Zorgen om mijn zoon

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Momfulness, Apr 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Sinds de geboorte is mijn zoontje vrij snel vatbaar voor virussen en verkoudheid. Vanaf dat hij 1 jaar is, heeft hij buisjes, wat wel helpt tegen de oorontstekingen.

Nu heeft hij sinds enkele weken steeds fluctuerend koorts. We zijn 2 weken geleden op vakantie geweest en ook voordat we vertrokken kreeg hij weer 39 graden koorts, hij is tijdens de vakantie vrij snel opgeknapt maar kreeg wel een loop oor waarvoor we in Spanje antibiotica kregen. Hierna was hij na 6 dagen helemaal beter en hij leefde helemaal op tijdens die kuur. Hij at weer eens goed en was vrolijk, niet hangerig. Tot afgelopen zondag, toen begon alles weer opnieuw, weer 39 in de ochtend en 40 's avonds. Nu zakt het steeds eventjes, maar blijft het op en af gaan met de temperatuur. Gisteren avond bij de dokter was het 36.7 en nu weer 39.

Hij is ook afgevallen terwijl hij al vrij licht is. Hij is 92 cm en weegt 11.5 kilo.

De zegt dat het echt zijn luchtwegen zijn en zijn amandelen en oren.
    Ik maak me zorgen over iets ernstigs, maar daar ging de dokter niet in mee.

Wat moet ik hier nu van denken? Herkenbaar voor iemand? Misschien ben ik te paniekerig maar ik dacht zelfs al aan kanker.

Hij heeft ook vaak blauwe plekken op zijn benen en armen en volgens mij niet alleen maar van vallen of stoten. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat zelf ook heb.

Weet even niet meer wat ik hiermee moet. De kinderarts, daar had e dokter geen oren naar.

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zou toch echt eisen dat je naar de kinderarts kan hoor. Koorts is een teken van het lichaam dat er iets niet goed is! En zeker zo vaak en zo hoog die koorts, ik zou er echt naar laten kijken.
    Als je naar de KA gaat en er blijkt niks aan de hand te zijn ben jij ook weer geruster.
    Is er geen andere Ha in de praktijk waar je terecht kunt?

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Ik had dit vorig jaar met onze zoon, dan weer ziek en overgeven en hup zo weer beter, dan weer s'avonds koorts (40) om de volgende morgen nergens geen last van te hebben. En maar blijven kuchen.

Heb 2 maanden lang bijna wekelijks bij de huisarts gezeten, maar die kon niets vinden, longen waren schoon, oren waren schoon, amandelen waren een jaar eerder al verwijderd.
    Uiteindelijk toch maar longfoto's laten maken omdat ze het ook echt niet meer wist (ook de andere artsen uit de praktijk niet hoor) en toen bleek hij dus wel een longontsteking te hebben (a-typische).
    Achteraf zijn zijn klachten begonnen vlak nadat wij een vogeltje hadden aangeschaft, de zomer heeft het beestje buiten gehangen en had hij nergens geen last van, toen het beestje in de herfst weer binnen kwam begon hij meteen weer te hoesten.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Wij zijn doorverwezen naar de kinderarts.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    WAt fijn dat je bent doorverwezen!
    Wel wil ik even zeggen dat ons zoontje van aug 2009 ook maar 92 cm is en net 12 kilo, ondanks dat hij haast nooit ziek is. Dus erg licht vind ik het niet hoor :)

Sterkte hoor! en succes!

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    hihihii de jongste dame van mij is ook van aug 2009 en is 1 meter en 15 kilo (maar dat geheel terzijde)

Wanneer heb je je afspraak met de kinderarts?

Share This Page