onze dochter is over 2 dagen 5 maanden sinds een paar weken is haar in bed leggen een ramp overdag leg ik haar in bed bij eerste tekenen van vermoeidheid dan speelt en brabbelt ze ongeveer een half uurtje en vervolgens is het oorverdovend hard krijsen zogauw ik maar bij haar kom gaat ze liggen lachen draai ik me weer om om weg te lopen begint ze al te krijsen. als ik haar laat krijsen houd ze dit soms langer als uur vol. speentje terug geven heeft geen nut want ze pakt hem zelf uit haar mond het gaat er mee spelen. als ze wel eindelijk slaapt dan is het een half uurtje tot max een uurtje met geluk en is het weer krijsen. ze is wel doodmoe want ze blijft in haar ogen wrijven en gapen. savonds leg ik haar rond half 8 na de fles in bed. ze slaapt dan redelijk snel en komt om 3 uur weer. dan de speen en slaapt ze tot half 5 en vanaf dan is er geen slaap meer mogelijk. ik blijf lopen voor de speen. na een uur dan toch maar de fles maar dan alsnog een uur krijsen en dan valt ze weer in slaap. ze krijgt 4 flessen van 210/7 en fruit en groente dus honger zou het toch haast niet kunnen zijn snachts. overdag lijkt het alsof ze gewoon niet wilt want zogauw ik kom lacht ze loop ik weg krijst ze. hebben jullie advies om haar makkelijker in bed te kunnen leggen en dat ze sochtends tot bijvoorbeeld half 7 slaapt. 7 dagen zulke dagen is zo vermoeiend het breekt me op
En als je haar om 3u een fles geeft? Dan slaapt ze misschien nog wat langer door.. Ga je tussendoor wel naar haar toe of laat je haar een uur alleen huilen? En is het altijd al zo of zou het een fase/sprong kunnen zijn?
Dat is een fase, maar wel vermoeiend. Wat wij deden was in bed laten, er echt niet uit. Iedere 5 min even naar haar toe, speen geven en weer weg. Vaak was het dan na een half uur over. Na een paar weken was het dan weer voorbij. Maar je moet daar wel even heel consequent in zijn. Ik bleef beneden en zette steeds de kookwekker op 5 min. Succes!
ik wacht ook steeds 5 a 10 minuten en loop terug dan lacht ze en begint wild te doen vervolgens blijft dat uren doorgaan. telkens als ik terug ga gaat ze spelen als k beneden ben en kijk op de babyfoon wrijft ze in haar ogen krijst even hard weer stil en ogen wrijven en zo gaat dat door
Ik hoop dat je haar niet standaard een uur laat huilen maar alleen in een enorm wanhopige bui? Want dat kan echt niet hoor, je kindje zo lang laten krijsen! Als je 'à nachts om 3 uur direct een fles geeft, hoe gaat de nacht dan? Ik zou er niet eens aan beginnen, ik gaf 1x een speen en daarna een fles. Slaap is heilig en dan ga ik echt niet te moeilijk doen. Dochter was er wel zo eentje die elke nacht om 5 uur wakker was en dan om 7 uur weer in slaap viel maar dan lag ze bij mij en dommelde ik waar mogelijk. Overdag is het misschien mogelijk om 1 slaapje met haar mee te doen samen op het grote bed en een slaapje in de wagen tijdens het wandelen, wellicht kom je dan even uit dat vreselijke ritme van nu?
nee ik laat haar zeker niet zolang huilen maar zelfs als ik haar slms aai over haar hoofdje blijft ze krijsen tot ik haar optil en dan gaat ze breed lachen zogauw ik haar neerleg gillen. als ik jaar de fles geef gaat ze vervolgens liggen spelen en kan ik er alsnog elke half uur uit omdat ze haar knuffeltje of speentje kwijt is dus geen succes. overdagslaapt ze max een half uurtje met uur anderhalf uur van te voren tig keer terug lopen en troosten dus dat is ook geen optie.wel eens geprobeerd maar zogauw ik in dommel gaat zij krijsen
Een fase inderdaad.. Maar ik laat haar hier gewoon slapen wanneer ze wil slapen. Als ze huilt/jammert/krijst haal ik haar er weer uit. Als ze echt moe genoeg is dan leg ik haar namelijk neer en dan hoor ik haar niet meer en ik vind dat ze moet slapen wanneer ze dat zelf wil en niet omdat ik dat wil. Slaapt de nachten eigenlijk altijd door trouwens. Je kan ook evt proberen of ze wel naast jou wil slapen?