Zeehondenblaf hoest

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door charliebradbury, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi allemaal,

Onze zoon van drie heeft sins vanmiddag een vervelende zeehonden hoest, ook is hij erg hees.
    Nu lees ik op internet dat dit verschijnselen zijn van de valse kroep.
    Wie heeft hier ervaring mee?
    En is het altijd zo dat er dan een aanval komt?

Groetjes charlie

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Volgens mij hoeft er niet altijd een aanval te komen, maar als dat zo is dan meestal in de nacht. Ga in dat geval stomen in de badkamer dan moet het snel beter worden. Als dat niet zo is de huisartsenpost bellen voor advies. Mijn zusje had het veel als kind.
    Slaap lekker straks ;)

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hier hetzelfde :(. Het begon gisteren met de hoest, nu heeft hij ook koorts.
    In zijn klasje heerst die specifieke hoest heel erg momenteel vertelde de juf al. Dus ik denk dat het gewoon uitzieken is.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier drie kindjes met dat hoesten en eentje met koorts (de ander er net vanaf en de oudste komt nog verwacht ik).

Sterkte!

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Heh bah... het is dus echt een virus. Leuk joh... De R in de maand.

Mijn zoon heeft er trouwens ook hoofdpijn bij. Zo sneu.
    .

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier ook al een hese zeehond in huis. Begon maandag op dinsdag nacht. Met name in de ochtend en avond is het nu.

7. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Hier ook een zeehondje in huis. Ben zelf ook schor.

8. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje heeft dat ook eens over dag gehad en werd toen snacht inderdaad wakker met een pseudo kroep aanval.

Belangrijkste is dat als dat gebeurt dat je zelf rustig blijft. Gaat stommen in de badkamer of naar buiten gaat met hem. Dan gaat het het snelste over.

Hoeft trouwens niet te betekenen dat hij nu zo'n aanval krijgt.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Het heerst idd enorm.
    Oudste hoest vreselijk. Heeft er flinke koorts bij en slaapt haast niet van het blaffen.

Jongste kreeg er zondag pseudo kroep bij. Omdat ze ook koorts had en duidelijk benauwd werd zat ik savonds op de hap. Buiten lopen hielp wel, maar kort. Op de hap verneveld en medicatie gekregen en knapte pas vanmiddag wat op. Hoest nu wel als een malle, maar dat gieren bij uitademen is godzijdank weg.

Hou je kindje goed in de gaten. Bij twijfelg gewoonh hap bellen hoor.

Beterschap

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mmm zoon werd net wakker, maar hij ademt ook echt hees zeg maar. Je hoort het slijm brommen.

Wat Bisolvon door zijn siroop gedaan (hij vindt het vies) en lekker bij mama en papa in bed vanavond. Kan ik het toch in de gaten houden.

11. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Hier ook een klein zeehondje. Gelukkig geen koorts en overdag heeft hij er geen last van. Bij ukkie is het voornamelijk in de avond/'s nachts.
    Als 2 nachten een klein aapje bij me in bed die graag bij mama wil liggen. Dan leg ik hem met zn hoofd op mijn kussen waardoor hij wat hoger ligt en dan gaat het wel beter. Alleen jammer dat het zo een kleine woelwater is dus mama en papa hebben niet zo goed geslapen :(

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Wij gaan toch maar even naar de huisarts vanmiddag. Hij is nog steeds niet zichzelf en blijft hoorbaar ademen.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij zo'n hoest moeten wij standaard aan de aerosol. Dus ik zou zeker even langs de dokter gaan.

14. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hij heeft geen aanval gehad, maar hoest nog wel zo raar en heeft nu ook koorts.

15. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mijn dochter heeft vorige week dus helaas wel een aanval gehad, ik zat al in de badkamer en belde de HOV.
    Kreeg van hun een hele goede tip waarvan mijn dochter pas echt opknapte: Ga 15 minuten met je kindje buiten zitten! De frisse buitenlucht werkt positief op de luchtwegen.
    Wordt het daarna niet beter: Bellen.

Mijn dochter kanpte zienderogen op ( de piepende, gierende ademhaling dan... de zeehondenhoest bleef nog even, maar dat was ook normaal zei de verpleegkundige)

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Die van mij heeft toch iets van een longontsteking :(. Dus met een kuurtje naar huis en lekker uitzieken. Arm kereltje.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Dit! Niet stomen, maar naar buiten. Bij die piepende ademhaling dan he.

Deel Deze Pagina