hoi onze dochter van 5,5 jaar is al sinds oktober erg moe, vaak koud, blauwe plekken dat we denken hoe kom je er aan. ze gaat om 1815 uur al naar bed en slaapt tot 7 uur Er is al bloed geprikt maar alles was goed help wat kunnen we nu doen en iemand tips
Wat bedoel je met moe? De slaaptijd klinkt normaal. Als je haar niet zou wakker maken, slaapt ze dan door? Is ze 's ochtends niet wakker te krijgen? Slaapt ze uit in het weekend? Valt ze eerder in de middag al in slaap? Valt ze in slaap op school? Klaagt ze zelf over koud zijn, of heeft ze 'gewoon' koude handen en voeten? Waar zitten de blauwe plekken? Is ze een actieve klauteraar? Haar bloed is geprikt, dus dan heeft er ook een kinderarts of huisarts meegekeken. Wat zei hij/zij verder? Zijn er nog vervolgplannen? En waarop is er bloed geprikt? Hoe is haar gezondheid geweest tot nu toe? Is zij ook lichamelijk nagekeken door de arts? Eet ze goed? Zijn er stressfactoren in de thuissituatie?
18.15 vind ik erg vroeg voor een kind van 5, maar niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk. Als je twijfelt zou ik toch nog eens teruggaan. Wellicht was er in oktober niets te vinden omdat de afwijking te klein was, maar is er nu wel wat zichtbaar in het bloed.
hier sluit ik me bij aan... Verder ben ik wel benieuwd naar de plaatsen van de blauwe plekken. Op benen kijk ik nergens van op, maar op andere plekken zou ik wel alert blijven en verder kijken met een arts.
dochter is ook moe naar schooltijd, 1815 moeten we al soms rekken, soms wilt ze eerder in weeekend slaapt ze tot ong 730, ze wordt altijd zelf wakker. maken haar niet wakker blauwe plekken, op armen, achter kant rug en de benen ze heeft koude handen en voeten maar klaagt ook dat ze het koud heeft. Wilt ook met extra deken slapen
zijn bij de huisarts geweest en die heeft doorgestuurd voor bloed prikken weet niet precies waar ze op getest is maar alles was goed verder heeft huisarts niks gezegd
Ik zou nog een keer terug gaan naar de huisarts. Nog een keer bloed laten prikken en desnoods om een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. Lijkt me geen kwaad kunnen alles eens goed te laten onderzoeken.
Bij bloedarmoede (te weinig ijzer/rode bloedlichaampjes) kun je het ook koud hebben en futloos zijn. En daar krijg je bovendien snel blauwe plekken van. Of dat het is.. Weet ik niet natuurlijk maar van oktober tot mei... Lijktme lang genoeg om toch nog eens langs de huisarts te gaan. Dit kan niet de bedoeling zijn.
Bij bloedarmoede krijg je niet snel blauwe plekken. Dat is een andere type bloedcel (anemie = rode bloedcellen, blauwe plekken = bloedplaatjes). Hoe eet ze? Is ze gezond? Ga terug naar de huisarts en vraag waarop er bloed gecontroleerd is. En vraag anders een doorverwijzing naar de kinderarts.
ze eet erg goed en ze eet gezond denk dat ik morgen de huisarts maar ga bellen en dan overleggen wat nu doen
Mja er is een bepaald soort bloedarmoede waarbij dat dus wel zo is. Nichtje haar ouders werden bijna beschuldigd van mishandeling omdat hun kind extreem veel blauwe plekken had. Later bleek ze als gevolg van een virus tekorten te hebben in haar bloed waardoor ze al een blauwe plek kreeg als je dr aanraakte zo ongeveer. Uiteindelijk zelfs bloedtransfusie gehad... En daarna was het complet verdwenen. De tekorten zijn ook nooit meer terug gekomen dus. Raar verhaal.. Maar niet onmogelijk dus.
Ik zou zeker teruggaan, klinkt niet alsof ze goed in haar vel zit. Vraag om een uitgebreider bloedonderzoek en/of doorverwijzing naar de kinderarts.