Bult na inenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jasjeinkwadraat, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasjeinkwadraat

21 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft twee weken geleden haar derde inentingen gehad (4mnd inenting, ze is nu 5 mnd, we zijn wat later). Nu voelde ik gister dat ze op haar ene bovenbeen een bult heeft. Of eigenlijk IN haar been. Je ziet niets, voelt niet warm, doet geen pijn, maar wel een harde knobbel ongeveer op de plek van de prik.

Is dat een normale reactie? Reden tot paniek?

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Heb geen idee of dat een normale reactie is. Misschien geen reden tot paniek, maar wel even mee naar de huisarts. Zou ik doen...

3. Metire

Metire Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook altijd een knobbeltje, maar geen idee hoe lang die er nog zit.. zou het inderdaad gewoon even vragen bij huisarts/consultatiebureau :)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Om dit te voorkomen moet je gelijk wrijven over de plek als de inenting is gegeven.
    Het is nu een onderhuidse beurse plek en dus een bult.
    Het kan geen kwaad voor je kleintje.
    Jayden had het ook en tot ik de volgende keer ging wrijven was het gelijk weg en is er geen bult meer gekomen.

5. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    goed misschien is het een verhaal van appels met peren vergelijken maar, mijn konijnen krijgen eens per half jaar (nu per jaar) een inenting. De eerste keren kregen ze daar een ontstekingsreactie op wat ook zorgde voor een onderhuidse bult. Bij mijn konijnen zat hier wel pus in maar daar hoefden we verder niks aan te doen, als het niet te groot werd. Dus gewoon even in de gaten houden en als je je zorgen maakt kan het geen kwaad om de huisarts te bellen.

6. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    hier hetzelfde verhaal. Drie weken geleden heeft onze dochter haar eerste inentingen gekregen en ook nu nog steeds een onderhuidse harde bult op haar been. Verder ook niet rood of zo, ze lijkt er geen last van te hebben en ze reageert niet als ik erop duw. Ik moet binnen 10 dagen voor de tweede vaccinatieronde, ik ga het dan wel even ter sprake brengen.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Vind het wel lang na de inenting...ik zou het vragen bij CB of huisarts en ook melden als bijwerking. er wordt te weinig gemeld nav bijwerinkingen of reacties (het wordt vaak ook afgedaan als 'normaal') dus dan kan er ook geen verbetering komen eventueel voor vaccinaties. het is goed dat ze weten dat er zo'n reactie optreedt!

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hier mijn dochter de 16de een inenting gehad( 4 jaar inenting) en die heeft 2 weken lang een harde bult op haar armpje gehad. is heel normaal. ;) wij werden er ook voor gewaarschuwd dus ik zag t al aankomen. 3 weken of langer vind ik wel erg lang. hier zag je m na een week duidelijk minder worden per dag

9. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze zoon werden we bij 4mnd ook gewaarschuwd voor een bult. Vooral bij het beentje waar hij zijn tweede prikje kreeg. We voelden daar heel lang nog veel duidelijker een bult dan bij het 1e beentje. Bij de 2e zette hij zich schrap, zijn spier was dus aangespannen en dan blijft de bult langer zitten. Meteen wrijven schijnt idd te helpen.

Deel Deze Pagina