Mijn oudste heeft altijd al haar dat makkelijk in de klit raakt, maar met wat tijd, geduld en veel conditioner kregen we het er dan wel weer uit... Maar nu is het echt heel erg, ze ging slapen met glad gekamd haar en werd wakker met 1 helft van het haar in een soort harde dikke dreadlock... en ze heeft een satijnen kussensloop, juist om klitten te voorkomen. Meestal slaapt ze met een vlecht, maar als ze dat niet doet zit het normaal niet na 1 nacht zó gruwelijk in de klitten... Ik heb er al uren op zitten kammen, plukken, conditioner erin, haarmasker, kammen kammen... Het gaat er gewoon níet uit. Ik heb al overwogen het eruit te knippen, maar dan gaat ze van haar tot over haar billen naar haar tot met een beetje geluk net boven haar schouders (en dat vind ik sowieso te veel om zelf eraf te knippen). Ik heb het voor nu in een strakke vlecht gedwongen met de rest, zodat het in ieder geval niet nóg erger gaat klitten. Maar wat is nou dé tip om dit er uit te kunnen krijgen? Ben echt vrij radeloos, als die klit iets lager zat had ik het er al uitgeknipt. Zal het bv helpen een haarmasker er een hele nacht in te laten zitten? Als we hem eruit krijgen, slaapt ze nóóit meer zonder vlecht
Oh dat klinkt heel naar! Ik heb helaas geen geweldige tip voor nu. Dochter heeft haar zinnen gezet op een heel speciale anti-klitborstel, maar die haal je nu ook niet makkelijk in huis. Ik denk toch dat ik het met de hand zou proberen te ontrafelen, of misschien dan aan het einde de grootste knoop nog er tussen uit knippen. Het klinkt alsof je dochter wel een volle bos heeft van zichzelf. Misschien liever dat, dan echt de schaar er in over de hele lengte..? Sterkte in elk geval ermee!
Onze dochter heeft heel dik haar dat snel klit. Het krult ook een beetje. Maar haar haar is niet zo lang. Erge klitten knip ik er uit. Niet overdwars, maar van boven naar beneden. Het valt bij haar niet op dat er dan een plukje mist, het is toch in laagjes geknipt. Je kunt een klit ook 'doorscheuren' met de hand. Je trek dan van bovenaf de klit in twee stukken uit elkaar. Dit herhaal je tot de klit heel klein is. Maar dat vindt onze dochter te pijnlijk.
Ik gebruik voor mijn dochter anti klit spray van de Kruidvat. Ik kom er anders ook met geen mogelijkheid doorheen. Maar of dit ook helpt bij zo'n dikke klit...
Wij hebben ook van die spray. Borstel werkt meestal fijner dan kammen. En soms haal ik het er met m’n hand uit inderdaad. Met conditioner ook echt gewassen, neem ik aan? Misschien een ander merk proberen? Bij mij werkt die van de Lidl bv. veel beter dan andere merken.
Conditioner ook mee gewassen, nu 3 merken geprobeerd, antiklitspray gebruikt, verschillende soorten borstels... Ik ga morgen proberen of dat in de lengte doorknippen werkt, ze heeft een flinke bos haar met krullen en een beetje uitdunnen zal niet opvallen denk ik... ‘scheuren’ al geprobeerd, maar daar was het te dik voor.
ai... bij de oudste waren de knopen altijd een teken dat het tijd was om te knippen... haar haar wordt dan ook niet langer dan t bh bandje zeg maar... want bij langer gaat het gewoon knopen. Bij de jongste is het over de helft van haar rug inmiddels en die heeft het niet. Kwestie van pech hier.... Oudste kreeg dan echt continue klittenbollen.. hopeloos. Wij gebruiken hier verder anti-klitspray van gliss kur. Heel veel succes...
Met veel conditioner borstelen klinkt als nat ontklitten? Dat werkt hier haast nooit. Zelfs niet met een masker in bijvoorbeeld. Wat hier helpt is droog insprayen met antiklit spray en met een tangle teezer stukje voor stukje ontklitten en vanaf de punten beginnen steeds verder naarboven. Op die manier gaat elke klit er zo goed als pijnloos uit zonder gebroken haren. Hier ook dochter met snel klitten (ondanks elke 6 weken punten knippen en zeer gezond haar) maar de kruin is snel drama. Hier slaapt ze dus nooooooit zonder vlecht. Kan gewoon niet.
Nee er zijn zat opties!!! Desnoods mag ts met haar dochter naar mij toe komen, knippen hoeft echt niet zelfs niet als de klit al een dreadlock geworden is.
Wel fijn dat die vlechten bij jullie dochters kunnen! Zou ik bij mijn jongste dochter ook willen, maar haar haar is daar te kort voor (en niet door de kapper, het is gewoon niet langer).
Ah, lief, dat geeft me moed dat het wel goed gaat komen, thanks! Ik ga er gewoon alle tijd voor nemen om alle methodes te proberen. Toch nog 4 weken thuis , en als we even genoeg hebben van de worsteling kan het weer strak in een vlecht tot de volgende poging
Hier stonden we regelmatig samen in de douche om het haar nat te kammen met shampoo/conditioner. sinds een half jaar hebben we de brushie haarborstel ontdekt en hij doet precies wat ze schrijven hij werkt gewoon echt. Sindsdien verdwijnen de klitten met kammen en een anti klit spray in no time. maar nog wel altijd met vlecht naar bed.
Zo’n brushie heb ik ook. En tangle teezers (3 soorten...). En zo’n borstel van varkenshaar. In de loop der jaren een voorraadje aangelegd Ik trek ze allemaal uit de kast!
Ik gebruik voor mijzelf antiklit spray van Gliss Kur. Werkt goed en niet zo duur. Ik spray het op na het haren wassen op nat haar, zo kom ik er makkelijk doorheen. Als mijn haar glad is overdag dan klit het snachts niet. Anders kan je ook op droog haar sprayen geloof ik.
Mijn dochter slaapt om klitten te voorkomen met haar haar in een vlecht. Dan is het de volgende ochtend makkelijk uitkambaar. Ik maak sowieso bij haar altijd een vlecht, vooral naar school (ivm klitten, maar ook om de kans op luizen te verkleinen met haarlak eroverheen). Bij het haren wassen doe ik na de shampoo altijd conditioner in het haar (het onderste deel). Na het uitspoelen en afdrogen doe ik een verzorgende crème in haar haar die je niet hoeft uit te spoelen. Eigenlijk kan ik altijd haar haar goed doorkammen hierna.
Bhave anti klit spray voor na het douchen: https://www.bol.com/nl/p/bhave-super-nova-120ml/9200000123116847/ En deze: https://www.douglas.nl/productbrand_027903.html?trac=nl.01psh.goo.9976225783.027903.70855139992.000000&gclid=EAIaIQobChMI_qDI9Z7d7QIVitV3Ch2dqgEKEAQYBiABEgIUqvD_BwE Met deze borstel, zoals Gossipgirl zegt, alle knopen eruit. En mijn dochter heeft ook erg lang en fijn haar wat erg snel knoopt.