Daarnaast wil ze overdag absoluut geen luier meer om... maar poepen doet ze niet op het potje. Ik weet niet of ze het ophoudt of gewoon echt niet hoeft... Ze was vanavond wel aan het miepen (huilen was het niet) dat ze pijn in haar buik had. Maar of het daardoor komt of dat het een buikvirus is (heerst op het kdv, zoontje had ook al last vanmorgen van dat virus of door wat anders) Tips?
Ik zie net dat niet mijn hele verhaal geplaatst is dus bij deze; Hoi mama's. Ik heb een vraagje. Mijn dochter is sinds vorige week donderdag zindelijk. Nou ja. Ze gaat het potje en wc op. Soms nog een ongelukje. Maar op een hand te tellen Vannacht maakte ze me wakker om te plassen. Ondanks dat ze s nachts nog een luier om heeft Vanochtend d was haar luier droog Gisterochtend niet Wanneer kan ik het beste s nachts de luier weg gaan laten? En wat voor matrasbeschermers hebben jullie? Een wegwerp of gewone? En heb ik dan aan 1 genoeg? Of heb ik er meerdere nodig? Ze slaapt in haar eigen bed en halverwege de avond of nacht soms verder bij mij in bed Daarnaast wil ze overdag absoluut geen luier meer om... maar poepen doet ze niet op het potje. Ik weet niet of ze het ophoudt of gewoon echt niet hoeft... Ze was vanavond wel aan het miepen (huilen was het niet) dat ze pijn in haar buik had. Maar of het daardoor komt of dat het een buikvirus is (heerst op het kdv, zoontje had ook al last vanmorgen van dat virus of door wat anders) Tips?
Uk was eerst poepzindelijk en bij ons hielp het door te zeggen dat hij eerder klaar was als hij had gepoept op de wc. Hij had een ontzettende hekel aan verschoning dus voor hem was het een overweging. Hij voelde ook goed wanneer hii moest poepen (ging zittem achter de stoel)
Bij haar weet ik dus niet of ze het wel of niet voelt en of ze het wel of niet ophoudt. Ik maak me gewoon een beetje zorgen omdat ze nu voor het laatst woensdagmiddag heeft gepoept en jet is inmiddels zaterdag... Ik heb wel gezegd dat ze een luier mag komen halen als ze moet poepen en dan zegt ze oké mama, maar vervolgens gebeurt er niks
Heeft onze uk ook vaker gehad, misschien wat extra olie in het eten, donker bruine boterhammen of wat sinaasappelsap, extra fruit (geen banaan, beschuit, rijst etc) het dan beter gaat?
Je kan als je haar naar bed brengt achteloos zeggen dat ze mag roepen als ze heeft geplast of gepoept in haar luier, dan krijgt ze lekker een schone. Best kans dat ze nog niet op het idee Is gekomen om dan te poepen. Zo omzeil je het probleem en dan is ze het in elk geval kwijt. Wat matrasbeschermers betreft, je hebt waterafstotende hoeslakens, onder andere bij action en Ikea. Je moet er dan wel twee hebben want bij een ongelukje Is alles nat, maar het komt dan niet bij de matras. Zolang ze nog af en toe in jouw bed slaapt zou ik nog luierbroekjes gebruiken, anders moet je voor je eigen bed ook maatregelen treffen en dat lijkt me gedoe. Ik zou de luier met slapen pas weglaten als die langere tijd (weken) droog Is gebleven.
Ik zou voorlopig s'nachts nog een luier broekje gebruiken. Als deze een paar weken droog blijft in de ochtend, dan zou ik deze pas weglaten. Ik gebruik moltons die waterdicht zijn van de Leen Bakker en Ikea. Ik heb er twee. Wat het poepen betreft, dat probleem herken ik en komt ook best vaak voor. Mijn zoontje was prima plas zindelijk maar het poepen vond hij blijkbaar toch eng. Hij hield het soms vier dagen op en kreeg erg buikpijn. Ik heb hem toen omgekocht, want het was erg zielig om te zien. Als hij poepte kreeg hij een kruidnootje. Dat werkte (vooral omdat hij verder nooit snoep kreeg). Dat werd dus per dag 1 of 2 kruidnootjes. Dat is goed te overzien en gaf hem blijkbaar de motivatie om wel te poepen. Toen het eenmaal vanzelf ging heb ik dit afgeschaft en vroeg hij er ook niet meer naar.
Ik lees mee, mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Plassen gaat prima, ze gaat overal waar we zijn keurig naar het toilet. Geen ongelukje gehad sinds ze geen luier meer draagt. Ze vraagt alleen om een luier wanneer ze voelt dat ze moet poepen. Ik geef deze dan ook om, ben bang dat ze gaat ophouden als ik het forceer. Het plassen op potje of wc vond ze tot voor kort ook heel eng, ik ben dus al heel blij dat dit nu zo goed gaat! Haar angst om te plassen op potje of wc heeft ze zelf overwonnen, dus ik hoop dat dit ook bij het poepen gaat gebeuren.
Bedankt voor de tips Ik zeg ook tegen Joviëlla dat ze om een luier moet komen vragen als ze moet poepen. Maar dat doet ze dus niet. Ze gaat winden laten en als je dan 1 x vraagt of ze moet poepen is het nee. 2 x ook nee. 3 x: moet je poepen en wil je een luier om? "Nee". En na een stuk 5 of meerdere keren vragen of ze een luier wil om te poepen komt er een keer ja uit. Vervolgens gaat ze dan OP het potje staan en vervolgens door dr hurken om te poepen.