Mijn zoon van 3,5 is aan het tandenknarsen. Echt de hele dag door en ook als hij slaapt. Ik weet niet hoe lang hij dit nu doet, maar echt al wel een poos. Eerst dacht ik nog, is weer iets nieuws, gaat wel weer over. Maar nu twijfel ik of het vanzelf over gaat. Als ik het zie, zeg ik dat hij ermee op moet houden en vertel ook waarom het niet goed is. Het lijkt niet te werken. Hebben jullie tips? Hebben jullie kids dit ook?
Mijn dochter van 2 doet dat soms maar niet in slaap. Ik heb ergens gehoord dat als dat in slaap is betekent dat wel iets maar zo uit mijn hoofd weet ik het niet meer. Misschien kan je dat met tandarts overleggen?
Mijn beide kinderen doen het en ik zelf ook... Maar alleen in slaap. Het is iets onbewust en volgens mij heeft het ook met ( letterlijke) spanning te maken. Aangezien het bij ons in slaap gebeurt, doe ik er niks aan. De tandarts heeft ooit bij mij wel eens met " vulling" een extra laagje over de kiezen gemaakt tegen de slijtage. Preventief zeg maar. Misschien een tip voor de volwassen kiezen straks!
Mijn dochter knarst ook 's nachts. Onze tandarts doet hier niets aan. Vaak groeien kinderen eroverheen voor het blijvende gebit komt zei de tandarts tegen mij.
Ja ik hoop ook dat hij er overheen groeit voordat hij gaat wisselen. Ik heb altijd begrepen dat tandenknarsen kan wijzen op veel spanning of ergens pijn hebben. Dat is waar ik me dan wel wat zorgen over maak. Het is een jongetje wat erg voorloopt en hoge eisen aan zichzelf stelt. Hij wil al veel te veel kunnen. Vb toen hij 2 was zei hij ineens dat hij geen luier meer om wilde. Dit toen ook niet gedaan en gezegd dat hij dan alles op de wc moest doen. Toen was hij meteen zindelijk (niet geoefend met een potje). Als hij pijn heeft zegt hij het niet, hij zit in een hoekje en te wrijven en te schreeuwen, maar laat zich niet troosten. Zo staat het allemaal een beetje raar, hij is verder een normaal jongetje hoor . Maar geen ervaringen met overdag tanden knarsen?