Mijn meisje is net 6 weken. Volgende week gaan we een week bij mijn ouders logeren. Daar is een bedje en commode aanwezig. Maar voor de rest moet ik alles meenemen en omdat dit mijn eerste keer is ben ik bang dat ik dingen vergeet. Dus, wat moet ik allemaal meenemen? Jullie nog tips? Ik heb nu dit: kleding luiers Billendoekjes Huidolie Luiertas Draagdoek Maxi cosi Wandelwagen Spuugdoekjes Slabbetjes Voeding Flessen
Handdoeken? Om de baby af te drogen na een bad of douche. Een badcape? Nog spullen voor een badje/douche? Zakjes voor de luiers? Voedingstoren om de voedingen van die dag in te doen. Speeltjes/speelkleed om de baby op de grond te laten spelen? Voedingskussen? Aankleedkussen? Zo maar even een brainstorm
Je lijstje is aardig compleet hoor. Eventueel baby foon als de woning niet geschikt is om met de deur open de baby te horen als ze boven zou slapen. Speelgoed ed heb je op die leeftijd nog niet nodig dat scheelt zo veel!
Gewoon even de hele avond/nacht/ochtend in je hoofd bij langslopen en bij alles wat je doet opschrijven wat je dan gebruikt. En dan uiteraard wat extra luiers en extra setje kleren.
Ik neem zelf ook altijd iets van een knuffeltje of dekentje mee die naar 'thuis' ruikt.. Ik heb het idee dat m'n kleine dat op de één of andere manier toch prettig vind, iets bekends (vooral voor 's nachts).
Thanks Ladies. Inbakerdoek, omslagdoek en hydrofielluiers was ik vergeten. Ook nagelvijltje en magnetronsterilisator heb ik nog toegevoegd aan mijn lijstje. Ja het wordt een hele volksverhuizing maar het is lastig als ik de hele week dingen mis of bij moet gaan kopen.
Indien dit niet eenmalig is en wel vaker voorkomt is het ook leuk om een kadootje mee te nemen in de vorm van een mandje met wat spulletjes. Hebben wij ook gedaan voor de ouders en schoonouders. Vrijwel alles bij de wibra gekocht, waren echt heel weinig voor kwijt. Er zat in: hydrofiel doeken en washandjes, kleintje shampoo en doucheschuim, badcape, spuugdoeken, haarborstel, toetdoekjes, pak billendoeken, 10 luiers ofzo.. Lepeltje, bordje en tuitbeker (voor als ze straks groter is). Folie er om en zag er zo leuk uit. Alle 4 werden ze een beetje emotioneel toen ze het kregen. Was echt een geslaagde actie.