Kledingkast peuter/kleuter spiegeldeur?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Annefien, 30 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Met de tijd zal onze dochter een andere kamer krijgen en daar staat nu een pax kast in.
    De huidige kleur deuren passen niet zo goed in een leuke meisjes kamer. Ik zat dus te denken om de deuren te vervangen. Nu kwam ik tussen de deuren ook spiegeldeuren tegen.
    Ik twijfel of dat veilig zou kunnen in een kinderkamer?
    Iemand ervaring?

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik heb in onze meisjeskamer ook een kast met spiegeldeurtje. Ik denk dat ze heel hard moet gooien/slaan met iets om het kapot te krijgen. Als het al zover komt, zo vaak speelt ze nog niet alleen op haar kamer en anders ben ik vaak in de buurt.

Annefien vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik neem aan dat ze ook een raam/ramen heeft in haar kamer, die heeft/hebben een vergelijkbaar risico, denk ik. Zolang de spiegeldeur niet bv. vlak achter de slaapkamerdeur zit oid loop je volgens mij vrij weinig risico. De spiegels van een Pax zijn vrij stevig. Je moet er alleen niet met bv. de deurklink tegenaan rammen, dan breken ze. ;) Maar mijn ervaring is dat dan nog het overgrote deel van de spiegel op de deur blijft zitten.

Annefien vindt dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Hier hebben ze allebei een spiegeldeur, volgens mij zijn die heel stevig. Ze vinden het zelf heel leuk om hun outfits te checken voor hun spiegel, en ik vind het ook gezellig staan.

Annefien vindt dit leuk.
  5. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    mijn dochter (bijna 17) kreeg toen ze 2 was een andere kamer en een andere kledingkast met spiegeldeuren omdat we haar oude babykamer en kast nodig hadden voor haar toen nog niet geboren broertje die een paar maanden later geboren werd. Broertje (bijna 15) kreeg op zijn vierde een andere kamer, nl onze oude slaapkamer (wij gingen op zolder slapen) met bijbehorende spiegelkast omdat we die daar niet kwijt konden (te hoog). Dus bijna 15 jaar ervaring, de spiegels zitten nog steeds stevig vast en er is de afgelopen jaren behoorlijk wat gespeeld op de kamer.

Annefien vindt dit leuk.
  6. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Goed om deze ervaringen te lezen. Daardoor durf ik de spiegeldeuren wel aan zodra ze van kamer veranderd.
    Ik denk dat ze het helemaal geweldig vindt, ze is nu ook al dol op onze grote spiegel.

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Die van Pax krijg je echt niet zomaar stuk. Wij hebben er 1 in onze slaapkamer (kwam bij t huis, mijn keuze zou t niet zijn). Daar is echt al aardig wat tegenaan gekletterd van Nijntje lampjes en tegenaan geslagen met handjes en speentjes door een kleine G.

Nog geen kras op te vinden. Maar check vooral even de reviews want ook Ikea is anders gaan produceren en niet altijd ten gunste van kwaliteit. Hun Tundra laminaat nu is ook niet meer te vergelijken met de oude variant.

Bij die spiegelkasten ala Leen Bakker/Jysk zou ik wel overslaan, die zijn vaak er op geplakt als ware en kunnen minder hebben. (Sowieso de kledingkasten van Jysk overslaan, wat een gedrocht dingen heb er 1 bij G staan en om de haverklap een ladefrontje in mn handen koppeling is van plastic)

Overigens bij G hebben we de ramen laten uitvoeren met veiligheidsfolie, die scoort redelijk hoog op de slooprankings. Maar die pax spiegeldeur is dus nog in tact.

Deel Deze Pagina