Huilen huilen en nog meer huilen (tandje)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LailiejLoe, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Moet het even van mij af schrijven. Max krijgt zijn eerste tandje. Ik zie hem onderin al een klein beetje zitten. Nu is hij heel huilerg en wil hi niks. Ik bedoel met heel huilerig dat hij helemaal overstuur en ontroostbaar is. Ik heb al bijtring, paracetamol gegeven en zo'n middeltje voor op het tandvlees, maar het helpt niet. Ik vind het zo zielig en ik kan niks doen. Wat voel ik me rot... Ik ben nu ook zo moe... Ik loop al uren met hem...

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O wat zielig. Nou hopelijk komt ie snel door. Sterkte!

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Och jee, arm mannetje! (En arme jij!)

Zo te horen heb je al vanalles geprobeerd, hoop dat het tandje gauw doorkomt en je ventje geen pijn meer heeft!

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    grijpt hij naar zijn oren?
    tanden krijgen kan gepaard gaan met oorpijn/oorontsteking, even in de gaten houden.

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik weet niet of hij al groente eet? Maar bij ons deed een groot stuk komkommer wonderen!!! Lekker koud en kunnen ze heerlijk op bijten. Sterkte!!! Vreselijk he als ze zo pijn hebben, je zou het dan echt over willen nemen. Zucht kon dat maar!

6. LailiejLoe

Ja hij krijgt al groente, goede tip ga ik zeker proberen.

Ja hij ligt nu pas (half 9) te slapen terwijl hij normaal om half 7 echt helemaal op is en slaapt. Hij vecht dan zo hard tegen zijn slaap en is zo overstuur dat hij gewoon niet rustig te krijgen is.... Het doet gewoon pijn aan mijn buik als hij zo overstuur is. Het liefst wil ik alle pijn overnemen. Ik blijf hem maar tegen me aanhouden en zeggen dat alles goed komt.

Hopelijk morgen een betere dag

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Zielig is dat hè.. Roos heeft er ook veel last van. Een paar weken geleden kwam het eerste tandje door en viel het nog mee maar nu met het tweede tandje is het een paar dagen afzien voor m'n dotje :(

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het vandaag met je kleintje? Beetje goeie nacht gehad?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zielig he, als ze zoveel pijn hebben! Ik vind 't ook altijd verschrikkelijk, laat dan alles voor wat 't is, geef regelmatig paracetamol en ze eet alleen wat ze wilt wat meestal bijna niets is. Loop dan veel met ze rond in de draagdoek of lig samen op de bank als ze even stil is. Uitputtend!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier is het ook raak. gisteren zag ik dat het tandje doorkomt en was er weinig aan de hand.. maar vandaag kan ze alleen maar huilen of slapen. het inslapen is geen probleem maar ze slaapt nu steeds maar een uurtje, terwijl ze normaal ruim 3.5 uur per keer slaapt. ze ligt er nu sinds 6uur in, maar word elk half uur wakker. ontroostbaar en duidelijk pijn. vanmiddag zag ik dat haar tweede tandje ook klaar staat en een heel.klein zwart stipje. dus het arme kind kan haar tweede ook verwachten binnenkort.. arm shaapje

11. LailiejLoe

Bedankt voor jullie reacties! Vannacht ging wel redelijk al duurde het eeuwen voordat hij sliep. Ik ben wel 30 keer naar boven gelopen.

Overdag was het weer pet. Heel veel huilen en vooral heel ontroosbaar. Daar heb ik het zo moeilijk mee. Ik wil hem tegen me aanleggen, wiegen en hem vertellen dat alles goed komt.

We zijn er wel achter waardoor hij zo overstuur is... Mijn arme vent krijgt 3 tanden tegelijk. Ik zie onder al 2 redelijk witte puntjes (als hij lacht zie je 2 puntjes) en bovenin zie je nu ook een mini klein wit puntje..

Mijn arme kleine schat. Hij is nu weer aan het huilen dus ga hem snel troosten

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Oh wat sneu. Maar als je de witte puntjes al ziet is het leed snel geleden. Ik vrees alleen dat tandje nummer 4 dan ook snel komt, zat hier steeds maar een week tussen.
    Overigens, bij de ondertandjes veel ellende en duurde een eeuwigheid, de boventandjes waren er zo, zonder een centje pijn, dus het hoeft niet elke keer zo te zijn.

13. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oh wat vervelend!! Hier ook zo :(

Eerste tandje is doorgekomen op vaderdag maar het tweede tandje is onderweg. Hij is compleet overstuur al twee dagen.
    Gisteren is hij wakker geweest van 2u 's middags tot 22u 's avonds, niet kunnen inslapen, compleet ontroostbaar.
    Daarbij heeft hij echt verhoging (38-38,5), heel veel poepluiers, kwijlen, hele rode wangen met uitslag, enz

Half 10 flesje gegeven, dronk 30 cc viel in slaap dus weggelegd. 45 min later weer wakker, weer flesje, weer 40 cc en weer in slaap.
    En zo om half 4 's nachts en kwart voor 6 vanmorgen was hij wakker.

Nu hebben we hem net op bed gelegd (20.15u) en hij huilt alweer.
    En ik huil ook :( Ik vind dit zo zielig, en zei vandaag nog tegen mijn moeder: als dit bij elk tandje zo is, pffff

Mijn man en ik vinden het zwaar, maar vooral heel zwaar voor ons manneke. Wij hebben slaap, maar hij heeft pijn en dat is veel erger.

Gisteren hebben we hem paracetamol gegeven (1x60mg).
    Ook in huis: dentinox, gengigel en VSM chamodent druppels... (moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet achter ben wat het beste werkt, ik durf het ook niet allemaal tegelijk te gebruiken).

Soms hoor ik ook wel eens mensen zeggen dat hun kindjes er helemaal geen last van hadden..

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    overigens zie ik aan de bovenkant als ik recht tegen zijn tandvlees aankijk, al 4 tandjes zitten maar als ik van onder naar boven tegen zijn tandvlees aankijk, zie ik niks. (hopelijk snappen jullie de omschrijving).
    Zou het dan nog lang duren?

15. LailiejLoe

Dat heeft Max ook zo. De tandjes moeten dan nog zakken denk ik.

Als ik nu 2 witte puntjes onder zie, hoe lang duurt het ongeveer dan dat de tandjes er goed door zijn? En per wanneer moet ik gaan poetsen? Nu al?

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Bij Lucas was wanneer ik het witte puntje zag, het tandje binnen 2 dagen door.
    Maar de fase daaraan vooraf (dus dikker worden van tandvlees, en voordat het witte puntje zichtbaar is) was hier het grootste drama.

Hij is net nadat ik 3x naar boven ben geweest, in slaap gevallen gelukkig. Maar nou moet ik hem weer wakker maken om 22.30u :( voor zijn laatste fles...

17. LailiejLoe

Waarom zou je hem wakker maken voor die laatste fles? Ik liet Max 1 nacht slapen omdat hij wat later ging slapen en sindsdien krijgt hij de avondfles van 23:00 niet meer. Hij slaapt nu van 19:00 tm 06:30 :)

18. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Als het echt erg is geef je hem een mini zetpil. Bel wel ff na de huisartsenpost, ik vind het zielig om hem te laten lijden. Als wij tandpijn hebben nemen we er ook wat voor. Heb t bij mijn dochter ook gedaan toen het echt zielig werd. Succes.

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Waarom zou je de huisartsenpost moeten bellen??
    Je kunt toch gewoon een zetpil gebruiken? Heb ik gisteren ook gegeven (1x60mg). Daarvoor ga ik niet bellen, ik denk ook niet dat ze je dat in dank zouden afnemen (ik heb nl wel eens gebeld voor andere dingen, en daar deden ze al moeilijk over....)

@lailiejloe: we zijn lucas weer wakker gaan maken sinds een week. De fles van 23u hadden we idd weggelaten maar ik moest er iedere nacht weer uit. Op advies van de dietist gaan we de komende weken toch weer om 22.30u Lucas wakker maken. Hij trekt het nog niet tot de ochtend (vanwege pepti die licht verteerbaar is, hij mag geen rijstebloem en ook nog geen fijne granen pap) en om hem dan de nacht toch door te laten slapen is dit advies gegeven.

20. LailiejLoe

Ach als het moet zou ik het weer met liefde doen hoor, maar ik hoop dat je kleine snel de nachten vol houdt. Succes zo met voeden

Deel Deze Pagina