dekbedje of slaapzak?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door els1, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    mijn zoontje is nu 2 jaar en 7 maanden en ligt nog steeds in een slaapzakje..hij is laatste keer gemeten bij CB 92 cm...dat is een maand geleden...
    Ik zag bij een vriendin haar zoontje is bijna 3 dat hij al onder een dekbedje ligt, ik vind het zo vroeg, maar misschien is het wel normaal...

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met Bijna 2 jaar kreeg ze een dekbed. Nog wel in slaapzak maar dekbed om aan te wennen. Het water winter.
    In de zomer met 26 maand ging de slaapzak uit.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier had het niet met de leeftijd te maken, maar met de overstap naar het 'grote' bed. Beiden meiden gingen in principe rond de 2 jaar over naar een eenpersoons (de jongste naar een peuter-)bed. En toen dus gelijk naar een dekbedje. De jongste heeft nog kort met haar slaapzakje in het bed gelegen, omdat het herfst was en ze niet gelijk doorhad hoe ze er onder moest blijven liggen ;) .

Maar volgens mij gaan er vrij veel kinderen rond de 2 - 2,5 over naar een ander bed en dan gelijk of vrij snel het dekbedje..

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter heeft al een dekbed sinds ze ruim twee jaar is. Een slaapzak was hier geen optie meer omdat ze er niet vrij in kon bewegen.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn dochter ging met 20 maanden over in een peuterledikant, maar met drie pas onder een dekbed. Ze vond de slaapzak gewoon lekker en van mij mocht ze. Mijn buurmeisje deed al met bijna twee jaar haar slaapzak uit en ging krijsen toen die achterstevoren aangedaan werd :) dus die lag voor haar tweede onder een dekbed en dat ging ook goed.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    dl (2) ligt nog zo te draaien dat ik op zoek ben naar langere slaapzak.
    Ze is eraan gehecht, ook al heeft ze nauwelijks ruimte meer.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Bij prenatal hebben ze lange en ik heb er een bij de Vd gekocht 104-110.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter ligt sind 15mnd onder dekbed van bamboo en nu wat kouder wordt onder wollen dekbed

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Toen zoontje overging van ledikant naar peuterbed ging ie ook gelijk van slaapzak naar dekbed, dat was ff na z'n tweede verjaardag.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toevallig vanavond het dekbedje erbij gepakt! Ze ritst de slaapzak zelf steeds open. Over een paar maanden gaat ze pas naar een peuterbed dus nu met dekbedje in haar ledikantje. Trots dat ze was!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier nog steeds in slaapzak slaapt ze veel beter en langer.
    Onder dekbed blijft ze niet liggen en wordt ze koud en dus vroeg wakker. Slaapzak vindt ze nog veilig denk ik en ik vind dat prima.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    bevalt die wollen? (en wat voor merk hebben jullie?)

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje ligt vanaf de overstap naar een geoot bed onder een dekbed. Hij was toen precies 18 maanden

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mijn zoontje ligt nog in zijn slaapzak. Wij hebben ook een wollen 4 seizoenendekbed, maar meneer wil gewoon in zijn slaapzak. Ik vraag hem iedere dag wat hij wil en tot nu toe heeft hij pas 1 keer het dekbed gekozen. Gelukkig heeft hij nog genoeg ruimte in zijn slaapzak.

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik vond de slaapzak toch aan de koude kant vorige winter dus heb deze zomer op een warme avond door gepakt en zonder zak laten slapen
    Toen het iets kouder werd lakentje en nu dekbed denk dat dit het makkelijkste was met leren immers als ze nog niet onder een lakentje blijven liggen is dat eerst geen ramp en het went al voordat het dekbed echt belangrijk is
    Als je in de winter ineens moet overschakelen van zak naar dekbed en ze blijven er niet onder brr
    Daarbij kwam het mooi uit met de over schakeling naar een peuterbed dan kon hij er makkelijker uit zonder eruit te vallen

Deel Deze Pagina