Welke fopspeen bij moeilijk inhouden en grote zuigbehoefte?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vera, Jun 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Tsja, mijn zoontje van 4 dagen oud heeft ontzettend veel zuigbehoefte, maar fopspeen pakt ie heel slecht. Ik heb die van Difrax geprobeerd, dat is helemaal niks. Die van Dodie Mam gaat enigzins, maar nog niet goed. Hij werkt heel veel met zijn tongetje en duwt dat ding er meteen weer uit. Hij zuigt niet vacuum zeg maar.
    Mijn pink en de rest van de vingers kunnen veel hebben, maar na 2 uur zuigen, dan een flesje en daarna nog zuigbehoefte :confused: :( zou het fijn zijn als ie de fopspeen pakte.
    Ook wordt ie vaker na even slapen na de voeding wakker en wil dan niet meer slapen. Er is weinig regelmaat te ontdekken in wat ie nu wil of waar ie last van heeft. We gebruiken infacol omdat ie gewoon niet boert. Van alle flessen tot nu toe pas 3x gelukt geloof ik.
    Bijvoorbeeld hij krijgt de fles, valt in slaap, gaat naar bed en wordt snel (soms 10 min. later, soms 1 of 2 uur later) weer wakker en huilt zich suf. Wil dan dus alleen maar zuigen. Heeft vaak ook na een paar uur alweer honger. We rommelen dus flink. Niet zo erg vind ik, maar wel rottig dat ie geen fopspeen pakt, dat zou hem en ons veel rust geven denk ik.
    Dus.... wie heeft een goeie tip.

Mikarun likes this.
  2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is normaal om na een paar uur weer honger te hebben als je 4 dagen oud bent.
    Een paar tips:
    - zorg er voor dat je kindje lang genoeg over de fles doet (zeker 20 minuten)... dus kleine speen, onderbreken voor boeren etc
    - geef voeding op verzoek
    - laat het idee van ritme nog even los (een paar weken)
    - je kindje wil graag bij je zijn (heeft tenslotte 9 maanden in je gewoond!)
    - inbakeren kan helpen (vraag het CB om instructies of google eens op puckababy)
    - om te boeren kun je verschillende methodes gebruiken. Neem ze eens door met je kraamhulp (recht op houden, op de buik op je arm leggen etc etc)

Tot slot: voor een kindje van 4 dagen oud is het gebruikelijk om te slapen van voeding tot voeding (of daar in de buurt). Dit betekent dat je je beter kunt richten op het slapen dan op de zuigbehoefte. Inbakeren, prikkels vermijden en vooral lang genoeg doen over een fles om moe van te worden!

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    4 dagen oud en geen regelmaat.
    De grote truuk: je kindje gewoon heeeeel veel bij je houden.
    Regelmaat komt vanzelf.

Een speentje pakken en inhouden is een truuk, en moet je kindje ook leren. Heb geduld.
    Bij ons werkte het model met zo'n platte bite (net een voetje) en dus niet zo'n ovale vorm speen het best, die blijft gemakkelijker "hangen").

Of ie ergens last van heeft... en al aan de infacol....
    Volgens mij zou ik me ook niet zo top voelen als ik 4 dagen terug geboren was ;) Even bijkomen hoor

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Dat slapen van voeding tot voeding ben ik gewend van mijn andere twee kids. Maar deze doet dat dus echt niet.
    Hij doet echt zeker 20 minuten over de fles en met die paar uur pinken erbij zou zijn behoefte bevredigd moeten zijn eigenlijk.
    Rust en weinig prikkels doen we al zo veel mogelijk.
    Tuurlijk is ie pas een paar dagen oud, dat weet ik wel, maar als we het net wat fijner kunnen laten lopen, vooral voor hem, zou dat wel fijn zijn.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Wat een gedoe he, zo'n nieuw ukkepukkie!?

Hoe voel jij je eigenlijk? Al een beetje aan het bijkomen?

Misschien een optie om je kindje in een draagdoek/sling bij je te dragen? Hier werd ze altijd meteen rustig (onze ukkepuk werd als stuiterbal geboren ;))

Van voeding tot voeding slapen herken ik niet hoor, heeft ons dochtertje nooit gedaan.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Van voeding tot voeding slapen dat hebben mijn bijden kinderen ook nooit gedaan.

Maar in het ziekenhuis jaren geleden leerde ik een kunstje.

Je pakt de speen van een fles. Draait daar in een spug lapje. en je hebt een fopspeen. Dus de speen van de fles gebruiken. Die kan je aan de zij kant van de wieg leggen. dan blijft hij misschien wat langer in zijn mond liggen. Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Is soms lastig uit te leggen.

En nog gefeli met je kindje. En geniet verder van je kraamtijd.

7. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Mijn zoontje had ook veel zuigbehoefte. De speen van Avent accepteerde hij wel en andere duwde hij meteen weer uit zijn mondje. En nog wil hij geen "dental"speen.
    Het duurde een dag of 2-3 voordat hij hem zelf goed kon inhouden.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Misschien die van bibi gebruiken ( i love mama die in de blije doos geloof ik zat) die pakte mijn zoontje het beste, nu difrax en avent ook. Succes

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Ja, dat is een goed tip! Doen ze in het ziekenhuis ook.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, wat hier enorm hielp....

(Nou komen er vast scheve gezichten)

Meer voeding geven. Mijn dochter had ook enorme zuigebhoefte en altijd 'honger'. Ze blijkt een grote eter. Ik gaf haar meer voeding en zelf na een dag of 2 liet ze meer tijd er tussen. Na een paar dagen kreeg ze dus net zoveel voeding binnen als daarvoor maar dan in grotere porties maar een flesje minder.

Het is vooral proberen. Als je echt denkt dat er honger in het spel is zou ik het zeker 1 keer proberen. 30cc meer per flesje en dan een fles of 3 achter elkaar. Kijk hoe hier op gereageerd wordt. Heb je niet het idee dat het werkt gewoon weer terug naar de oude hoeveelheid.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ja sommige kindjes pakken gewoon geen speentje. Mijn zoontje ook niet hij heeft alle spenen al geprobeert maar 10 min is echt de max. Maar hij spugt hem meestal al uit als ik hen in zijn mondje doe.

Ja ik heb dus dagen lang met mijn pink in zijn mond gelopen. Nu is het hele erge zuigebehoeften er wel een beetje af

12. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Thanx voor de tips. Die I-love-mama-speen deed het bij de andere twee goed, maar zat nu niet in de doos. Avent hoor ik vaker, die eens proberen.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
  14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik zou ook meer eten geven. 4 dagen oud is toch heel jong. we hadden avent fopspeentjes gebruikt. meerdere merken wel geprobeerd maar avent werkte goed.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    wij gebruikten (en nog steeds) een avent fopspeen. De enige die wel wilde blijven zitten.

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    bibi speen is hier favoriet
    de rest niet

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    De avent speen!!Succes gegarandeerd!;)

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou hier geen scheef gezicht hoor, het is toch ook gewoon uitproberen? Tuurlijk zijn er richtlijnen, maar ieder kindje is weer anders. En vooral kijken naar je kind. Maar na 4 dagen is dat lastig hoor. Ik had wel een maand of 2 nodig voor ik begreep wat mijn kind wou/bedoelde.

Over de spenen: mijn zoontje pakt de bibi speen het beste. Jammer, want ik vind die van de difrax zo leuk, maar daar wordt hij niet vrolijk van. Dan maar een speen met dinosaurusjes of planeetjes :D
    De tip van het ziekenhuis is ook goed. Je zoontje is al aan dat speentje gewend.

Ow en die infacol zou ik niet geven hoor. Je zoontje is nog maar zo jong. Geef het de tijd. Mijn zoontje boerde ook niet altijd, nou dan maar niet hoor. Hij boert nog steeds niet altijd. Tja, wat moet ik doen: hem op zijn rug blijven kloppen? Ik hou hem zo'n 20 minuten rechtop bij me na zijn voeding en als hij niet boert dan zit er waarschijnlijk ook geen lucht dwars. Zo denk ik dan maar.

Wat zegt je kraamhulp eigenlijk?

In ieder geval gefeliciteerd nog met je zoontje, geniet ervan!!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet nooit het verschil tussen de spenen :) Maar onze dochter wilde dus alleen maar die platte spenen (oa Difrax) De spenen met het schuine afgeplatte stukje tufte ze altijd direct weer uit. Maar die platte vindt ze dus helemaal het einde

20. SandraLizz

SandraLizz Actief lid

Jun 12, 2009
    244
    0
    0
    Hier ook de Nuby spenen gehad, ideaal!

Share This Page