Dochter 6,5 maand drinkt weinig

Discussie in 'Voeding' gestart door PH1, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik blijf me maar zorgen maken. Mijn dochter drinkt al maanden slecht. Ben 2 weken geleden gestopt met het geven van borstvoeding en nu kan ik precies zien hoeveel ze drinkt. De afgelopen 12 dagen heeft ze gemiddeld 490 cc gedronken waarvan gemiddeld 410 cc melkvoeding. Ik bied 5x per dag wat aan en zorg al dat er extra vocht door bijvoorbeeld haar groente of fruit gaat.

Nu is ze van vrijdag t/m zondag grieperig geweest en maandag heeft ze 18,5 uur geslapen. Gisteren was ze weer fit en vrolijk, maar nu loop ik er weer tegenaan dat ze heel weinig plast. Vanmorgen zat er denk ik een plasje in en die was geel en stonk.

Net maar naar het cb gebeld en die belt me straks terug.

Oke ze drinkt dan weinig, maar is wel alert, dus dan is het prima toch? Ik probeer mezelf dat voor te nemen, maar ik blijf me druk maken :(

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Dat is inderdaad niet zoveel. Zolang ze levendig en alert is én goede plasluiers heeft, is alles oke. Wat ze het cb?

Mijn zoontje drinkt krijgt ongeveer 650 ml melkvoeding binnen per dag. Waarvan s ochtends 180 in de vorm van pap, de rest zijn flesjes. Water wil hij nog niet echt. Maarja kan echt wel per kind verschillen denk ik!

3. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.

Het cb zei ook dat het per kind heel erg verschilt en als ze alert is dat het goed is. Het minder plassen gebeurt wel vaker met dit warme weer omdat het vocht dan ook uit je lijf gaat door te zweten. Ik kon eventueel de pap eraf halen en dan gewoon melk aanbieden omdat dit minder vult, maar daar ben ik door haar groei niet zo happig op (ze is aan de lichte kant). Ben wel gerust gesteld mbt uitdroging.

Ga maandag even naar het weeg uurtje om haar gewicht weer te laten checken.

4. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Selena drinkt ook geen water uit de fles, maar als ik het in een beker aanbied dan drinkt ze het wel.

5. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Normaal drinkt mijn meisje ook 4 flessen van 180 maar met dit weer krijg ik er max 500 cc per dag in.
    Mijn meis is ook aan de kleine en lichte kant dus maak me er ook wel wat zorgen om. Anderzijds.. Ze pakken wel wat ze nodig hebben.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Vanaf 6 maanden hebben ze minimaal 500 cc per dag nodig.
    Maar 490 cc is ook goed hoor.

Dit trouwens wel als ze al volledig fruit en groente eet ;)

Deel Deze Pagina