Hallo Onze dochter van bijna 7 heeft sinds enkele dagen (althans dat het me is opgevallen) bloed bij haar ontlasting. Het is helderrood, en zit er in ieder geval op (klein beetje, geen slijm oid). Ik weet niet of het ook in de ontlasting zit Ze heeft geen last van buikpijn. Poept wel weinig, ik denk 3 a 4 keer per week. Ontlasting ziet er normaal uit, qua kleur etc maar wel vrij groot in omvang (sorry voor details..) bij haar anus is niets bijzonders te zien, hoogstens een heel klein beetje rood. Ik heb het nu twee keer gezien, en wil eigenlijk morgenochtend toch de huisarts even bellen. Hebben jullie tips, ervaringen? Ik vind het maar niets... Groet, Donja
Zou zeker even advies vragen bij de huisarts! 3-4 keer per week poepen en dikke drollen...zouden zomaar inwendige aambeien kunnen zijn. Probeer wat ontlasting mee te nemen voor onderzoek als je naar de HA gaat
Geen ervaring bij kinderen maar ik zou idd even de huisarts bellen. Dit zijn wel dingen die even nagekeken moeten worden.
Ik moest ook gelijk aan inwendige aambeien denken. Heeft ze altijd grote/harde poep? Dan kan het misschien van te hard persen komen, maar zou het zeker even laten nakijken.
Ik denk niet dat de huisarts onderzoek gaat doen naar de ontlasting hoor. Dit klinkt echt niet als een parasiet oid. En het is altijd goed bedoeld. Maar een huisarts is er echt niet blij mee als je een potje ontlasting mee neemt Bij onderzoek krijg je een kweeksetje mee doe je thuis zelf mag vullen.
helder bloed op ontlasting is vaak altijd afkomstig van het laatste stukje darm. Meestal een gesprongen adertje, aambei of een wondje. Als ze al grote ontlasting heeft dan komt het ws door het persen. Veel drinken, bewegen, vezels en fruit. Even contact opnemen met de huisarts
Idd even contact opnemen met ha. ik heb dit zelf als 12 jarige gehad en bleek een (goedaardige) darmpoliep te hebben . kleine kans hierop hoor maar dus wel even laten checken