Hoi meiden, Mijn dochter werd net huilend wakker, ze heeft hele erge hoofdpijn. Ze voelde warm aan dus heb haar temperatuur gemeten, 39.1. Ik vertrouwde het niet helemaal dus heb de HAP gebeld, aangezien ze geen vlekjes heeft en haar kin op haar borst kan doen hoeven we niet langs te komen. Ik heb haar een zetpilletje gegeven tegen de hoofdpijn. Nu ik dit type roept ze me weer en zei ze dat ze ook pijn heeft in haar linkerzij. Het zit me niet helemaal lekker, vooral die hoofdpijn. Als ik er op google is hoofdpijn bij kinderen onder de 6 zeldzaam. Weten jullie of er misschien iets rondgaat waar hoofdpijn een symptoom van is? Of hebben jullie iets soortgelijks gehad? Gr. Marleen
Hoi Marleen, Mijn dochtertje van 4 heeft ook al een paar dagen koorts en hoofdpijn... ze is ook zo witjes en moe... maandag had ze ook pijn in haar nek, dus huisarts gebekt, maar dat was hetzelfde verhaal als wat jij schrijft, kon alles met haar nek doen en ook geen vlekjes... vrijdag zijn we wel bij de huisarts geweest, moesten het nog even aankijken, want alles zag er goed uit, maar ga deze ochtend weer, vind het zo lang duren nu... (nu al de 11e dag!) Heel veel beterschap en hoop dat je dochtertje er sneller vanaf is! Groetjes Melissa
Bedankt voor je reactie. 11 dagen al? Pff, hardnekkig virusje. Ik zal eens kijken hoe de dag gaat hier, haar koorts is in ieder geval gezakt, dat scheelt. Jij ook sterkte met jouw dochter!
Hoofdpijn komt o.a. voor bij luchtweginfectie (heb ik zelf vaak last van), of ontsteking van (bij)holtes. (hoofdpijn wordt dan erger bij bukken).
Hier ook een kleuter met koorts (40graden), hoofdpijn en spierpijn. Griep! Ze ligt lekker op de bank, kijkt soms even een filmpje, valt dan weer in slaap. Nu gewoon rustig aan doen en uitzieken dus.
bij griep komt dat wel voor ja. had altijd hoofdpijn/overgeven/hangerig/moe en koorts. nog steeds eigenlijk. ik zou wel opletten of ze niet opeens heel suffig word of het uitgilt van de hoofdpijn en of ze haar hoofd nog wel goed naar voren kan doen ivm nekstijfheid of opeens vlekken heeft kan er een kans op meningitis zijn, luister naar je eigen gevoel en hoe je kind reageert. maar zolang het puur bij de griep blijft, lekker laten uitzieken. Helaas kunnen ze net als wij er heel ziek van zijn, maar zijn gelukkig vaak heel snel weer beter. beterschap!
Onze dochter heeft vanaf haar 2 jaar ongeveer af en toe hoofdpijn. Ik vond het ook best eng in het begin. Maar het had hier altijd te maken met óf oververmoeidheid -of met een virusje. Papa is van jongs af aan bekend met migraine bij oververmoeidheid (spugen en hoofdpijn) en de oudste heeft dit dus af en toe ook. Ik test bij hoofdpijn wel regelmatig haar nek hoor. Zeker als ze huilend van de hoofdpijn in bed ligt. Vandaag ook weer overigens, gewoon hoofdpijn. Maar bij mijzelf ook alweer een dag of 3 - te onderdrukken met wat paracetamol overigens. Er hangt vast weer wat in de lucht... Er gaat zoveel rond.