Onze dame van 5.5 maand is 8.1 kilo. Nu zijn we gestart op advies van de kinderarts met bijvoeding. Ze krijgt als flesvoeding nutramigen. Zeer licht verteerbaar. Op advies krijgt ze nu 4x 220 cc flesvoeding. In de ochtend 125 gram fruit en in de avond 125 gram groente met aardappelen. Afgelopen nacht melde ze zich om half 5. Normaal slaapt ze van 8 tot ongeveer 6 a 7. Fles aangeboden van 100 cc en sliep daarna heerlijk. Om 7 uur de fles van 220 schoon op. Nu was mijn vraag hoeveel krijgen jullie baby's van 5.5 maand. Ze is natuurlijk wel een beste en krijgt ze niet te weinig. Dat idee heb ik vaak. Want na een nachtfles wat ze niet vaak meer wil slaapt ze overdag ook beter. Om 23 uur wil ze niks meer. Al geprobeerd.
Mijn meisje drink met 5 mnd haast niets omdat ze flesvoeding niet accepteerde na de borstvoeding. Zoon met 5 mnd al 9.7 kilo bij 75 cm. Dus ook een flinkerd gelukkig. Met 6 mnd ben ik overgestapt op geitenmelk en dat accepteerde ze wel. Ze raakte uitgedroogd doordat ze de flesvoeding iet nam. Best rot was dat. Maar afvallen deed ze niet. Ik bood wat vaker aan zodat ze toch ietsjes binnen kreeg.
Dat is inderdaad vervelend zeg! Nou hier wil ze na een fles van 220 nog wel wat. Maar wil haar ook niet "over voeden"
Mijn dochter is 6 maanden en accepteerd geen fles meer. Ze krijgt: 08:00 180+6+ Bambix fijne granen 09:30 fruit 12:00 boterham 15:00 120+4 17:30 groente aardappelen en stukje vlees of vis 19:30 120+4 Tussendoor geef ik der water want meer melk drinkt ze echt niet. Ze is trouwens 8,5 kilo.
Mijn zoontje is 5,5 maand en die krijgt 5x180+6 soms 210+7 maar die gaan zelden op. Hij krijgt nog geen vast voedsel hier beginnen we over een maand of 1,5 maand pas aan hij weegt ruim 8 kilo.
Ja hier wil ze maar 4 flessen. Maar gaan ook schoon op. 210 en 7 scheppen lijkt mij zoveel? Of stoppen ze vanzelf wanneer ze genoeg hebben?
Damn wat een fouten Mijn meisje dronk moet het zijn. En ze woog met 5 mnd 9.7 kilo bij 75 cm. De tekstvoorspeller leeft zijn eigen leven en vult zijn eigen teksten in. Mijn andere Kids kregen namelijk nog bv. Die drinken live uit de borst. En waren ook zwaarder dan deze dame
Hoelang doet ze over een fles? Duurt de voeding nog wel 15-20 minuten? Daarbij hoor ik wel overal dat nutramigen licht verteerbaar is. Ik zou er eerder voor kiezen om een fles extra te geven dan nog grotere flessen te geven, ik vind 210+7 inderdaad ook erg groot, heb het hier nooit gegeven. Hoe weet je dat je dochtertje maar 4 flessen per dag wil? Je kan toch ook 180+6 en dat om de 3-3,5 uur geven bv? Dan kan ze toch rond de tijd naar bed die ze gewend is. Hier was hij trouwens met 5,5 maand ook wel bijna 8kg (met 6mnd controle 8,3) en was hij net over van 5 naar 4 flessen van 180+6.
Nou wanneer wij haar om 23 uur wakker maken hoeft ze niks. In de ochtend krijgt ze fruit en in de avond warme hap. Om haar dam ook nog om de 3 uur een fles te doen lijkt mij veel. Ze gaat er in de avond rond half 8 in na de fles van 19 uur. De fles heeft ze binnen 10 min op. Dat is altijd al zo geweest. Hebben al een speen voor gulzige drinkers en het wordt ingedikt.
Vanmorgen trouwens een fles van 230 cc aangeboden. Ook deze is binnen 10 min op. De tijd dat ze 15 a 20 min over een fles doet moet hier nog komen
5,5 maand, ook flink gewicht (ruim 8 kg) 4 uur fles 180 cc 7 uur flesje (voor kdv dan drinkt hij altijd maar 50 cc) 9.30 u fruit bijv. 1 banaan of 1 peer gepureerd. 10.30 u fles 180 cc 15 u fles 180 cc 18 u groente hapje ca 75-100 gram 20 u fles 180 cc (pap fles 3 schepjes rijstebloem) ik ben nu een beetje aan het proberen om 200/220 cc te gaan geven in de hoop dat die nachtfles opschuift naar de ochtend, en de avond fles misschien nog iets later, zodat we iets langer doorslapen. Tja sommige kindjes zijn wat hongeriger, andere minder, het is echt uitproberen wat werkt voor jou kind.
Evt een kleine speen proberen? Dan moet ze wat meer moeite doen om het binnen te krijgen. Hier doet ze ook maar max 10 min over een fles, maar ze drinkt niet de grote hoeveelheden weg die jou kleintje opdrinkt Dl weegt hier ook 8 kilo maar is wel 10 maandjes Dus ja helemaal vergelijken kan dus ook niet
Dit is al een kleine speen voor gulzige drinkers. Hebben wel eens een Nog kleinere geprobeerd maar krijgt ze niks uit omdat het ingedikt is. Een kersen speen wil ze niet nu ze aan deze is gewend. Ach soms denk ik wel eens eet ze niet teveel of juist te weinig
wat een grote hoeveelheden v een kindje v 5,5mnd. En dan twijfel je nog of het te weinig is? De natuurlijke maaginhoud van een baby is echt vele malen kleiner dan 220cc per voeding. Google dat maar eens. Ik zou eens overwegen om de flessen te verkleinen en vaker te voeden. En je geeft ook al bijvoeding dan is dit toch al veel melk? Ik gaf BV en nutramigen maar nu nog niet meer dan 150cc en baby is al 16mnd. De nr1 speen v dr Brown is klein misschien is dat nuttig gezien ze ook zo gulzig drinkt.
In overleg met de kinderarts is 220 4x prima en de bijvoeding op advies van de kinderarts. Neem aan dat deze mensen wel weten wat te veel of te weinig is. Was prima zo. En dat het te weinig is qua Hoe lang ze het er op kan doen heeft te maken met dat het erg licht verteerbaar is.
ik neem echt niet klakkeloos aan wat een kinderarts zegt. Zoveel weten ze niet van voeding. Hier kindje met verborgen reflux gehad maar die ingedikte toestanden vond ik zo onnodig. En ik weet dat de melk licht verteerbaar is maar deze hoeveelheden zijn echt groot. Zoals ik al zei Google maar eens naar de natuurlijke maaginhoud. Ze is pas 6 maanden. Ik drink zelf amper zulke grote glazen per keer. Snap nooit zo goed waarom men t zo moeilijk vind om vaker een fles aan te bieden. Je eet toch zelf ook meer dan vier keer. Maar te weinig is t absoluut niet want als je het gewicht bekijkt lijkt me.
Nee van Google moet je het hebben. Nee dan liever onze eigen kinderarts. Deze man zal ook vast voor voeding hebben geleerd. Aangezien hij ons wist te vertellen dat onze dochter lactose intolerant is en sinds de voeding hierop door hem is aangepast het heel goed gaat met onze dochter.... Misschien toch verstand van zaken? Ik wil met alle liefde vaker voeden. Is het niet dat met dochter tussen elke voeding nog slaapt en ze ook haar fruit en groente krijgt. Toen ze nog kleiner was hebben wij ook gewoon om de 3 uur gevoed... geen moeite mee gehad hoor. Mijn vraag is gewoon wat andere kinderen van deze leeftijd eten. Je hoort ook vaak flessen van 210 en 7 scheppen. Wat ik aangaf veel te vinden Mijn dochter kan zelf heel goed aangeven wanneer ze niets wil, dan drinkt of eet ze gewoon niet en draait haar hoofd weg Maar soms lijkt het ook dat ze gewoon niet genoeg heeft aan 200 a 220 cc op 4 flessen.
Mijn dochter is 6,5 maand maar als ze 500 cc drinkt op een dag ben ik al blij. En dan krijgt ze ong 6 flessen aan geboden (van 150+5 meer kan ze toch niet op, en die drinkt ze dus meestal niet leeg). En daarbij eet ze dan 50 gram fruit en 75 gram groente. Dat gaat er wel goed in maar vind het belangrijk dat ze in ieder geval wat van de fles drinkt. Maar ik vind het dus heel veel wat je dochter krijgt. Zeker niet te weinig. En een speentje? Mogelijk is het gewoon zuigbehoefte s nachts?
Lees ook wel dat het per kind verschillend is. Was gewoon benieuwd wat de baby's hier rond deze leeftijd krijgen. Nee een speen wil ze niet. Al sinds een maand of 3 niet. Ze komt ook niet elke nacht hoor en wanneer ze dit wel doet heeft ze ook echt honger. Geven dan een klein flesje. Verder is ze ook een tevreden baby. Hebben gewoon veel met haar te stellen gehad in het begin. Wat je nog wel eens onzeker maakt nu en vandaar dat ik het ook fijn vind om te lezen wat jullie doen