smorgens nat ondergoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fl01, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 2,5 en nog niet echt bezig met zindelijkheid. Ja, wel op t potje gaan zitten voordat we bv in bad gaan, maar dat is 1 sec en meer te doen om het scheuren van een stukje wc papier naderhand…:) Nu hebben we steeds vaker dat ze smorgens nat is als we haar uit bed halen. De luier is erg vol, maar dan ook doorgelekt naar boven. Eerst dacht ik dat haar rompers mogelijk te strak zaten, maar nu heeft ze onderbroekje en hemdje aan en is het nog steeds. Zit in luiermaat 5 en dat lijkt ook groot genoeg te zijn. Ze drinkt met avondeten wat water en na het tandenpoetsen soms ook nog een beetje, maar ik vind niet dat ze uitzonderlijk veel drinkt.
    Het vele plassen is niet erg (volgens mij alleen maar goed), maar hoe kunnen we voorkomen dat ondergoed en/of pyjama smorgens nat is??

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een grotere luiermaat kopen. Dochter van twee is wel zindelijk overdag, maar nog niet 's nachts. Ze zat ook in maat 5, maar was opeens elke morgen nat. Maat 5+ deed niks, maar sinds 6 is ze elke dag weer droog.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier een maat 6 maar zoontje wordt ook regelmatig met een natte onderbroek/pyjama wakker en ja piemeltje wijst de goeie kant op :p ...en luier zit ook niet lager of strakker of iets, geen tips dus.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#4 Charlie007, 26 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2014
    In Engeland hebben ze pampers 6+, zo gek dat ze dat hier niet invoeren ;). Ik gebruik nu drynites, de maat vanaf 4 jaar. Zoontje is 1 meter 8 en 19 kilo. Zitten goed hoog aan de voorkant. Duur maar geen andere optie op deze leeftijd met veel plassen snachts. Kruidvat broekjes voor de nacht zijn ook ok maar sluiten niet heel goed aan.

Heb een tijdje een Kotex 'normal' maandverbandje overdwars boven in de luier gedaan, dus bij de navel. Dat werkte wel goed.

Ts, als ik jou was zou ik eerst eens maat 6 proberen.

Deel Deze Pagina