hoelang moet een baby van ongeveer 10 weken over een fles doen

Discussion in 'Voeding' started by Nada82, Apr 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nada82

Nada82 Lid

May 1, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Ik heb een zoontje van bijna 10 weken. Hij krijgt melk of melk met johannesbroodpitmeel met de difraxfles. Eerst had ik de S speen maar hier deed hij 30 a 35 minuten over, dus dat leek mij iets te lang. Dus M speen geprobeerd, en dan doet hij 10 minuten over een fles met gewone Standaard melk ( 150 cc 5 schepjes ). Dat lijkt mij wel een beetje snel. Hij spuugt dan ook een klein beetje. Als ik er een schepje johanneshbroodpitmeel in doe dan doet hij er een kwartiertje over ongeveer terwijl hij met de 3 standen speen er bijna een uur over doet met jbp. Komt blijkbaar niets doorheen.

Nu is mijn vraag, is tien minuten voor melk en ongeveer 15 minuten voor pap niet te snel voor een baby? Soms heeft hij van die melk ook heel ff wat last van krampjes maar vervolgens valt hij lekker in slaap en van melk met jbp valt hij vrijwel meteen in slaap. En ik vind het zelf beter gaan dan dat hij er dik 30 minuten over doet want ook dan spuugde hij wat.
    Hoelang doen jullie babies ongeveer over een fles? en kun je je baby ook alleen een fles met johannesbroodpitmeel geven voor het slapen gaan en de rest van de dag gewoon melk of is dit vervelend voor de darmpjes?

Was ff heel nieuwsgierig hoe dit met andere babies gaat. Dit is mijn eerste kindje en ik ben best wel onzeker over de voeding. Ik wil niet dat het te snel gaat en dit vervolgens niet gezond is.

Groetjes

Nada

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Nada,

mag ik vragen waarom je jbpm toevoegt? Zo te lezen is dat alleen tegen het snelle drinken? En hoeveel voeg je toe per fles?

Melk met jbpm is géén pap. jbpm dikt de voeding in, maar voegt qua voedingsstoffen niks toe (wat pap dus wel doet). Als ik het zo lees, zou ik wél jbpm aan de flessen blijven toevoegen, want op het langzame drinken na, lijkt het wél goed te werken voor je zoon. Wellicht dat je te veel jbpm erin doet, waardoor het te dik is?

Wellicht een paar opties:
    - fles zonder jbpm, en dan geven met de s-speen (immers: voeding is dun)
    - fles met jbpm maar minder dan je nu doet, en dan ook geven met de s-speen (en dan kijken hoe lang hij erover doet)
    - fles met jbpm en evenveel als je nu doet, en dan geven met de m-speen.

Hier doen we 2 afgestreken schepjes jbpm per fles van 160+5 (10cc extra water ivm dikke ontlasting) en dan doet zoon er met de s-speen zo'n 15 á 20 minuten over. Wij hebben even moeten zoeken qua hoeveelheid jbpm en voor onze zoon werkt dit het beste.

Snap dat je onzeker bent (ook voor mij is het mijn eerste kindje), maar je kan qua fles geven niet snel iets doen wat echt ongezond is voor je kindje. Jbpm kan iig geen kwaad en te snel of langzaam drinken kan vervelend zijn voor je kindje, maar is niet per definitie ongezond. En zo te horen ben je al erg goed bezig.

groetjes, Judith

3. Nada82

Nada82 Lid

May 1, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Judith,

Bedankt voor je reactie. Ik zag trouwens dat ik het bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.

Maar ik doe dus 150 cc + 5 en 1 afgestreken schepje jbpm du vrij weinig. Met de 123 speen wou dit niet. Met de M speen gaat het goed alleen nog best snel. Dus misschien inderdaad nog een schepje erbij doen. Kan vast geen kwaad. Ik gebruik het jbpm omdat hij toch wel veel spuugde en omdat naar mijn idee zijn maagje dan wat voller lijkt zodat hij het tussen de voedingen door iets langer volhoud. Had de heel tijd het idee dat hij nog hongerig was. En dit scheelt een hoop.

Ja het is echt ff uitproberen heh wat nu het beste is. Maar goed dan heb je uiteindelijk ook wat. Ik zal het eens gaan proberen. Doe jij elke fles ook met jbpm?

Bedankt voor je reactie.

groetjes

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Nada,

ja, ik doe elke fles met jbpm. Anders gaat hij zich verslikken en is de fles in no-time leeg.
    En jbpm kan idd geen kwaad. Het enige wat zou kunnen is dat je kindje er een beetje obstipatie van krijgt of te dunne ontlasting. Dat kan, maar hoeft dus zeker niet. Hier heeft zoon iig nergens last van.

Succes met uitproberen! Ja, het is 1 grote ontdekkingstocht, kersverse moeder zijn ;)

5. Nada82

Nada82 Lid

May 1, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie!! ik heb er vandaag ook iedere voeding jbpm bij gedaan. Ff afwachten dus. Wel valt mij op dat hij wat huileriger is dan normaal en waarschijnlijk wat krampjes heeft, maar ik denk dat ff wennen is.

Ja inderdaad een grote ontdekkingstocht haha. Maar goed het duurt ff voordat het goed is. Hopen dat het zo ook goed blijft gaan met zijn ontlasting enz.

groetjes

Share This Page