Zoooo herkenbaar! Ons meisje houdt zich gelukkig thuis redelijk bezig met knutselen... en woordjes uit haar 'oefenboekje' overschrijven. Vorige week bij m'n moeder; ze wou op een bepaalde stoel zitten om een spelletje te doen, gooit ze de kleren die op de stoel lagen op de grond. Zegt m'n moeder 'Moet je dat nou op de grond gooien?', zegt ze met een stalen gezicht terug; 'Had ik het dan op de WC moeten gooien?' En ja, draaiende ogen, diep zuchten, op ALLES een antwoord hebben... Enorm irritant soms... maar ook wel weer erg leuk, als ik eerlijk ben.
Hier word ik ook al uitgemaakt voor "zeikerd". Stiekem moet ik er ook wel om lachen eigenlijk.... Oh en "maakt me toch niet uit hoor", komt hier idd ook voorbij. Dan denk ik echt, mijn god, 5 jaar! Dat belooft wat....
Nou wel in de situatie waar in het gezegd werd. We hebben er ook wel wat van gezegd hoor, het wordt natuurlijk niet getolereerd. Man en ik hebben er 'S avonds wel om gelachen
Nee hoor, hier woont momenteel ook af en toe een mini-monster. 'Omdat ik het zeg,' levert hier steeds hetzelfde antwoord op. "Dat is geen reden en als je geen reden geeft, mag ik het toch!" Hier idem met die draaiende ogen & afgelopen week zelfs een tong uitsteken. Maar daar heeft ze straf voor gehad. Verder: "Dat weet ik al." "Ik doe het lekker toch." (inclusief dat toontje) Als ze 'zeikerd' o.i.d. zou zeggen, krijgt ze wel straf. Ik wil dat soort woorden niet in huis horen.
Ook een erge: ja maar jij doet het ook dus ik mag het ook... Of omgkeerd als ik net heb gezegd dat iets niet mag: dan mag jij het ook niet... Arghhh