17 Gr. Is het op onze kamer. Ze lgt op aerosleeper onder twee dekens, wafel van koeka. Romper lange moe, longsleeve, sokken. Deken tot oksels.. Misschien nog extra vestje? Slaapzak bestaat pas anaf 70 cm toch?
Heeft ze het koud dan? 17 graden is op zich een prima temp, raden ze ook aan. Te warm aankleden/toedekken is veel gevaarlijker dan kou. Bij kou wordt een beeb wel wakker, maar bij oververhitting worden ze suf. Hier een romper korte mouw, zomerpyjama en dunne winterslaapzak zonder mouwen. Extra dekens kunnen altijd nog in de winter. Vestje zou ik nooit doen in bed, echt veel te warm! Bij de Prenatal hebben ze slaapzakjes vanaf 60 cm.
Jaa is erg warm! Mijn dochter heeft een romper met korte mouwen daarover een zomer pyama.. wel met lange mouwen.. zomer slaapzak zonder mouwen maatje 60.. en dan doe ik er nog een lakentje en een dekentje over.. ook van koeka. Ik heb de 4 seizoenen deken.. maar nu gebruik ik nog maar 1 dekentje hoor! pas als het echt winter wordt doe ik 2 dekens.. anders helpt het niet meer!
Slaapzakjes zijn er ook wel vanaf 60 cm, maar de lengte maakt op zich niet zoveel uit, als de armsgaten en hoofdgat maar niet te groot zijn. Onze dochter ligt vanaf 6 weken in een 70 cm slaapzakje van prenatal, mijn moeder heeft de armsgaten kleiner gemaakt, zit prima. Je hebt ook slaapzakjes waarvan je het onderste gedeelte dubbel kan vouwen en vast kan zetten met drukknoopjes, maar die extra lengte maakt volgens mij echt niet uit zolang ze er maar niet in kunnen zakken.
Hier een zoontje die iets ouder is, hij slaapt in romper, longsleeve of romper en boxpakje. Sokjes. En dan of dunne slaapzak zonder mouw (ikea) en dekentje, of geen slaapzak en een extra dun dekentje. Ik heb de slaapzak aangedaan omdat het 's nachts zo koud is tijdens de nachtvoeding als hij uit bed gehaald word.