Hallo meiden.. Mijn dochter is 28 januari 7 maanden.. Ze krijgt nog steeds borstvoeding.. Met in de avond een groente hapje en rond het middag uur fruithapje in Rapley "vorm".. Heb ook weleens brood voor der neer gezet en dit vind ze zooooo lekker .. Als ik zelf brood eet, kijkt ze uit mijn handen! Ze vind het super lekker.. Alleen al krijgt ze maar 5 "plukjes" ze heeft dan gelijk moeite met ontlasting.. Ze heeft al een keer een kloofje gehad.. Ze schreeuwde het uit!.. Nu zit ze ook al sinds gisteren te persen.. En veel poepjes te laten.. Hoe komt het dat ze zo snel verstopt zit?? Het is gewoon volkoren brood! Vind het zo sneu.. En ook omdat ze echt gek op brood is .. Iemand tips?? Bedankt alvast
Hier was de overgang van borstvoeding naar vast voedsel ik beiden een drama in het begin. Ze poepten op borstvoeding maar eens per week en toen het vaste voedsel erbij kwam ook. Dus ja dan kan je wel nagaan dat er veel meer afvalstoffen inzitten dus de ontlasting word veel steviger. Ik heb ze allebij toen in ontbloot onderblijf op de buik in de box gelegd (met kraammatras eronder) zo ging het drukken blijkbaar makkelijker. Na 2/3 weken was het wel weer beter gelukkig.
Als ze al vast voedsel krijgt dan krijgt ze geen volledig borstvoeding meer! Vast voedsel kan een flinke impact hebben op de stoelgang. Vaak valt vast voedsel het beste als je eerst een borst aanbiedt, en daarna pas wat hapjes geeft. Moedermelk bevat spijsverteringsenzymen die het de ingewanden gemakkelijker maakt het vaste voedsel te verdragen. Volkorenbrood is voor de meeste kinderen die zo jong zijn echt nog te zwaar. Liever stukje fruit o.i.d. in de hand geven terwijl jij brood eet, zodat ze ergens mee bezig is.
Speltbrood is lichter verteerbaar, probeer dat eens en inderdaad eerst borstvoeding en dan wat brood.
Ik ben geen leek in borstvoeding ( niet boos bedoeld ).. Ik geef dus al voordat se vaste voeding krijg borstvoeding.. Ze drinkt twee borsten en sabbelt daarna wat op een groente iets ( eet het niet echt ) met een potje gaat er net een halve in.. Ik kan zelf niet tegen wit brood, ik verstop daar namelijk zelf enorm van wit brood.. wilde het haar ook niet geven dan.. Want wit brood stopt toch gewoon ?.. Overigens geef ik haar idd een stukje fruit of een lekker stukje komkommer maar ze laat het vallen zodra ze het brood ziet.. ze heeft na het.openen van deze topic wel gepoept.. Hele luier vol en gelukkig zacht!!
Wit brood zou ik inderdaad ook niet geven hoor, maar gewoon iets wat er tussen in zit. Dus bruin brood. Kijken wat er dan gebeurd. Het kan ook een momentopname geweest zijn natuurlijk Maar het volkorenbrood zou ik nog even mee wachten!
De vezels in volkoren zijn voor jonge baby's vaak nog te heftig. Wit brood verdragen ze vaak al wat eerder, maar als je dat niet kopen wilt, een lichtere soort bruin gaat vaak ook wel. Of toch echt nog even weekje of wat wachten, als ze tegen de 7 maanden lopen geeft het vaak minder problemen.
Hm.. Gewoon normale bruin brood dan.. En dat blue band wit ??.. Ja ik ga nu ff geen brood meer geven.. Mar vind zo jammer want ze is er zo gek op!! En het is zo schattig hoe ze het zit op te peuzelen hihi
tussen volkoren en wit zit nog TARWE brood> lichtbruin dus en dat wordt ook aangegeven als het soort brood waar je met kleintjes mee mag beginnen. maar nog lichter verteerbaar is speltbrood, dat bevat ook geen gluten (spelt is geen graansoort) en daardoor lichter verteerbaar.
Spelt is wel een graansoort, het is familie van tarwe. Het bevat ook gluten. Alleen, de gluten in spelt worden wat gemakkelijker verdragen dan tarwegluten. Spelt - Wikipedia Wat in de winkel als 'speltbrood' verkocht wordt is meestal brood van grotendeels tarwemeel met een beetje spelt.
het is een primitieve graansoort, die heel wat minder mutaties heeft ondergaan als tarwe. mijn moeder mag geen gluten, maar wel spelt, omdat het heel anders verteerd en minder zwaar valt. en inderdaad moet je wel goed kijken wat echt speltbrood is, en niet een gedeelte.