Baby uit logeren, wat mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sophie221, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Mijn meisje is net 6 weken. Volgende week gaan we een week bij mijn ouders logeren. Daar is een bedje en commode aanwezig. Maar voor de rest moet ik alles meenemen en omdat dit mijn eerste keer is ben ik bang dat ik dingen vergeet. Dus, wat moet ik allemaal meenemen?
    Jullie nog tips?

Ik heb nu dit:

kleding
    luiers
    Billendoekjes
    Huidolie
    Luiertas
    Draagdoek
    Maxi cosi
    Wandelwagen
    Spuugdoekjes
    Slabbetjes
    Voeding
    Flessen

2. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Handdoeken? Om de baby af te drogen na een bad of douche. Een badcape? Nog spullen voor een badje/douche?

Zakjes voor de luiers?

Voedingstoren om de voedingen van die dag in te doen.

Speeltjes/speelkleed om de baby op de grond te laten spelen?

Voedingskussen? Aankleedkussen?

Zo maar even een brainstorm :)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je lijstje is aardig compleet hoor. Eventueel baby foon als de woning niet geschikt is om met de deur open de baby te horen als ze boven zou slapen. Speelgoed ed heb je op die leeftijd nog niet nodig dat scheelt zo veel!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Gewoon even de hele avond/nacht/ochtend in je hoofd bij langslopen en bij alles wat je doet opschrijven wat je dan gebruikt.
    En dan uiteraard wat extra luiers en extra setje kleren.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Klinkt inderdaad vrij compleet. Enne...veel dingen zijn zo bijgekocht toch?

6. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem zelf ook altijd iets van een knuffeltje of dekentje mee die naar 'thuis' ruikt.. Ik heb het idee dat m'n kleine dat op de één of andere manier toch prettig vind, iets bekends (vooral voor 's nachts).

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Slaapzak waar je kindje normaal in slaapt?
    Inbakerzak/doek als je dat gebruikt?

8. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Thanks Ladies.

Inbakerdoek, omslagdoek en hydrofielluiers was ik vergeten.
    Ook nagelvijltje en magnetronsterilisator heb ik nog toegevoegd aan mijn lijstje. Ja het wordt een hele volksverhuizing maar het is lastig als ik de hele week dingen mis of bij moet gaan kopen.

9. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Indien dit niet eenmalig is en wel vaker voorkomt is het ook leuk om een kadootje mee te nemen in de vorm van een mandje met wat spulletjes. Hebben wij ook gedaan voor de ouders en schoonouders. Vrijwel alles bij de wibra gekocht, waren echt heel weinig voor kwijt. Er zat in: hydrofiel doeken en washandjes, kleintje shampoo en doucheschuim, badcape, spuugdoeken, haarborstel, toetdoekjes, pak billendoeken, 10 luiers ofzo..
    Lepeltje, bordje en tuitbeker (voor als ze straks groter is). Folie er om en zag er zo leuk uit. Alle 4 werden ze een beetje emotioneel toen ze het kregen. Was echt een geslaagde actie.

Deel Deze Pagina