dochter 7 bloed in ontlasting

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Donja62, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hallo

Onze dochter van bijna 7 heeft sinds enkele dagen (althans dat het me is opgevallen) bloed bij haar ontlasting. Het is helderrood, en zit er in ieder geval op (klein beetje, geen slijm oid). Ik weet niet of het ook in de ontlasting zit
    Ze heeft geen last van buikpijn. Poept wel weinig, ik denk 3 a 4 keer per week. Ontlasting ziet er normaal uit, qua kleur etc maar wel vrij groot in omvang (sorry voor details..) bij haar anus is niets bijzonders te zien, hoogstens een heel klein beetje rood.

Ik heb het nu twee keer gezien, en wil eigenlijk morgenochtend toch de huisarts even bellen. Hebben jullie tips, ervaringen? Ik vind het maar niets...

Groet, Donja

2. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Zou zeker even advies vragen bij de huisarts!

3-4 keer per week poepen en dikke drollen...zouden zomaar inwendige aambeien kunnen zijn.

Probeer wat ontlasting mee te nemen voor onderzoek als je naar de HA gaat

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Geen ervaring bij kinderen maar ik zou idd even de huisarts bellen. Dit zijn wel dingen die even nagekeken moeten worden.

4. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik moest ook gelijk aan inwendige aambeien denken. Heeft ze altijd grote/harde poep? Dan kan het misschien van te hard persen komen, maar zou het zeker even laten nakijken.

5. jupke

jupke Niet meer actief

Ik denk niet dat de huisarts onderzoek gaat doen naar de ontlasting hoor.
    Dit klinkt echt niet als een parasiet oid.

En het is altijd goed bedoeld. Maar een huisarts is er echt niet blij mee als je een potje ontlasting mee neemt :rolleyes:

Bij onderzoek krijg je een kweeksetje mee doe je thuis zelf mag vullen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    helder bloed op ontlasting is vaak altijd afkomstig van het laatste stukje darm. Meestal een gesprongen adertje, aambei of een wondje. Als ze al grote ontlasting heeft dan komt het ws door het persen. Veel drinken, bewegen, vezels en fruit. Even contact opnemen met de huisarts

Fuddey, TopperD en flipflop vinden dit leuk.
  7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat Damay77 zegt :)

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Idd even contact opnemen met ha. ik heb dit zelf als 12 jarige gehad en bleek een (goedaardige) darmpoliep te hebben .
    kleine kans hierop hoor maar dus wel even laten checken

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zie je geen scheurtjes of aambeien als je kijkt? Ik sluit me verder aan bij Damay!

Deel Deze Pagina