Mijn dochter drinkt erg graag bij me. Vooral 's avonds en 's nachts. Als ik haar op mijn bed lig en kom naast haar liggen draait ze al meteen op haar zij en kruipt bijna in me. Zo schattig. Ze valt dan meestal ook erg makkelijk in slaap. Maar nu ben ik pas een avondje uit geweest, dan is het voor mijn vriend lastig om haar na de laatste fles in slaap te krijgen. Hij heeft de stofzuiger gebruikt. Moest hier wel om lachen. Hoe doen jullie dit met de laatste voeding voor de nacht? Vallen ze ook bij jullie in slaap, en hoe gaat het dan als jullie er een avond niet zijn? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ons zoontje is altijd bij mij in slaap gevallen en pas sinds een maand of 5-6 kan mijn man hem ook alleen in slaap krijgen, weliswaar iets minder makkelijk. Ik ben pas voor het eerst eens weggeweest een paar uurtjes 's avonds toen T. bijna 8 maanden was en toen ben ik terug naar huis gekomen omdat het niet ging om hem weer in slaap te krijgen. (ik had hem toen zelf in bed gelegd maar hij was wakker geworden na een tijdje)
Denny slaapt ook het liefst na een voeding bij mij. maar wij hebben vanaf een paar weken al 1 keer per week 's avonds een flesje gegeven toen ik terug ging dansen. dus hij kan het wel na de fles, maar dan duurt het wel aanzienlijk langer. als mama in de buurt is dan lukt het papa sowieso niet om hem in slaap te krijgen. is weleens sneu voor hem hoor en weleens onhandig voor mij
Mijn zoontje val 2x per dag bij mij in slaap. Ik ben er vrijwel altijd. Als ik er eens niet ben, dan huilt hij 5 minuutjes en moet mijn man een paar keer terug om te troosten.
Mijn kindjes vielen toen ze nog BV kregen, ook altijd al drinkend bij mij in slaap. Hoe moet dat nou, als ik er eens niet ben? vroeg ik mij dan af. Ik heb toen besloten dat het probleem van de 'oppas' (of papa) te laten zijn, en zelf te genieten van dat enorme voordeel dat ik te bieden had. Ze kregen dan een flesje afgekolfde melk en werden daarna in bed gelegd. Nog wel wakker. Maar met een muziekje aan en nog even aaien op hun ruggetje, vielen ze gauw genoeg in slaap. Zoon meteen, dochter moest vaak nog eventjes huilen, maar ook zij sliep dan wel binnen een paar minuten.
Ik geef de voeding en dan geef ik Emma zo goed als knock out aan papa, die haar dan vervolgens in bed legt. Bij het over geven, gaan de oogjes even open, kijkt ze papa aan en gaat weer verder slapen Misschien een tip? Na de voeding brengt papa de kleine naar bed....
Dat is misschien wel een goede tip! Ga ik zeker met mijn vriend afspreken. Morgen mag hij het alleen doen, want ga heerlijk uit eten met vriendinnen. Probeer het idd maar niet teveel mee te nemen. Vind het lastig hoor. De eerste keer dat ik uit eten ging met vriendinnen, 3 weken geleden kon ik het pas loslaten toen ik een sms kreeg waarin stond dat ze sliepen. Moet zeggen, dat mijn kleine meid sinds een paar dagen wat minder behoefte heeft aan het tutten aan mijn borst. Ze laat ineens krachtig los, beweegt haar hoofdje opzij en slaapt! Bedankt voor jullie antwoorden, fijn te lezen dat jullie er ook geen punt van maken. Nu kan het nog, denk ik dan maar. Want vind het wel een echt geniet moment zo 's avonds en lekker makkelijk.
Hier ook en het wordt dan ook gevolgd door een diepe, tevreden zucht! Heerlijk!!! Waarop mijn vriend dan zegt: Zo, die is weer volgetankt
Daarom ben ik dus nog geen avond weg geweest....na 9 mnd, wel een goeie tip, vindt het kolven alleen 10 x niks... Mocht het zich een keer voordoen, kan ik er eens over denken. (denk dat ik nog wel effies wacht, haha.