Dochter (4jaar) plast in haar broek op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eleonoraa, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste heeft in groep 1 ook een tijdje 'ongelukjes' gehad. Niet dagelijks hoor. Maar wel een druk, behoorlijk prikkelgevoelig kind. Hij had er geen erg in dat hij moest plassen of had het er te druk voor. (Herkenbaar trouwens, ik merk nu tijdens het tikken van dit bericht dat ik het ook alweer veel te lang zit op te houden, omdat ik zo lekker zit te forummen. En als ik opsta om te gaan plassen, kan ik net zo goed meteen naar bed gaan, haha)

Onze zoon gaf het trouwens wel aan, als hij nat was. Dan kreeg hij droge kleding aan. De jongste had het niet, maar het gebeurt echt wel vaker dat zindelijke kinderen als ze beginnen met school ineens een terugvalletje hebben, in dat opzicht. Er komt echt veel op die kleintjes af!

Aangezien het bij jullie dochter zo vaak voorkomt, zou ik toch aan de juf vragen haar voorlopig even op een vast moment naar de wc te sturen. BIjvoorbeeld tijdens het fruit eten, dat is mooi halverwege de ochtend. En dan niet vragen "Moet je naar de wc?" maar echt verplicht: "Jij gaat nu naar de wc." Dat is voor een juf echt een kleine moeite. Desnoods zet ze even een alarmpje als reminder voor zichzelf.

Ik zou dat eerst proberen en dan even kijken of dat al verschil maakt.

2. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik heb 2 dochters van 5 en 6 die beide regelmatig ongelukjes hadden in het begin. Ik werk zelf in de kinderopvang en vindt het heel erg om te lezen dat ze op de BSO niet verschoont wordt. Door hoort wel zeker bij het takenpakket van een pedagogisch medewerker. Kinderen hebben wel vaker terugvallen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Laten ze haar dan echte de hele middag zo lopen? Op school kan ik het nog enigszins snappen maar ook daar vind ik dat ze even kunnen helpen. Gelukkig helpt de juf bij ons op school de kindjes wel. Mijn dochter kwam ook wel eens vies thuis maar toen toch even duidelijk aangegeven dat als het de juf niet lukt dat ze mij dan moet bellen. Mijn dochter poepte bijna dagelijks in haar broek het eerste jaar. Zij gaf het ook niet aan.

Ik zou in ieder geval het gesprek aan gaan met school en de bso want ik vind dit echt niet kunnen.

En wat betreft je dochter. Probeer het even los te laten. Onze jongste heeft ook een terugval op het moment en hoe meer ik probeer, hoe meer ze in haar broek plast. Stuur haar inderdaad wat vaker naar de wc op vaste momenten of gebruik en stickerkaart als ze daar gevoelig voor is.

Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina