Mijn dochtertje van 5 jaar heeft de laaste weken een enorm grote mond en luister amper. .. Woorden als hou je bek of ik luister toch niet naar jou zijn meer regel dan uitzondering. Negeren, straffen, belonen van goed gedrag niks lijkt te helpen. .. Soms vind het zelf enorm grappig allemaal. . Op school en bij vriendinnetjes thuis is ze dan weer het liefste nest luisterende kindje ooit... Papa zit 6 dagen per week ik het buitenland voor z'n werk dus sta er echt heel veel alleen voor ... Ik weet zo langzaam aan niet meer wat ik er mee aan moet. .. Iemand tips?
Negeren negeren negeren....zodra ze op een toon praat die niet meer fatsoenlijk is zou ik gewoon niet reageren. Bij mijn zoon van 2 leg ik het nog uit: ik vind het niet leuk als je tegen mij gilt/lelijk praat.....enz Maar aan mijn 6 jarige niet. Ik reageer gewoon niet en ze snapt al heel snel waarom. Soms benoem ik het nog wel: sorry, maar als je zo tegen mij praat heb ik helemaal geen zin om naar jou te luisteren. Soms blijft ze boos en dat mag oom k. Even later komt ze wel sorry zeggen en praten we erover.