Wat te doen met de kids?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lynx, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De komende dagen wordt het weer heel warm en deze keer zijn we niet op vakantie.
    Wat doen jullie, buiten zwemmen, met dit weer met jullie kids? Ik ben een beetje inspiratieloos op het moment.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Watergevecht? Kan me waterpistolen en of (afbreekbare) waterballonnen.
    Flesje bal.
    Of naar de supermarkt met airco om daar samen ingrediënten te kopen om ijs van te maken?
    Overigens zijn wij wel op vakantie en hier liggen de kinderen overdag in het zwembad of zitten ze binnen in de airco. Vanaf 21u koelt het wat af en gaan we op het dorpje wat eten terwijl de kinderen in de speeltuin spelen of voetballen op het plein.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn dit jaar ook niet op vakantie (geweest), omdat we net een puppy hebben.

De kinderen zijn hier toch vooral heel veel aan het zwemmen, thuis, op het strand of in een openluchtbad. Ik had aan het begin van de vakantie allerlei plannen gemaakt voor leuke uitjes, maar voor veel dingen is het toch net te warm en zwemmen vinden ze vaak net zo leuk (of leuker).
    's Ochtends vroeg gaan we vaak nog even naar de Maas of de Drunense Duinen om lekker te wandelen en even uit te razen (zowel kinderen als puppy ;)).

Het idee van zelf ijs maken van @Cin85 is ook leuk! Dat gaan we deze week denk ik nog een keer doen. We hadden al wel milkshakes en smoothies gemaakt. En picknicken vinden ze ook erg leuk. Eerst lekker een stukje fietsen en dan een mooi plekje opzoeken. Voetbal of badmintonspullen mee en dan kunnen ze meteen nog even spelen.

Naar de bioscoop is trouwens ook heerlijk met dit weer. Lekker in de airco.

Is afspreken met vriendjes nog een idee? Dat doen ze hier ook heel veel! En dan eventueel meteen bij elkaar eten en/of logeren. Supergezellig!

Cin85 en Jules! vinden dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.318
    113
    Gelderland
    We doen gewoon de dagelijkse dingen en ik maak het voor hun wat leuker door ze te laten kiezen, helpen of om een keer een ijsje te halen.
    Verder laat ik ze lekker aanklooien.
    Wij wonen wel in een hele kinderrijke buurt dus er is bijna altijd wel iemand om mee te spelen. Dat scheelt denk heel veel. Ik heb ze vandaag ook nog maar amper gezien :D

Wat ideetjes: speeltuinen zoeken in de ‘buurt’ en daar gaan spelen.
    ontbijten bij de Ikea, Hema, bakker Bart.
    Rondje fietsen.
    Kaartjes maken en op de post doen.
    Iets nieuws te knutselen kopen.
    Museum of bieb
    Picknicken
    Film kijken, thuis of bios.
    Samen de slaapkamer opruimen
    Intratuin bezoeken

Ik weet niet hoe oud je kids zijn maar als ze een favo knuffel hebben. Deze op allemaal leuke en gekke plekken fotograferen en hier een boekje van maken.

Een andersom dag inlassen of een kind is de baas dag.

Met kleren aan in bad gaan en vooral lekker lang in bad.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    Milkshakes maken
    Heb ik van de week gedaan vonden ze erg lekker
    Rondje fietsen naar park of speeltuin dan vooral sochtends dan rond een uur of 12 thuis en middags blijven we binnen

Met de temperatuur van morgen doe ik niks en blijven we binnen
    ijsjes in huis, zwembad in de tuin en niks doen

6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.963
    3.850
    113
    Vrouw
    Met dit weer binnen zitten en Netflixen. Of naar de IKEA ofzo. Gaan we naar buiten is het naar een zwembad.
    Nog 2 dagen en dan wordt het weer beter.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Favoriet hier:
    - Lekker naar de bieb fietsen met zijn allen en daarna picknicken in een park daar vlak bij met veel bomen, lekker in de schaduw op het gras. Beetje lezen, beeje ravotten. Zo kom je het heetste gedeelte van de dag wel door.
    - Cementkuip vullen met water en dan waterbalonnen naar elkaar gooien.

Ik vind de zwembaden en recreatieplassen nu echt te druk, veel tieners, ik word helemaal gek van dat geschreeuw en kan mijn jongste dan niet meer goed in de gaten houden.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Thanks dames! Vanmorgen zijn we naar de markt geweest, daarna geluncht en naar de bieb. 's middags lekker het zwembad in en spelletjes gedaan.
    Morgen ga ik denk ik kaartjes met ze maken voor vriendinnetjes. Dat vond ik een leuk idee. Ijs maken is ook een leuk idee! Wij komen de dagen nu wel door!

Luna86 vindt dit leuk.
  9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    De ochtend naar buiten. Lekker wandelen met de hond, in de tuin met water spelen/in het badje.
    Na de lunch houd ik ze wel binnen met Netflix en een ijsje. En dan na het avondeten even naar de speeltuin.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hebben een zwembad in de tuin en daar zit vooral C heel de middag in.

Ze spelen verder met alles wat in de tuin staat.

- strandje
    - rondje fietsen
    - knutselen / tekenen
    - netflixen

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier is het ook steeds weer bedenken wat te doen. Al is het deze week makkelijker omdat het kindervakantieweek is en hij de hele dag in de bossen bivakkeert. De vorige weken heb ik me samen met hem vermaakt met het zwembad, open lucht zwemmen (maar ik moet wel voorzichtig zijn dan met zijn hele blanke huid), de bioscoop (heerlijk koel!), museum Orientalis (heerlijk onder de bomen... was echt een topuitje), bowlen en midgetgolfen. Maar er is ook niets mis met een dagje rondom huis. Lekker frotten met zelf ijsjes maken of een spelletje doen. Mijn zoontje vangt ook nog steeds graag Pokémons, dus we gaan ook regelmatig lekker buiten wandelen. Zomaar wat ideetjes! Fijne vakantie nog!

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Thanks allemaal. Het probleem was niet zozeer dat ik niet wist wat ik allemaal kon doen in de vakantie, als wel dat ik niet wist wat te doen met het hete weer. Gelukkig is dat nu voorbij en kunnen we weer lekker vooruit. Fijne vakantie nog allemaal!

Deel Deze Pagina