ook weer drama, 9,5maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Pff.. zit er weer even doorheen.. 2 slaapjes van een half uur en nu weer in bedje. Ze wilde bijna niet spelen en zat maar in de oogjes te wrijven, en toch spelen in bedje en niet gaan slapen. s Nachts is het ook zo dat ze een paar keer wakker wordt. Laten huilen heeft echt geen zin, ze is klaarwakker en wil eruit. Gelukkig valt ze na de BV meestal weer in slaap. Maar ik ben zelf onderhand schoon op..

Ik kan haar ook amper bezig houden overdag. Hoe doen jullie dat toch, vind het zoo vermoeiend nu ze ouder wordt. En dan zelf ook zo moe zijn...

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Goh het lijkt wel een epidemie dat slechte slapen, heb net ook al een topic geopend...en lees er steeds meer hier :)
    Geen idee wat te doen maar ik weet hoe vervelend het is!
    Vooral als hij moe is, moeilijk tevreden te houden en gaan slapen ho maar...
    Vermoeiend inderdaad,sterkte!

3. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    He meis, wat rot.
    Femke slaapt de laatste dagen 's morgens nog geen uur en 's middags is haar slaapje ook in twee keer.
    Wel is er ,nadat ze 2 ondertandjes heeft gekregen, nu ook een boven tandje doorgebroken.
    Dat zou een goede reden kunnen zijn.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Meis je bent niet de enige, hou vol;);)
    Er komen vast en zeker betere tijden....

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Kan ze al zitten of een beetje kruipen?
    Heb ook ergens gelezen dat ze meer willen dan dat ze al kunnen, ze gaan dan proberen en als het dan niet lukt raken ze gefrustreert.
    Maar goed dat probleem heb ik hier ook;)

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ja zitten kan ze heel goed verder niks. Ze lijkt niet gefrustreerd ofzo, ze wil niks.. Wel tandjes maar ja.. wat kan ik daar aan doen? Ze wil niks.. als ik haar op schoot heb duwt ze zich af en klauwt in mn gezicht.. echt erg nu zeg. Weet het niet meer..

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier ook een meneertje wat niet leker heeft geslapen maar hij slaapt sinds deze week eigenlijk uit tot 7.00 uur al meerdere dagen het is een record heerlijk hij heeft nu weer een ritme wat vorm begint te krijgen,

Maar het is drama geweest. Hij wilde staan maar lukte niet nu wel hij heeft meerdere kiesjes gekregen zijn nu door dus hoop dat het nu even rust is en dat het voor jullie ook snel rustig wordt

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Aan tandjes kan je niet veel doen denk ik, als je merkt dat ze er echt pijn aan heeft kan je misschien een zetpilletje geven maar verder ook niet, ja de druppeltjes op het tandvlees doen maar verder afwachten tot ze weer rustiger word.

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Marilouise, vroeg zeg, de kiezen. Wel fijn dat uitslapen. Hier niet veel nachtrust.. waarschijnlijk zou ik het dan minder moeilijk vinden als ze overdag minder sliep. maar kan gewoon zien dat ze doodop is.. Flink laten huilen zonet, (erbij gebleven) maar het helpt niet. Gaat helemaal over de rooie.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hij is zeker vroeg maar had ook met 5 maanden opeens 7 tanden echt de ene dag niets en de volgende dag allemaal puntjes en weer een dag later allemaal door, hij heeft toen geen kik gegeven maar nu is het wel een verdrietig mannetje af en toe. de ergste druk is er nu af en dan gaat het weer wat beter.

11. appelthee

appelthee Niet meer actief

hier ook drama hoor normaal sliep hij nog 3x 1.5 uur nu met pijn en moeite 2x een half uur
    niet willen liggen niet zitten niets ... ach ja dan maar wandelen hihihi

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook nog steeds slaap drama hoor.. Alleen maar huilen in bed, meer doet ie niet.. uiteindelijk na 3 kwartier krijsen valt hij van vermoeidheid op schoot in slaap.. Heb ook weinig tips, maar het lijkt ook wel bij de leeftijd te horen.. hier zijn we nu 7 weken verder en af en toe heeft hij een lekkere dag er tussen zitten dat hij zonder problemen in slaap valt.. 's morgens een uur en 's middags 2 uur.. Maar sinds afgelopen zondag is het hier wel drama, 2x half uurtje é 3 kwartier..

succes!

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Hier ook nog steeds, er is nog bijgekomen dat ze de fles van 20.00 pertinent weigert vanaf afgelopen zondag al, ga zo ff het cb bellen want vind het toch niet prettig:x;)

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze wil volgens mij een sprong maken. zet je haar in zit neer of komt ze zelf in zithouding? probeer haar op haar buik te leggen.ze zou eerst wel protesteren maar als ze niet op haar buik ligt leert ze niet te bewegen. hoe beweegt ze?kan ze rollend ergens naar toe gaan? tijgeren? ze is nu oud genoeg om te merken dat ze weinig kan.dat is frustererend. en ze weet niet wat ze verder kan.

je kunt kussens van je bank ff weg halen. laat haar eerst naast bank zitten en dan haar omdraaien naar haar buik toe zeg maar, en laat haar met haar handjes de lage bankrand raken. als t goed is gaat ze op haar knieen kruipstapjes nemen als ze de bank rand vasthoudt.

je kunt advies vragen van kinderfysio. als je n paar leuke oefeningen leert kun je met haar spelen en haar grove motoriek stimuleren. wanneer ze meer kan wordt ze ook rustiger.

groetjes!

15. adi

adi Niet meer actief

mee eens. Ze zit nu in de leeftid dat ze graag vooruit wil met haar ontwikkeling. Hoe lastig het is, zou ik haar hierin ondersteunen en begeleiden. Geen mens houdt het toch vol om de hele dag alleen maar te zitten toch? Ze moet haar energie op een andere manier kwijt, en dan zal het slapen hopelijk ook beter gaan.

Slaapprobleem: ik snap dat je er helemaal doorheen bent. Aan je andere en vorige topics te lezen, duurt dit ook vrij lang. Als ze 's nachts nog 1x voor een voeding komt, is het denk ik nog vol te houden. Kan je man voor alle andere keren niet gaan troosten? (de keren dat ze wakker wordt, maar geen honger heeft)

En leren om zelf in slaap te vallen is heel lastig als je kindje dat perse niet wil. Ik ben zelf echt tegen laten huilen of iets 'afdwingen' en jij ook denk ik. Maar als je zelf zo moe bent, kun je niet bijv op jullie bed met haar gaan liggen totdat ze slaapt (dan lig jke zelf ook te rusten) en haar dan overleggen in haar bedje?
    Dit is natuurlijk geen structurele oplossing, maar wel eentje als echt niks anders lukt.

Heel veel sterkte meid!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt zitten met uitgestrekte benen, met n hoofdkussen op je benen baby op kussen, zo kun je haar wiegen met je benen. dat is erg rustgevend vr haar.

17. adi

adi Niet meer actief

hahahahah.. dat dit nog bestaat :D

Mijn ouders hebben mij en mijn zusje zo jarenlang in slaap gewiegd. Met nadruk op jarenlang :D (bij mijn zusje tot 4 jaar). Op gegeven moment was mijn vader zo erg dat ie automatisch met zijn benen heen en weer wiegde als ie op de bank zat :D

18. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Adi haha wat een mop. Nou mijn meis wil dat eeecht niet hoor, ze is zo beweeglijk. Telkens met haar hoofd omhoog.
    Ze komt wel drie keer voor een voeding en vannacht is me eindelijk 1 keer gelukt haar in bed te laten en in slaap te krijgen!! Maar ja, bij BV ben je zo bang dat ze het 'nodig' heeft he. we hebben haar zelf neergezet omdat ze echt gek werd van dat liggen. Ik probeer geregeld haar te laten liggen maar ze krijst meteen. Gisteren een jongentje van 3 op bezoek die bij haar speelde toen deed ze het ineens wel :$ Maar niet lang.

@Belize, dankje. Hoe gaat het bij jouw nu? Ik heb jouw ook al geantwoord bij Adi geloof ik. Dat op de bank, is onze bank niet echt geschikt voor. Ik lig wel eens op de grond/bed met haar maar ze gaat echt niet over me heen of op de knieeen niks van dat. Ze is wel beweeglijk, rolt goed maar meer niet. Het interesseert haar niet. Als ik iets voor haar leg of ze kijkt er niet naar, of ze doet haar handjes omhoog, gezicht in het kleed en mopperen. (Wel gefrustreerd dus :() De fysio vind ik wel wat vroeg, er zijn meer kindjes van bijna 10mnd die niet kruipen.

@Roeltje, erg he. Hier valt ze ook huilend niet in slaap :) Ze gaat over de rooie en krijst erg.

19. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Mijn dochter kroop ook pas met 11 maanden.
    Mijn zoontje echter met 9 maanden al.
    Beiden waren ze erg gefrustreerd in die periode, ze willen meer dan dat ze kunnen en dan worden ze boos, en gingen dan ook echt krijsen.
    Ben bang dat je niet veel meer kan doen als dat je nu al doet en wat de andere meiden aangeven.

Het klinkt mij wel als een sprongetje in de oren moet ik zeggen.
    Kijk is in het boek oei ik groei.

Succes!!!

20. adi

adi Niet meer actief

inderdaad joh, fysio is nog helemaal niet aan de orde.

maar ze zit los dus. Je kunt haar ook op een andere manier uitdagen, ipv op de buik laten krijsen. Als ze zit kun je haar favoriete speeltje aan haar zijkant, net buiten haar bereik leggen. En dan stimuleren om dat met haar hand te pakken. Dus als het aan haar rechtse zij ligt, stimuleren om met haar linker hand op te pakken. Dan moet ze zich vasthouden met haar rechter hand op de vloer. Dat is natuurlijke manier van komen vanuit zitstand in de buik/kruip stand.

Oh, en als hier een speeltje niet boeiend genoeg was, werkte een mobiele tel of een afstandbediening altijd als een lokker ;)
    OF, totaal pedagogisch onverantwoord: op haar buik voor de tv neerleggen, en iets heeeel interessants opzetten. Als ze wil kijken moet ze haar hoofd wel optillen en op haar handen steunen :p

Deel Deze Pagina