Cadeau-ideeën dochter 5 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nescio, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is nog lang niet zover (pas in april), maar misschien vind ik hier al wat inspiratie voor een verjaardagscadeau voor onze oudste dochter. Ze wordt 5.

Haar interesses: Lego. Lego, lego, lego. Met gewone blokjes maakt ze zelf poppetjes en creaties.
    Puzzelen vindt ze ook erg leuk. Ander knutselen is niet zo favoriet. Met Playmobil kan ze even spelen, maar ze is er nooit zo zoet mee als met Lego.

We zouden dus iets willen kopen om de Legocollectie flink uit te breiden, maar er is zoveel keuze! Ze heeft nu niet echt iets speciaals van Lego, de gewone bouwblokjes zeg maar.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lego Friends is heel leuk. Mijn oudste ging daar vanaf die leeftijd heel veel mee spelen. Kies iets wat je dochter aanspreekt, bv de dierenkliniek of het frozen kasteel etc

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Lego friends is hier ook een groot succes! En het frozen kasteel inderdaad. Je kunt het ook via aliexpress bestellen, scheelt enorm veel geld. Dan moet je het merk lepin hebben, is de Chinese variant van Lego (maar dus wel exact hetzelfde als de Lego die je hier koopt)

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wat wil ze zelf? Anders misschien eens samen met haar de speelgoedwinkel doorlopen?

Als ze vooral zelf bouwt, dan zou ik vooral de basissets nemen. Met al die speciale dingen kunnen ze vaak enkel het voorbeeld nabouwen, dat is toch minder leuk. Er zijn ook boeken met voorbeelden, bv. https://www.bol.com/nl/p/het-lego-ideeen-boek/1001004011825669/

En als je toch sets wilt: Lego Friends, Lego Disney, Lego City of Lego Juniors (daar zijn verschillende uitvoeringen van, ook bv. van Disney en passend bij Lego Friends, maar iets makkelijker te bouwen, schijnt ;)). Net wat ze leuker vindt. :)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de tips! Van Lego Friends heeft ze idd twee kleine setjes, maar ze gooit die op een hoop met de blokjes die ze al heeft. Iets nabouwen doet ze eigenlijk nooit.

Met haar door de winkel lopen is ook een goed idee.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Dan zou ik gewoon Lego Classic/Bricks and More doen, geloof ik. Geeft dan veel meer mogelijkheden. :)

7. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Met Lego Creator kun je verschillende dingen bouwen van één setje. Deze bijvoorbeeld: LEGO Creator regenwouddieren 3-in-1 31031 | Intertoys heeft onze bijna 5-jarige dochter voor sinterklaas gekregen.
    Ik vind zo'n setje toch leuker om te geven dan zo'n basisdoos eigenlijk, hoewel die dingen hier altijd één keer gebouwd worden en dan op de grote hoop belanden.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Creator is heel leuk maar misschien ook de setjes waar je een kleine winkelstraat mee kan maken of strandhuisjes, vuurtoren. Allemaal 3in 1
    Ziet er leuk uit, kun je zelf verder bouwen en handig voor rollenspellen.

9. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Lego friends hier enorm favoriet

10. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Met haar samen een lijstje maken?

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Lego friends was hier niet echt een succes; leuk om 1x in elkaar te zetten en daarna keek onze dochtr er niet meer naar om. Zou dan toch gaan voor een lego creator set.

Verder: mini loco, voorleesboekjes, verkleedkleding, rolschaatsen, tiptoi, radio cd speler met (luister) cd's, strijkkralen, make-up pop, gips gieten.

Spelletjes worden vanaf 5 jaar ook leuk, een hit hier zijn monopoly junior, kwartet, my first rummikub, poepspel, doolhof, halli galli junior, speedcups

Deel Deze Pagina