dochter 5.5 maand 8 kilo en honger.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    enige wat vroeg is je te verdiepen op de natuurlijke maaginhoud van een baby. Zeg ik dat Google beter is dan de arts?
    Er zijn ook genoeg boeken te vinden hoor als je zo over Google denkt.
    En dat ieder kind is anders verhaal, ja tuurlijk. Maar het maagje is door dit soort hoeveelheden enorm opgerekt. Wil er alleen mee zeggen dat als je twijfelt over te weinig voeding, tis eerder teveel en veel in een keer. Bij zes maanden kreeg men hier nog zeker 5/6 flessen. Maar bij elkaar ong 700cc wat meer dan voldoende is.

2. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Hier krijgt onze zoon (6 maanden, 9,5 kilo):
    7.45 180+6
    10.15 fruit circa 200 gram
    12.00 180+6
    16.00 180+6
    18.00 groente circa 200 gram
    20.00 180+6
    De flessen gaan vaak wel helemaal leeg, fruit ook en van zijn groente eet hij ook best redelijk. Hij geeft gewoon zelf aan wanneer het genoeg is geweest dus voor het oprekken van de maag ben ik niet zo bang.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Zelf denk ik niet dat het maagje enorm oprekt. Ze geeft zelf echt wel aan wanneer ze genoeg heeft gehad. Soms laat ze van de fles ook iets staan maar vaak gaan ze op. Ze heeft op dit moment 6 eet momenten waarvan 4x een fles en in de ochtend fruit en avond groente. Ook hier geeft ze wel aan wanneer ze genoeg heeft gehad. Daarnaast kan ik toch lastig 6x een fles doen en nog 2 eet momenten. Moet ook nog ergens eens geslapen worden en ik maak haar niet wakker voor een fles. Zoals ik al aangaf was ik gewoon benieuwd wat anderen krijgen en hoe zwaar ze zijn. Zelf vind ik flessen van 200/220 afgegoten nou niet overdreven veel.

4. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik ben het met een aantal dames eens: 210+7 is een beste sloot water. Moet er zelf niet eens aan denken om het in één keer op te moeten drinken.... Ik ben het ook eens met een andere moeder die zegt dat een kinderarts niet erg goed op de hoogte is van voeding. Dat is mijn ervaring ook. Niet alleen niet goed op de hoogte, maar ook nog eens zwaar achterhaalde adviezen geven. Zo even uit de losse pols: beginnen met bijvoeden wanneer je kleine 4 maanden oud is, niet weten wat Rapley inhoudt, je "moet" met 6 maanden overstappen op opvolgmelk, zo snel mogelijk terug in aantal naar zo groot mogelijke flessen, etc. Soms zijn ze net het consternatiebureau als het op (slechte) adviezen aankomt. Ik vind deze adviezen schokkend en zeker niet in het belang van de baby.

Mijn advies is dus ook om vaker per dag kleinere flessen aan te bieden. Zoals ik het nu lees, ben je je kindje niet aan het overvoeden.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bijvoeding starten met 4mnd is het nieuwe protocol op basis van het nieuwste wetenschappelijk onderzoek.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Inderdaad. Heeft ook te maken met allergie. In ieder geval voor de 6 maand zoals ik heb begrepen. Wij zijn er met 5.5 maand ongeveer mee begonnen.

7. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    .... of toch niet? https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/vast-voedsel/exclusief-3.html

Maar je hoeft mij ook niet op mijn woord te geloven hoor ;) ik zou met dit soort vragen naar de échte experts gaan, namelijk de mensen die er wél specifiek voor hebben gestudeerd. Bijvoorbeeld een Stefan Kleintjes :)

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    En zijn boek over bijvoeding dateert uit 1981.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
  10. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Je weet dat er zoiets als herziende drukken bestaan? (de eerste drie resultaten op bol.com als je zoekt op zijn naam zijn van 2013, 2014 en 2015)

@Hilly: dat zijn jouw woorden, niet die van mij. Ik zou het op prijs stellen wanneer je me geen woorden in de mond legt.
    Als je de moeite had genomen om mijn artikel te lezen, dan zou je hebben geweten wáárom het kritisch is t.o.v. de onderzoeken m.b.t. bijvoeden op jonge leeftijd. Een artikel dat daar zo uitgebreid op ingaat mét een uitgebreide literatuurlijst lijkt me een goede tegenhanger en in ieder geval het lezen/overwegen waard.

Ik kan de keuze voor TS niet maken, dat moet ze zelf doen. Ik kan haar alleen adviseren (waar ze om vraagt) en een andere zienswijze meegeven.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jij had het over de échte experts, mensen die ervoor gestudeerd hebben.. Dat zijn dus de mensen van VUmc ;)

12. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Alle 4 mijn kindjes hebben nooit meer dan 120 cc gedronken en ze dronken altijd minder dan de natuurlijke maaginhoud.

Heb die schemaatje toen gekregen met de natuurlijke maaginhoud bij borstvoeding forum.

Ik vind ook dat veel kleintjes al erg snel op de 200 cc zitten en vaak overvoed worden.

Maar ze moeten het zelf weten.

Ik kijk altijd naar mijn kindjes en kan nooit zeggen dat ik ze overvoed heb.

En zij waren ook altijd erg zwaar en groot.

Deel Deze Pagina