vraagje...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door pinguin, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    hallo,

ik heb een dochter van 9 maand en heb een vraagje over haar voeding
    ze heeft sinds een poosje een flinke oorontsteking en slaapt hierdoor meer dan normaal
    normaal gesproken krijgt ze 3 flessen, 1 keer fruit, 1 plakje brood en groente plus toetje op een dag
    maar nu slaapt ze vaak s'middags langer waardoor we helemaal niet meer uitkomen met de voedingen!
    ze krijgt nu soms pas rond 17u 2e fles van de dag dus pas om 19u groente.
    soms zelfs nog later dan 19u
    is het erg als ze af en toe geen groente krijgt??
    omdat ze er doorheen slaapt?
    ze heeft nu ook een antibioticakuur voor haar oorontsteking en ze heeft verschrikkelijke diarree dus het lijkt mij belangrijker dat ze haar flessen wel allemaal krijgt op een dag? ivm vocht??
    hebben jullie enig idee???

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Misschien kan je alles wat vroeger geven, want als je pas om 19u groente geeft, dan heb je kans dat ze te moe is daarvoor en voor de laatste fles. Maar als ze een tijdje niet zo lekker is, kan ik me goed voorstellen dat ze wat minder eet en drinkt. Vaak haalt ze dat als ze weer beter is weer in, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Voldoende vocht is inderdaad wel belangrijk als ze diarree heeft, dus als je moet kiezen dan is nu de fles even wat belangrijker dan de groentehap.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina