Mobiele telefoon

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ammie1984, 1 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter wordt in september 10 en dan gaat haar lang gekoesterde wens in vervulling en krijgt ze van ons een mobiele telefoon. Alleen de vraag is welke :) Zelf wilt ze graag een Iphone, maar die dingen zijn niet te betalen.. Mits je voor een ouder model gaat of via Mp koopt..

Welke telefoon hebben jullie voor je kind aangeschaft en is dit icm een abonnement gedaan of los toestel icm sim only of prepaid?

Ben me een beetje aan het oriënteren waar ik wijs aan doe, dus hoor graag wat anderen hierin hebben gedaan.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Een goedkope van max 120 euro was zijn eerste. sowieso niet met abonnement, hij mag waar Wi-Fi is op internet, verder niet. Daarnaast kan hij er mee bellen en sms'en, hij heeft een prepaid kaart gekregen van 7,50, daar deed hij een jaar mee. In de praktijk heeft hij de Wi-Fi code van school en zijn vrienden, dus daar internet hij gewoon.
    Toen zijn telefoon kapot ging een paar maanden terug heeft hij er 1 van 140 euro gekocht. Ondertussen heb ik keer de prepaid met 10 euro verhoogd, maar die 17,50 in ruim 1,5 jaar is dus veel goedkoper dan een abonnement. Tot nu toe betalen wij de belkosten dus, als hij een abonnement zou willen moet hij het zelf betalen, maar hij werkt verder niet, is niet in voor klusjes of werken bij zijn vader, dus hij het zoals het nu gaat wel best :D
    Hij gaat overigens naar de tweede na de vakantie, zijn telefoon is wel veel belangrijker geworden op de middelbare merk ik, maar hij heeft dus meer dan zat aan die 10 euro prepaid tegoed.

owly vindt dit leuk.
  3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Q heeft een refurbished IPhone. Nu nog een IPhone 6, volgend jaar krijgt ze een andere. Ik ben niet van plan om er meer dan €200,- voor uit te geven. En refurbished is haar goed bevallen dus dat wordt het weer.
    Ook prepaid, tot nu toe.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Bij Ben pas een abbo afgesloten voor dochter, van €11,50 met telefoon Samsung A12.

Zoonlief zit bij TMobile al een jaartje, €10,- per maand, zonder mobiel. Toen hadden ze helaas geen leuke actie

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier hebben ze allebei een Samsung Galaxy A20e. De oudste los toestel i.c.m. sim only, de jongste met prepaid (als ze naar groep 7 of 8 gaat, krijgt ze ook een abonnement).

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoon begon met een oude iPhone van ons totdat we zelf voor hem een iPhone kochten, eerst had hij de 6 toen de 8 en nu de X. Wij hebben een gezinsabonnement dus hij kan onbeperkt bellen en internetten.
    Bij zijn eerste telefoon had hij een pre-paid kaart en later klein Sim only abonnement afgesloten. Was € 4 per maand.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochters hebben onze oude telefoons. De oudste een samsung s7 met abbo 9,50 onbeperkt bellen en sms'enen en 1 gb data de jongste een samsung s10 met een prepaid kaartje.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier beide een oude telefoon van ons. Jongste gebruikt hem alleen thuis met de WiFi, doet er eigenlijk niet veel mee.
    Oudste heeft vorig jaar van haar verjaardagsgeld een iPhone gekocht die ze perse wilde hebben. En omdat ze naar de brugklas ging hebben we er een abbo bij gedaan voor 10€, 200belminuten en 6gb data. Ze fietst elke dag 40 minuten heen en terug naar school en vonden het wel belangrijk dat als er iets is ze ons kan bellen. We dachten hiermee vrij ruim te zitten maar in werkelijkheid is haar data elke maand op :oops:

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn oudste heeft mijn oude telefoon, ook hij wil graag een IPhone, maar zal het eerst hier mee moeten doen. Hij heeft ‘m al eens flink laten vallen terwijl buiten Pokemon aan het vangen was en er zit nu een behoorlijke barst in. Misschien als mijn man volgend jaar weer mag verlengen dat hij dan zijn oude iPhone krijgt.

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Oppo a 52 met ewn klein sim only abonnementje van 2,50 per mnd

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Oudste heeft onbeperkt bellen en data trouwens. Eerst alleen onbeperkt bellen en flinke databundel, maar toen was ze op een vakantie enorm over haar data gegaan, daarna gewoon alles max. gedaan, scheelde niet enorm veel qua maand en nooit meer gedoe.

12. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Hier hebben ze van ons een budget gekregen en daar moesten ze het mee doen. Alle 4 hebben wel zelf geld bijgelegd om dan uiteindelijk de telefoon te kopen die ze wouden. In groep 8 kregen ze een sim-only abonnement, weet uit mijn hoofd niet meer hoe veel belminuten/4g. Na ongeveer 2 jaar vervangen ze de telefoon, de jongste heeft nu mijn oude iPhone. Ze hebben 10 GB en onbeperkt bellen en sms-en en dat betalen wij.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    De oudste heeft een oude s9 en dochter heeft een a40. Zij krijgt mijn s9 straks.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier beginnen ze altijd met een oude telefoon van ons. De oudste heeft 1,5 jaar geleden zelf een telefoon gekocht, jongste vindt haar oude nog prima, maar hoopt dat haar zus een nieuwe telefoon gaat kopen en ze dan haar oude kan overnemen ;)
    Hier prepaid, oudste zit in de eerste van de middelbare, en dat gaat prima. Ze heeft overal wifi, behalve onderweg, maar haar school is maar 1 km van huis. Verder kan ze altijd bellen of sms'en. Van haar beltegoed gebruikt ze hooguit 2 euro per jaar. Wij houden het voorlopig zo.

Deel Deze Pagina