voedingsschema 10 maanden. We weten het niet meer...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FEE88, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hoi!

Mijn dochter is nu 10 maanden en krijgt volgens het CB te veel flessen... ze weegt nu 10,2 kilo ik weet haar lengte niet maar dat zal rond de 73 cm liggen.

Ze is nog nooit wakker geweest 's nachts maar nu opeens al 3 weken achter elkaar.
    Vannacht hebben we geen fles gegeven en haar af en toe getroost maar verder laten huilen met als gevolg dat ze de hele nacht bijna wakker was, ik vond het verschrikkelijk maar het was een advies van het cb
    Ze krijgt ook haar 2 boventanden en een kies dus kan het daar aan liggen? Ze heeft veel gespuugd de afgelopen maanden en heeft daar nu medicijnen tegen, ze spuugt niet meer gelukkig.

Haar schema was:
    8.00 200 ml comfortmelk met een 1/2 broodje
    10.00 fruit stukjes peer en banaan/manderijn
    12.00 200 ml melk en een 1/2 broodje
    14.00 uur soepstengel
    16.30 200 ml melk
    18.30 warm eten + beetje melk.

Nu ben ik het volgende schema aan het proberen het gaat redelijk goed, maar het cb vertelde dat ze nog maar 2 flessen melk mag...

7.30 1 broodje met 90 cc koemelk
    9.30 fruit stukjes + beetje sinaasappelsap
    11.30 1 broodje met 90+3 cc comfortmelk
    15.30 soepstengel + water/sinaasappelsap (wat blijft er niet altijd in) (soms hier een fles van 200)
    18.00 warm eten + toetje
    terwijl ze slaapt krijgt ze om 22.30 nog een fles omdat ze anders 's nachts wakker wordt... hier willen we van af maar we weten niet goed hoe..

Mijn vragen zijn:
    Is mijn dochter 'te dik'?
    Kun je ons een schema aanraden?
    Kan het aan de tandjes liggen dat ze hele nachten wakker is?
    Is het inderdaad goed om geen fles te geven (beetje vragen naar de bekende weg, maar krijgt ze genoeg vooral vocht binnen of heeft ze die fles echt nodig? Overdag zijn haar luiers soms helemaal droog...

Ik hoop dat je mijn warrige verhaal een beetje begrijpt :) Bedankt voor je reactie, wij zijn een beetje de weg kwijt...

Groetjes :)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer er tanden/kiezen doorkomen kunnen ze hier goed last van hebben. Dit kan er zeker mee te maken hebben dat jullie kindje nu 's nachts wakker is.
    Tussen de 10-12 maanden mag je nog 470 ml-600 ml opvolgmelk geven. Qua hoeveelheid melk zit er nu een groot verschil tussen schema 1 en schema 2. Je kunt even kijken waar je kindje het goed op doet. Wanneer je 2 flessen geeft mag je bijvoorbeeld 210 ml water met 7 schepjes aanbieden. Je kunt ook 3 keer nog wat aanbieden en dan een kleinere hoeveelheid. Koemelk wordt op zijn vroegst pas vanaf 12 maanden geadviseerd.
    Groetjes Angelique

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie :)... dus ik kan bijvoorbeeld 2 flessen van 150+5 en 1 van 180+6 doen? Inmiddels zijn er twee boventanden bij gekomen en slaapt ze alweer 2 nachten door gelukkig ;)... Ze doet het opzich prima met 2 flessen maar soms heb ik het idee dat ze er graag nog eentje wil.

De koemelk is een restje van toen ze ong 6/7 maanden was, toen wilde ze helemaal geen opvolgmelk en zijn we op advies van t cb koemelk gaan geven (wel verdund met thee of water)...

Mijn andere vraag is nog of ze te zwaar is... (lengte ongeveer73/74 sm en gewicht tussen de 9,8 en 10,2 kilo...)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat verschilt zo erg per kindje, rond deze leeftijd worden ze vaak wat mobieler en gaan ze meer bewegen. Dan zie je vaak in de lijn dat ze wat zakken. Je kan hiervoor het beste even het cb vragen de volgende keer dat je er bent.

Als ik zo kijk naar je schema doe je het hartstikke goed, daarover maar geen zorgen maken hoor!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina