Ons zoontje van bijna 10 weken heeft zoveel last van zijn buikje. Het lijkt de laatste weken wel erger geworden. Hij wordt er wakker van en komt niet meer in slaap. Je ziet dat hij pijn heeft en niks schijnt te helpen. Zijn darmen rommelen ook altijd heel erg. Hij overstrekt zich dan en loopt rood aan. Zijn buikje is ook vaak erg strak gespannen. Ook laat hij heel veel winden; die lijken hem erg dwars te zitten. Zijn ontlasting is vaak dun en hij poept soms wel 5 keer per dag en soms ook maar 1 keer. We gebruiken ook nutriton door zijn voeding tegen het spugen, maar dat doen we al een hele tijd en toen had hij er niet zo'n last van als nu. Ik weet dat kleintjes altijd wel last van krampjes hebben, maar ik vind dit wel heel naar. Kan het ook een allergie zijn? Hij heeft er 's avonds en 's nachts veel minder last van. Kan een allergie ook later op komen zetten? Hij drinkt hypo-allergene melk. Toen we eens probeerden een schepje te vervangen door standaard melk, spuugde hij echt van die projectielstralen; dus daar zijn we maar weer mee gestopt. Soms weet ik me geen raad; hij wordt meestal na 3 kwartier wakker en het lijkt wel of hij wakker wordt van de kramp dan. Ik heb ook wel eens zitten denken aan lactose-intollerantie of koemelk-allergie. Hij heeft geen uitslag.
He, wat vervelend? Heb je al eens je huisarts gebeld? Zo nee, dan zou ik dat eerst doen, misschien dat zij/hij een idee heeft. Of wellicht het CB? Hopelijk kom je er snel achter wat hij heeft.
heey.. heb precies het zelfde maar wel uitslag,ga morgen na de ha dit kan niet zo langer,zou ik ook doen als ik jouw was succes!!
Jou verhaal lijkt erg veel op het verhaal van mijn dochtertje in het begin. Het klinkt als een kma. Ik ben overgegaan op de nutrilon pepti en kreeg een ander kind! Mijn dochter kon niet tegen de nutriton als ik die gaf. De voeding wordt dikker waardoor die niet makkelijk omhoog komt maar het boeren gaat ook moeilijker vwaardoor er weer krampen ontstaan. Mijn dochter sliep snachts ook perfect omdat ze zo uitgeput was van het overdag niet slapen en huilen. Ik zou echt meteen de pepti gaan proberen als ik jou zo hoor. Hij is wel twee keer zo duur dan de normale voeding maar als je kan aantonen dat het hier beter mee gaat krijg je m vergoedt! Je huisarts kan je hierbij helpen. Succes!
Hoi, Klinkt idd als koemelkallergie, zou zeker ermee naar de ha gaan en je niet laten afschepen met het zijn krampjes.. Ik heb 5 maanden een huilend kind gehad,die amper sliep en de hele dag door spuitluiers had,maar omdat ze geen uitslag had,kon het geen kma zijn,zij de arts,na 5 maanden uit pure wanhoop toch maar pepti gaan geven en een maand later had ik een heel ander,vrolijk kindje,wat weer redelijk goed kon slapen en nooit meer een spuitluier gehad! Ook gaven wij haar altijd een paar schepjes nutriton door de melk,tegen de reflux,ze spuugde niet,maar na een test bleek dat ze wel veel zuur had dus verborgen reflux. Volg je hart en laat je niet afschepen hoor!
Mijn zoontje heeft al zijn hele leven erge last van zijn darmen, maar die had/heeft geen kma. Wel is hij allergisch voor ei gebleken, maar dat at ik nooit de eerste maanden (ik geef borstvoeding). Sommige kindjes hebben helaas heel gevoelige darmen. Maar als jouw kindje meteen gaat boogspugen als hij standaard kunstvoeding op heeft, dan kan dat wel een teken zijn. Wat heel goed helpt voor een goede darmflora is probioticapoeder voor baby's van Solgar.
Klinkt idd als koemelkallergie. Vooral ook die scheetjes laten. Dat deed Bas ook en Stijn deed dat ook. Nu zit Stijn aan de pepti voeding en het gaat super! Gewoon ff overleggen met het CB. Bij ons doen ze nu heel makkelijk. Mede omdat Bas ook kma had.