inspiratie voor kinderkamer (jongetje van 2,5)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MotherMary, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Hoi dames,

Wie wil met me meedenken? In de voorjaarsvakantie willen we bezig met de 'grote-jongens-kamer' van onze zoon. Hij is gek van auto's (en alles wat gemotoriseerd is, van brandweerauto tot raket), dus daar wil ik wel iets mee. Ik hou wel van iets geks, creatiefs of unieks, maar als ik naar inspiratie zoek, vind ik vooral:
    1. De extreme-home-makeover-kamers, noem ik ze maar even. Die van: hou je van auto's? Dan krijg je een snelweg op de vloer, auto's op je lamp, gordijnen, behang, kast, dekbed EN je slaapt in een echte auto. Dat is mij té over the top.
    2. De rustige, gestileerde kamers met mooie kleuren en een automuursticker. Best mooi, maar naar mijn smaak weer te minimaal.

Ik zoek naar iets er tussenin. Een leuke, aantrekkelijke kinderkamer, die uitnodigt om in te spelen, maar niet te extreem auto-ig is. Wie heeft er een leuk idee? Of foto's van jullie jongenskamer (hoeft niet perse met auto's) die ik als inspiratie kan gebruiken? Ik hoop dat jullie mee willen denken. Alvast bedankt!

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Anybody? Ik kan altijd zo genieten van al jullie creatieve uitspattingen hier!

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik ben niet zo super creatief, maar de kamer van mijn zoon is een beetje in autostijl.
    Dit hebben we gedaan door een speelmat met wegen op de vloer te leggen. Een kapstokje, een groeimeter, spiegel en fotolijst allemaal van hout met een weg en auto's en stoplicht op. Allemaal dezelfde serie. En wat losse auto's ter decoratie. Oh ja, en een dekbed met auto's op.
    De rest, dus gordijnen, lamp, kasten, muren, bed en zo, gewoon rustig gehouden in basic kleuren. Is ook handig om het zo te doen, want als hij groter is, dan gaan alle auto-accesoires weg en kunnen we een ander thema doen.

4. Nursie31

Nursie31 Actief lid

12 mei 2011
    145
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Van de week heeft ons zoontje (2,5) een nieuwe kamer gekregen. Hij is helemaal gek van brandweer polities en ambulances.
    Hij heeft een brandweer bed gekregen en een rode kast. Behang hebben we neutraal gehouden maar wel een band in het midden met brandweer en politie auto`s.
    Als kleed op de grond met wegen zodat hij er met zijn auto`s kan spelen.
    Gordijnen zijn van cars deze komen over twee weken.

5. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Wij hebben een vliegtuigkamer. Dat houd in:
    - groot vliegtuig mdf in knalrood op de muur met mfd wolken;
    - op de vloer een blauwkleed met daar op een.rood vliegtuig ;
    - appelkistjes twee aan elkaar als nachtkastje versierd met kleine vliegtuigen:
    - effen donkere blauwe gordijnen;
    - kastje van ikea met bakken

En thats it. Kleine kamer dus druk genoeg.

Deel Deze Pagina