Dirkje baby kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn mannetje zit net in maat 74. Hij heeft een vrij lang boven lichaam en kortere benen. Ik heb een leuk setje van Dirkje gezien maar het is een complete set dus alles in 1 maat. Los heb ik het nog niet gevonden.

Nu heb ik vandaag van z8 en Flo kleding binnen gekregen. Broeken maat 74 (en nog ruim ) en shirts en vest maat 80 omdat hij in 1 keer zo lang wordt. Shirt en vestjes zijn wel iets lang maar dit vind ik niet erg.

Wie weet hoe Dirkje valt ? Ik zit heel erg met het idee als ik 80 bestel dat hij echt in de broek verzuipt omdat hij echt korte pootjes heeft. Als ik 74 bestel ben ik bang dat het snel te kort wordt bij de bovenkleding.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dirkje valt klein is mijn ervaring!

Hier ook bij beide kinderen het probleem van niet gelijklopende maten voor boven en onder. Boven altijd een maatje groter dan onder. Is met setjes erg lastig.
    Ik had voor mijn zoontje een paar newborn setjes in maat 56, daarbij viel het wel mee, gehele setje viel vrij klein.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dus jij zou zeggen maat 80? Ik vind het zonde als hij het maar net aan kan...

Ik heb het ook nooit ergens zien hangen dit merk , dus heb het zelf ook nooit gezien. Dus heb ook geen voorstelling hoe het valt 😉

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier bijna alleen maar dirkje kleding ( hij heeft model gestaan voor dirkje vandaar)

Ik zou voor 80 gaan.

5. jodi0909

jodi0909 Actief lid

17 apr 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor 80 gaan. Beter een iets te lange broek dan een te krap shirtje.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Naja shirtje wordt niet krap qua breete kan die 68 nog wel aan. Maar hij is gewoon lang. Vooral zijn boven lichaam.

En iets te lange broek zou het niet worden maar veelste lang. 74 is al te lang ;)

Ik heb besloten , niet voor een set te gaan dit werkt gewoon niet ben ik bang ;)

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ah wat leuk !!:D

8. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje zit in maat 74/80.(bijna 4 mnd oud)
    Heb de kleertjes die ik in maat 74 had van Dirkje geruild voor een maat 86.
    Dirkje vind ik klein vallen.

Van bakkaboe zit ze in maat 80.
    Zij heeft lange benen maar ook een lang bovenlichaam en is ook flink gebouwd.

Dirkje moet je dus echt 2 maten groter nemen.

9. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier valt Dirkje altijd klein, ik neem meestal 1/2 maten groter!

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier valt Dirkje goed🙊 maar ik heb ook een klein ventje. 1 jaar en maatje 62/68

Ik vind het wel smal dus zou in jou geval voor 80 gaan. Liever een grotere broek als een te klein shirtje/vestje. (Mijn mening). Heb je een foto van het setje? Ilovedirkje😍. Hier is het te koop bij jola en de Makro

11. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Maat 80 was bij mijn meisje te klein.
    Daarom van Dirkje maat 86 genomen en dat zit goed :D
    Valt meisjes Dirkje dan nog kleiner dan Dirkje jongens kleding?

Ze is 70 cm (niet met gestrekte benen gemeten maar opgetrokken, strekken mogen ze niet ivm heupjes ) en dik 8,5 kilo.
    Van Hema heeft ze gewoon 74 en van z8 ook en van Wibra.
    Van Flo heeft ze maat 80 en van zeeman ook.

Alleen van Dirkje heeft ze maat 86.
    Maar valt echt heel klein.

Als je zoon boven de 70 cm is zou ik zeker voor maat 86 gaan.
    Zonde als je het koopt en het is snel te klein of strak.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik moet dinsdag naar het cb maar hij was 69 cm en een kleine 7200 gram. Maar voor mijn gevoel is hij nu ineens flink gegroeid in cm. Ik denk dat hij nu rond de 72/73 cm is. Maar nogmaals hij is echt heel heel smal.

Ik ga zaterdag even naar de Makro :) mijn vader heeft een pas dus dat komt goed uit ! Kan ik het even zien.

Flo heeft hij dus wel met shirts nu 80 en is iets lang maar echt niet overdreven groot (wel korte mouw voor mijn idee valt dat bij alle merken kleiner want maat 80 heb ik paar shirtjes van kraamcadeaus liggen en zijn echt veel en veel ste groot)
    Z8 ook shirt 80 genomen die is nog wel iets groter als het shirtje van Flo maar dat zou ook niet lang duren.

Ik ga eerst even bij de Makro kijken dan heb ik een idee want zou het inderdaad zonde vinden als hij het shirtje niet past en de broek goed zit of juist andersom.

@lovemy4kids mijn zoontje is denk ik net zo groot als jou meisje , alleen echt een stuk lichter. Mijn zoontje heeft echt welgeteld 1 spekje en dat is zijn nekje 😂😂 voor de rest heeft die geen spekjes :(

@sija ik ga nu naar mijn werk zal hem later even plaatsten !! Ik kon het merk niet maar wat een leuke dingen :) en ja heb het liever ook iets ruimer maar als de broek echt veel en veel ste groot is vind ik het ook geen pan ;) en dat heeft hij snel aangezien 74 nu net goed is qua broeken. Die moet ik al omslaan zeg maar.

Moeilijk meiden maar ik ga effe kijken bij de Makro dan heb ik een idee. Heb laatst allemaal kleding verkocht die die gewoon nooit heeft gepast omdat het zijn merk zeg maar niet is qua bouw. Is soms echt lastig. H&m of hema hoef ik al niet aan te beginnen zakt zo van zijn kont af en shirts veel ste breed.

Eigenlijk zit tumble n dry , Flo (sinds gister achter) , sommige dingen van name it , en sommige dingen van z8 alleen maar goed. Oh ja en beebielove alleen die moet ik een maat groter nemen maar is wel mooi smal.
    Z8 in de newborn vond ik heel groot vallen was geen succes maar nu gaat het eigenlijk wel.

13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier geen Dirkje meer, valt erg smal, heb een splinter nieuw setje dat ik al weg kan doen voor ze het aanheeft, ze zit in 74/80 maar ik paste de 80 van Dirkje en het was al te klein.

14. zonnestraal21

Veeeeeeel te groot is idd niet mooi😁. Kun je het anders zelf niet matchen? Dat je maat 80 neemt en er een spijkerbroek onder doet ipv het Dirkje broek? (Maar dat ligt aan het setje)

Ik wacht op de foto ben benieuwd☺️

Hier valt Dirkje mooi, zeeman en wibra(af en toe) h&m ook soms. Hema is veel te breed voor mijn zoontje, daar past bij qua breedte maat 56...

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Dirkje draagt ze hier twee maat groter!

16. zonnestraal21

Door dit topic weer geshopt vandaag🙊

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Eenmaal Dirkje setje online gekocht.
    Rokje/legging viel klein, shirtje in verhouding breed maar kort,
    Vond het shirtje niet mooi vallen en daarom maar een paar x aangehad

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben bij de Makro geweest maar Dirkje in een complete set is niks voor mijn mannetje :cool: broek is veel en veel ste lang maat 80. 74 zou ook nog groot zijn maar zou net kunnen , alleen shirtje vond ik wel klein vallen. Dus wordt hem niet.

@Sija haha erg he :$ je blijft kopen voor die kleintjes ;)
    Trouwens ik had meerdere leuke setjes gezien van Dirkje op Jayno.nl

Deel Deze Pagina