Hoeveel betaal jij voor een kinderbril?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mamishka, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft elk jaar een nieuwe bril nodig. Zij heeft best sterke glazen, plus 6 ongeveer, dus de glazen moeten altijd flink dunner gemaakt worden. Normaal gesproken koop ik haar brillen bij de specsavers en ben dan ongeveer 180 euro kwijt. Mijn vrrzekering vergoed vrijwel niets .
    Helaas waren er dit keer geen mooie monturen bij de specsavers dus ben ik bij Pearle binnengelopen...de bril die mijn dochter mooi vond kosstte 290 euro! Ik schrok me een hoedje..montuur was 109 euro maar die glazen en het verdunnen daarvan was erg duur.
    Ik wil niet iedere jaar bijna 300 euro betalen voor een kinderbril. Kijk als ze er 2 a 3 jaar mee zou doen o.k maar mijn dochter heeft minimaal 1x per jaar een nieuwe bril nodig.

Wat zijn jullie kwijt voor een kinderbril met sterke glazen?
    Waar koop je die bril? Is een kleine zelfstandige opticien goedkoper dan de grote ketens of duurder?

Mijn dochter van 7 vind de Ray bann brillen erg mooi de wat grotere grove monturen. Die 290 euro was trouwens voor een onbekend merk en niet eens voor die ray ban

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik weet niet wat ik daar voor zou uitgeven. Wat ik wel weet is dat je tegenwoordig brillen kunt leasen. Dan betaal je een x-bedrag per maand en krijg je elk jaar een nieuwe bril... Misschien is dit handiger/goedkoper?

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik Betaal 100 euro max. Maar mijn zoon heeft alleen een cilinder en geen sterkte. Dus ik heb niet echt een bijzondere bril nodig het Is voor 6 uurtjes per dag

4. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom koop je telkens een nieuw montuur? Ze heeft elk jaar nieuwe glazen nodig,.geen complete nieuwe brillen toch?

Mijn dochters hebben sinds kort een bril. Wij hebben bij Pearl super leuke brillen gekocht voor € 200 per stuk + gratis tweede reserve/speelbril. Dit is dan met gewone glazen want ze hebben alleen cilinder.
    Maar de volgende keer dat de sterkte mogelijk verandert laat ik alleen nieuwe glazen erin zetten.

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    De brillen voor mijn zoon zijn ongeveer 250 euro geweest.
    Hij heeft +7 dus de glazen zijn duur door het verdunnen.
    Wij gaan naar een plaatselijke opticien.
    In principe hoef je niet ieder jaar een andere bril maar een hoofd groeit nou eenmaal ook dus een bril kan ook te te klein worden.
    Hij heeft er nu 2 en ik hoop dat hij hier nog even mee kan doen.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Die van mijn dochter was 158 euro. Montuur was bijna 100 euro en 1 glas kregen we gratis. Ze heeft -1 sterkte, dus daar hoeven ze niet echt veel aan te slijpen. Wij gaan trouwens naar de plaatselijke opticien.

7. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Ik ga ook altijd naar de pearle, daar heb ik dan de tweede bril gratis!
    Ik ben ongeveer 150 euro kwijt dan heb ik een merk montuur (rayban of pepe jeans)

8. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij is niets verteld over een gratis 2e bril? Is dat altijd zo?
    En welke sterkte heeft je kind?

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    omdat ook hun hoofdje groeit natuurlijk. en zo bril is wel aan het eind van het jaar wel al 10 keer versteld. sommige brillen gaan langer mee maar meeste gaan makkelijker kapot,scheef etc.

we betalden iets tegen 400 euro. vorige was 170. en een heleboel dingen moet je goed uitzoeken. bijvrbeeld dun laten slepen heeft soms geen zin omdat de glazen al heel iniemini zijn.daar merk je weinig van dun laten slepen.spiegelen is ook zoiets. is niet nodig als het 140 euro extra kost. vele winkels gaan en kijken waar de beste deal is.

10. adi

adi Niet meer actief

Bij pearle zit de ontspiegeling in de prijs inbegrepen (normaal kost het €40).

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb vorige week nog een merk bril bij pearle gekocht voor 150 euro, incl. glazen. Kras werend en ontspiegeld.

12. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Wij betalen zelf nog iets van €100. Maar wij kunnen nog steeds voor onze dochter ieder jaar een bril bij de verzekering (iza) declararen. Maar zij 1 heeft 1heel duur glas. Extra dun geslepen met een leesgedeelte erin. Dan heeft zij of een Rayban of Esprit montuur. Wij kopen haar bril tot nu altijd bij eye-wish

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16

Volgens mij is dat bij elke pearl, ze heeft +4 1/2 en + 5 1/2

14. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

May 12, 2011
    555
    51
    28
    Female
    Onze zoon heeft een flinke sterkte van -10,5 en -11,5.
    Wij kopen de bril bij de specsavers en kiezen dan een zo klein mogelijk model qua grootte van de glazen. Daardoor hoeven ze minder te verdunnen, want dan worden de glazen al kleiner gemaakt vanwege het montuur. En hoe meer naar het midden vanhet glas hoe dunner het daar is.Dit scheelt aanzienlijk in de kosten van het verdunnen!

Door de specsavers werd ons dit aangeraden en ik kan zeggen dat het ons goed bevalt en wij max. 100-150 euro kwijt zijn aan een bril (wij krijgen wel een wettelijke vergoeding voor de glazen ivm de sterkte van boven de -10, want daardoor is de bril een optisch hulpmiddel.)

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Wij hebben voor ons zoontje 4 brillen van eyes and more 100 euro 2e bril 60 3e bril 40, wij kozen er dus voor om Voor 100 euro extra 2 brillen extra te kopen, het was samen dus 200 euro, 100 euro werd vergoed door de verzekering.

Afgelopen dec bril kapot gegaan door klasgenootje, deze hebben de bril vergoed via verzekering en hebben we hem dezelfde weer gekocht, alleen toen was er een actie 2e kinderbril gratis dus nu heeft hij er 4

16. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    Home | eyes + more bij deze zijn alle brillen dezelfde prijs en laatst had je voor kids ook de 2e gratis. en echt leuke montuurtjes. mijn moeder heeft ook echt hele slechte ogen en die betaalde anders altijd een dikke 1000 euro voor een bril. nu dus 165 voor 2 ze heeft er een zonnebril bij gedaan.

voor onze dochter koop ik ook elk jaar een nieuwe het is tenslotte ook een mode ding. ze had net en nieuwe dus hier dit keer niet gehaald. haar brillen zijn meestal rond de 100 euro maar wij krijgen de glazen gratis. (duitse verz.) ze heeft er nu dus 2 die ze gebruiken kan.

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    Wij zijn geslaagd bij eye wish, dochter heeft een klein koppie, maar babybrillen zijn er haast niet! Babyboxen zijn helaas eruit.
    Uiteindelijk na veel gezoek toch een leuke kunnen vinden, alles bij elkaar 250 euro, met standaard glazen (kraswerend zat er standaard in) niet verdund want dat zou niet veel schelen vertelde ze me omdat ze kleine glazen heeft.
    Ze heeft plus 4 en cilindersfwijking van 1,5

18. Soto

Soto Bekend lid

Sep 22, 2013
    823
    528
    93
    Female
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Bril totaal plan afsluiten bij Hans Anders (spaarplan, waarbij je 1 x per jaar of 1 x per 2 jaar een nieuwe bril spaart). Ik vind `t ideaal, je hebt dan een complete enkelvoudige bril voor maar 84 euro:). Montuur met kraswerende en ontspiegelde glazen. Glazen verdunnen is gratis, ook bij hoge sterktes waarbij de glazen meerdere stappen verdund moeten worden.

19. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoon heeft ook 2 brillen. ook een sterke +
    zijn goeie bril was rond de 220 euro en de andere was gratis montuur.
    wij zijn ook bij pearl geweest, ben wel tevreden elke keer als er wat is repareren ze het gratis.

wij moeten ook elk jaar een andere bril omdat zijn ogen steeds beter worden.

Share This Page