensbarn ook leuk...

Ik weet niet van zelfbeeld.. Hier is elk pop dus moet naakt en is "baby" (de k dat het meer in de mom van dat ze bijna zusje krijgt;) maar ik vond zelf eigenlijk vrij belaagrijk dat pop anatomisch goed was ook dus met titen en geslacht haha;)
    En stoffen pop had ze van dille en kamillie en nog een oma had gemaakt maar dat is echt niets voor haar ze liggen te stoffen in mand.. Is meer "knuffels" zeg maar..

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Voor mijn dochter haar eerste verjaardag hebben wij een rubens barn gekocht. Maar hier heeft ze eigenlijk nooit mee gespeeld. Ze heeft twee babypopjes van 20 of 30 cm. Dus 30 cm lijkt mij wel oké. De baby's moeten hier ook altijd bloot.

9. misa

misa Niet meer actief

#9 misa, Aug 17, 2015
    Last edited by a moderator: Aug 17, 2015
    Ik zie dat de link niet meegekomen is. Oeps! Deze dus:
    Babypop met fuchsia pakje, Goetz Maxy Muffin - M | www.3vosjes.nl

Deze is 42 cm en past net goed in alles. Fijn formaat!
    Ik koop wel vaker tweedehands hele kleine babykleertjes, past prima!

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij hebben baby Annabell gekocht voor dl haar verjaardag. Wat een keuzes tegenwoordig! Ik heb specifiek een pop gezocht met wimpers (wat zien die zonder wimpers er eng uit!), eentje die de oogjes open en dicht kan doen en eentje die een speentje heeft. Daarnaast wilde ik er graag eentje die ik zelf ook wel een leuk gezichtje vond hebben ... zodoende kwam ik bij Annabell uit. Wel een redelijk grote hebben we, die past net in de kinderwagen. Het voordeel vind ik dat deze pop volgens mij gewoon kleine babykleertjes past en dus niet perse alles van hetzelfde merk gekocht hoeft te worden. Ik zou als ik jou was gewoon eens een winkel binnenlopen en kijken wat je daar het meeste aanspreekt ...

11. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Bedankt voor de tips. Tussen 30 tot 40 cm zit ik dus wel goed *noteer*. Ik ben niet bijzonder handig, maar er zijn cursussen voor het maken van een zonnekindpop.
    Hopelijk mag ik naast de juf zitten :)

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Hier was de eerste pop een stoffen van haba,was een groot succes.

Share This Page